hosting: Hunet
r36
  cikkekfotók        
film [film]  2016. január 18. hétfő   17:20
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Feltámadnak a 70-es évek - New Yorkban bemutatkozott a Bakelit


  Szinte napra pontosan egy hónappal a sorozat HBO-s premierje előtt debütált New Yorkban a Bakelit egy gálavetítés keretei között, ahol az a ritka helyzet állt elő, hogy a vörös szőnyegen a készítők sorai között még a főszereplőknél is nagyobb sztárokat találunk: Mick Jagger és Martin Scorsese, valamint az író Terence Winter is tiszteletét tette a premieren, és utóbbitól azt is megtudhattuk, miért kellett közel 10 évet várnunk a Bakelitre.
  
  ”Legalább két ikonnal szeretek együtt dolgozni a munkáim során„ - viccelődött a New York-i Ziegfeld Theatre vörös szőnyeges bevonulása során P. J. Byrne, aki a sorozatban a sztori középpontjában álló fiktív lemezcég, az American Century egyik ügyvédjét alakítja majd. Az utalás természetesen a széria executive producereire, Mick Jaggerre és Martin Scorsesére vonatkozott. „Rengeteget tanultunk a nagy Scorsesétől, Micktől és Terence Wintertől, aki ha még nem is számít ikonnak a tévé világában, hamarosan biztosan annak fog. A ´70-es évek New Jersey-je húzós hely volt egy kissrác számára, ám most, felnőtt fejjel újraélni ezt az időszakot fantasztikus érzés. És még barkót is növeszthettem„ - tette hozzá a színész.
  
  A Bakelit első részét - mely közel kétórányi észvesztésre hívja a nézőket a szex, a drogok és a rock ´n´ roll bermuda-háromszögében - Scorsese rendezte, csak úgy mint annak idején a Gengszterkorzó nyitányát is, azonban nem ez az egyetlen szál, amellyel a két sorozat kötődik egymáshoz. A mindkét szériát showrunnerként és íróként is jegyző Terence Winter elárulta, hogy a Bakelit már közel egy évtizede tervben volt. „2007-ben hívott fel ezzel az ötlettel először Martin, aki csak annyit mondott, hogy egy zenei projekten dolgozik Mick Jaggerrel, és hogy szeretnék-e beszállni? Csak annyit tudtam kinyögni, hogy uhh, persze.”
  
  A korai tervek szerint nem is sorozat lett volna a Bakelit, hanem egy közel háromórás, epikus film, amely a könnyűzene 40 éves periódusát ölelte volna fel, ám az időzítés nem volt éppenséggel a legmegfelelőbb. 2008 körül már kezdett sínen lenni a projekt, amikor is a gazdasági válság keresztbe tett nekik, és egy nagyszabású zenés mozi a lemezkiadás fejlődéséről és viszontagságairól már nem tűnt olyan jó ötletnek. Ekkor került képbe viszont a Gengszterkorzó, amelynek éppen a nagy gazdasági világválság előzményei, kirobbanása és utóhatásai adták meg a társadalmi díszletet. „Úgy gondoltuk, hogy ha már úgyis fejlesztés alatt áll a Boardwalk Empire, inkább azt kellene átgyúrnunk sorozattá, és mint kiderült, ez remekül működött is„ - mondta el Winter.
  A legendás maffiózókat felvonultató sorozat 2014-es fináléjával azonban végre Winter és Scorsese is szabaddá vált, így immár minden figyelmüket a Bakelitnek szentelhették, amelynek végül szintén változtattak a formátumán, és inkább a kis képernyőn, az HBO égisze alatt hozták tető alá a projektet. A történet az American Century nevű lemezkiadó körül bonyolódik, amelynek főnöke, Richie Finestra (Bobby Cannavale) szinte a semmiből hozta létre anno a céget, ám a jelenlegi drog- ás alkoholproblémái miatt a vállalat csillaga egyre inkább leáldozóban van, hiába próbálnak annak munkatársai (Ray Romano, Juno Temple, Max Casella, P. J. Byrne) minden tőlük telhetőt megtenni, hogy megpróbáljanak lábra állni. A sztori a korszak összes mocskos jogi, könyvelési és tárgyalási technikájába betekintést ad, ami csak előfordult a zeneiparban, az előadók átverésétől és kizsákmányolásától kezdve a könyvelés manipulálásáig bezárólag.
  
  Richie feleségének, Devonnak (Olivia Wilde) és a feltörekvő Jaime Vine-nak (Juno Temple) szerepében erős női karaktereket is kapott a sorozat, noha a Led Zeppelin-éráról írott könyvekben sokszor vagy grupikként vagy elhódítandó trófeaként ábrázolták inkább a nőket. „Én úgy érzem, hogy a nők rendkívül céltudatosak, bátrak és rettenthetetlenek - mesélte Temple, aki az asszisztensi pozícióból feljebb lépni kívánó lányt alakít a lemezkiadónál. - Terry [Winter - a szerk.] biztos kézzel vezeti végig a női karakterek történetívét is, akik legalább olyan fontos részei lesznek a sztorinak, mint a férfiak. Végig megvan az egyensúly.
  Persze Winternek a kisujjában van a szakma, hiszen minden idők egyik legjobbnak tartott sorozatában, a Maffiózókban is vezető-forgatókönyvíró volt már, és Emmy-t is kapott, A Wall Street farkasának szkriptjéért pedig Oscarra is jelölték. „Mindig őszinte vagyok, ha történetmesélésről van szó. Nem szeretem az egyik vagy a másik oldal megvilágításába helyezni a dolgokat, vagy bármit elmismásolni. Én csupán a közönség elé tárom a tényeket, és hagyom, hogy ők döntsék el, hogy mit gondolnak jónak vagy éppen rossznak. Nem foglalok állást. A valóságot mutatom meg, ahogy a dolgok akkoriban történtek, onnantól pedig mindenkinek a maga tisztje eldönteni, hogy mi a véleménye arról.
  
  A Bakelit február 15-től hétfőnként lesz látható az HBO-n és az HBO GO-n.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. december 5.
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
2024. december 6.
Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben (Dürer Kert - Budapest)
Tizedik sorlemezével ünnepli 35. évfordulóját a Nulladik Változat
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A Terminátor ismét visszatér… a mozikba!
Újgenerációs tolvajok a képernyőn 
Díjnyertes filmek premier előtt az Európai Art Mozi Napon
Feszült akcióthrillerrel zárja a novembert a Pannónia Entertainment
Pénteken kezdődik a 22. Olasz Filmfesztiválon
Olasz alkotókkal is találkozhatsz a 22. Olasz Filmfesztiválon
Barbarella Réz András filmklubjában
Rekord számú vendég érkezik a 13. Szemrevaló Filmfesztiválra
 kiemelt 
Indie rock ünnep a Dürer Kertben: December 11-én érkezik az October Drift!
  
Az év egyik legfontosabb indie eseménye közeleg: december 11-én a Dürer Kert ad otthont az October Drift első magyarországi önálló koncertjének

Kreator + Anthrax + Testament a Barba Negra-ban
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 adrien brody    boston manor    pecsa    letlive    letz zep    illdisposed    anvision    megadeth    disturbed    a vadon törvényei    greg graffin    trial    tim owens    jeroen tel    one reason to kiss    the kolin    kypck    mytra    ex deo    simon roman - ének    casketgarden    dlrm    jon oliva’s pain    boz cordolla    the tartuffe plan  

r41
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!