hosting: Hunet
r38
  cikkekfotók        
hírek   2015. december 14. hétfő   07:27
nincsen hozzászólás

szerző: ma
Infóhegyek az új Room Of The Mad Robots lemez kapcsán


  2015. november 16-án jelent meg az EDGE Records / Hammer Music gondozásában a Room Of The Mad Robots harmadik albuma, Rat King Racket címmel.
  
  A zenekar 2006-ban alakult, a jelenlegi felállás 2014 májusától datálható. A Room Of The Mad Robots nyitott többek között Ozzy-nak, a Pro-Pain-nek, a Crowbar-nak vagy a Naam-nak. Felléptek már a Szigeten, a Fezenen, a Wacken-en és az International Live Award-on is.
  
  Az új CD-t elsőként a HammerWorld magazin mellékleteként lehetett megvásárolni, decembertől pedig már önálló kiadványként is elérhetővé vált. Az anyaghoz tartozó első videó a Deism című tételhez készült.
  
  A srácok így nyilatkoztak az előző nagylemez óta eltelt időszak, az új zenekari tag és a Rat King Racket album és a videó kapcsán:
  
  „A harmadik lemezre ráfordulva hoztunk egy új szabályt, csak akkor mehet lemezre egy szám, ha mindenki száz százalékig imádja. Tartottuk is magunkat hozzá; nem lehet kiemelni egy-egy számot az egészből, de ha már nagyon muszáj, akkor az első videós tételt és a két legrégebbit lehet megemlíteni illetve a zárótételt.”
  
  Az új lemez előtti időszak
  
  „A zenekar az „I Stray” album kifuttatása után, 2013 őszén úgy állt neki a következő lemez írásának, hogy pár dologban feltétlen változást szeretett volna: a harmadik lemezre csak olyan dal kerülhet fel, ami mindenkinek tetszik, minden ötletet a végsőkig kidolgozunk, változatosabb énektémákkal és szintet szeretne lépni a zenekar – mind a zenei oldal, mind a prezentáció terén.”
  
  Az új tag
  
  „2013 őszén, a dalírási folyamat elkezdésénél a csapat úgy gondolta, hogy szüksége lenne egy külső fülre, aki véleményezné az új dalokat. Attila és Laci akkor az „Anyu Nem Seedel” nevű formációval ugyanabban a próbateremben zenélt, ahol a roboték. A régi személyes ismeretség idővel munkakapcsolatba váltott át, és Attila hivatalosan is a zenekar tagja lett 2014 nyarán, mint az elektronikus hangszerekért felelős tag – már így léptünk fel a Wacken fesztiválon is. Az új anyag írásának kezdetekor Ónodi Gergely perkás már nem vett részt a kreatív folyamatban.”
  
  A lemezfelvétel
  
  „Mári Péter vállalta a hangmérnöki és rögzítési feladatokat, a teljes folyamat a próbatermünkben zajlott. Közel két hónapot dolgoztunk, hogy a terem megfelelő állapotba kerüljön a feladathoz. A dalokat a ritmusszekció és Miki élőben, egyszerre játszotta fel, több verzió közül választottuk ki, amivel később tovább dolgoztunk; második lépésként lettek rögzítve az elektronikus hangszerek és a kísérő hangminták, végül Péter énekelte fel a lemezanyagot. Első alkalommal dolgoztunk úgy, hogy a hangszeres szekció sávjait élőben, együtt játszva rögzítettük, és meg vagyunk elégedve az eredménnyel – a dalok lüktetését a külön sávonkénti rögzítéssel nem tudtuk volna ennyire megfogni. A zenei alapok felvétele egy héten keresztül tartott júniusban, a többi sáv, éneklés és a keverés szeptember végéig fejeződött be. Sikerült egy jól megszólaló, dinamikus és nem túlvezérelt hangképet kreálni, ahol minden hangszer pont ott és úgy szól, ahogyan a dalok megkívánják.”
  
  Az új lemez
  
  „A két legrégebbi dal a lemezen a „Orectic” és a „Cavities” – előbbiből már 2012-ben volt egy demó, utóbbi pedig elsőként lett befejezve a lemezhez, 2013 decemberében debütált egy fellépésen és a „Tripod” promóciós minialbumon is szerepelt. A legutolsó dal, ami elkészült a lemezre, a „Thorax Tales” – ezt közvetlenül feljátszás előtt is megváltoztattuk pár helyen. A dalsorrendre kiemelt figyelmet fektettünk - kimondottan többszöri, és egyben hallgatásra terveztük a lemezt, ami sokadik alkalommal is tud újat mutatni: sűrűn layerezett az album, az ambient jellegű betétek miatt a zenekar a fejhallgatós megfejtést javasolja otthonra.”
  
  A szövegek, a borító és a koncepció
  
  „Péter a szabad asszociáció és az automatikus írás alapelveit tartotta szem előtt, amikor a szövegeket megírta: az érzések elcsípése volt fontos, a lehető legkevesebb konkrétummal – a zenéhez hasonlóan a gondolatfolyam megfogása volt elsődleges. A borítót és a vizuális körítést Kondor Lajos készítette, ami szervesen kapcsolódik a „Rat King Racket” címhez, amit a session végén talált ki Péter.
  A „Rat King” (Rattenkönig) kifejezés eredetileg a másokon élősködő emberekre vonatkozott a XVI. században, a szó szerinti értelmezés pedig a farkuknál összekötözött patkányok csoportja. Általánosságban rossz óment jelent egy ilyen kreatúra – a lemezcím pedig egy ilyen kis csapat patkány által keltett zsivaj, hangzavar.”
  
