hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
hírek   2015. június 10. szerda   16:12
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Budapest kutatás


  A magyarok egyharmada még soha nem járt a fővárosban, de a lakosság többsége nagyon büszke rá, és még a Budapestet jól ismerők is úgy látják: számos meglepetést tartogat – derült ki a Vodafone 4G
  Budapest Essentials felkérésére készített reprezentatív kutatásból. Leginkább a fiatalok lelkesednek: minden második harminc alatti egyetért azzal az állítással, hogy a főváros nagyon sok fiatalt tart vissza a kivándorlástól. A tudatosan felépített Budapest-márkát ugyanakkor szinte mindenki hiányolja, a pozitív fejleményeket pedig jellemzően az uniós forrásoknak és a fővárosban élő kreatív fiataloknak tulajdonítják. A felmérésben résztvevők közel kétharmada szerint Budapest egy igazi fesztiválváros, és ez a külföldiek szemében is vonzóvá teszi. A Vodafone 4G Budapest Essentials szervezői viszont a belföldi turizmus fellendítését is nagyon fontosnak tartják, többek között ezért indították útjára jellegzetes fővárosi karakterek részvételével a #köszibudapest kampányt.

  
  Minél jobban ismerjük Budapestet, annál jobban szeretjük – derült ki a Vodafone 4G Budapest Essentials városi fesztivál felkérésére készített reprezentatív kutatásból. A magyar lakosság közel egyharmada még soha nem járt Budapesten, további 27%-uk pedig csak 1-2 alkalommal fordult meg a fővárosban. A várost jól ismerők döntő többsége (77%) viszont nagyon büszke Budapestre, és tízből csaknem kilenc válaszadó (85%) úgy gondolja, hogy a benne élők számára is tartogat meglepetéseket. Az előbbi adatok ismeretében talán nem meglepő, hogy a válaszadók közel fele (49%) Budapestet tartja Európa legjobb fővárosának, és sokak (40%) szerint a világ egyik legélhetőbb helye. Mások viszont úgy látják: akad még tennivaló ahhoz, hogy Európa élvonalába kerüljünk. A válaszadók közel kétharmada bővítené a zöldfelületeket, és nagyon fontosnak tartja a közösségi és a kerékpáros közlekedés fejlesztését. Egyébként a legtöbb - Budapest jövőjét – illető kérdésben komoly véleménykülönbség van a fiatalabbak és az idősebbek között: a 18-29 éves korosztály 16%-a például kifejezetten hiányolja a felhőkarcolókat a város sziluettjéből, az 50 felettiek 97%-a viszont hallani sem akar a dologról.
  
  Budapest: a lehetőségek városa, profi imázs nélkül
  
  A 30