  A kiemelt dalok
  
  Deism:
  
  „A „Deism” lett a lemez felvezető dala, ehhez készült az első szöveges videó.Az ember magát lokális istenségként, sokszor magát természet felett állónak képzeli. Ezen a témán rágódik ez a dal. Komor hangulatú nyomasztás. Szakmai szempontból a zenekar történetének egyik legjobban hangszerelt alkotása. Egy szöveges videó már készült is hozzá, ha valaki arra számít, hogy a képvilág majd feloldja a szám feszültségét, téved.A Yale Egyetem 1948-ban készült kísérlete, a „Motivation and reward in learning” néven publikált prezentációjához készült videót vágattuk meg a zenére (Tarczi Tom, Thornfields Production), tovább görgetve a patkánymotívumot. (Később szöveges videó lehet még a „Merely”, „By Design” vagy az „Orectic” – ennek eldöntése folyamatban.)”
  
  Cavities:
  
  „Ez a szám a legmélyebb hangmagasságú a lemezen – az eredeti verzió még ennél is mélyebb volt. A „Tripod” című limitáltan elérhető Wacken-re készített EP-n hallható az eredeti. Az egész dal túlvilági hangulatú és az ember gyomrában lüktet, közben Pt énektémái a szám végéig fokozzák a feszültséget, amit egy pszichedelikus elszállás old fel a dal végén. Gondolkodós darab.”
  
  Thorax Tales:
  
  „Soha nem írtunk még ilyen dalt, a nagylemez központi darabja, idáig épül az egész album. Történetmesélős, összetett tétel, aminek a részei magától értetődően folynak át egymásba - és egy teljes leállás van a közepén, mintha az ember este, egy mezőn nyitná ki a szemét egy belső utazás közben.”
  
  Orectic:
  
  „Ez a dal született elsőként a lemezre. A zenekar utaztatós, gőzmozdonyszerű vonulatának újabb darabja. Nem szándékosan, de eddig minden lemezünkre született egy ilyen. Amennyire a Mad Robots kapcsán van értelme a slágeres jelzőnek, annyira itt azt lehet alkalmazni. A másik Tripodos szám.”
  
  W-dyl:
  
  „A lemez végi levezetés, egy gyönyörű, ambient elemekkel tűzdelt, mégis komor és szomorkás darab, melynek végén ideális esetben pőrén és lelkileg lecsupaszítva áll a hallgató, és szándékaink szerint az élet fájdalmasan élvezetes hiábavalóságán mereng még percekig, majd megadja magát és indítja a lemezt újra.”
  
  A jövőbeli terveik
  
  „Budapesten és vidéken is felléptünk közvetlenül a lemez kiadása előtt és óta, valamint a lemezbemutatón már eljátszottuk a teljes albumot. 2016-os terveink még több élő fellépést tartalmaznak, tavaszi indulással, fesztiválfellépésekkel, még legalább kettő szöveges videót, és ha sikerül a terveink szerint megvalósítani, akkor a lemezhez egy kísérő minialbumot készítünk három-négy radikálisan átdolgozott tétellel a Rat King Racketről és egyéb csemegékkel.”
  
  Szinopszis:
  
  „Rattenkönig. A farkuknál összecsomózott döglött patkánycsapatot hívják így - rossz ómen ilyen képződményt találni. A folklór olyan embert emleget ezen név alatt, aki másokon élősködik. Az összefonódott farkak egyfajta trónt jelentenek a patkánykirálynak, aki onnan nézi, ahogy cibálják egymás különböző irányba a hívei. Szintén ezen a néven illetik azt a mételyt, ami annak érdekében kapaszkodik össze farkánál fogva társaival még nem teljesen kifejlett lárva állapotában, hogy nagyobbnak látszódjon és az áldozat figyelmét könnyebben hívja fel magára. A lényeg a gazdatestbe jutni és ott kifejlődni, valamint az életciklus bezárása. Ennek a folyamatnak a társadalomra vetített képét neveztük el Rat King Racketnek, azaz Patkánykirály zsivalynak.”



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Clutch: a legendás Clutch lemez 30 éves jubileumi turnéja érkezik Budapestre
Nagyszabású turnéra indul a The Rumjacks
Márciusban érkezik a Spiritbox második albuma, a Tsunami Sea
Mire megszoknánk a Fiúk zenéjét, mindig hoznak valami újat – Megjelent a Tükrök!
Final Roar: Dalpremier a Stonedirt decemberben érkező új nagylemezéről
A SiM visszatér a Playdead című albumával, Európában is turnéznak
A Thornhill, a Make Them Suffer és a Bury Tomorrow Európában turnézik
Nevergreen dalpremier: A fény ha győz - Előrendelhető az új nagylemez!
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 novarock 2012    antal nimród    eat me!    lgt    scorsese    holy man’s glory    ryan dunn     leonardo dicaprio    cowboyok és űrlények    mortiis    lies    billy bob thornton    death valley screamers    wattican punk ballet    october file    black therapy    christina aguilera    anvil    a-team    kick ass    botanica    exciter    eros ramazzotti    whispered    jack  

r44
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!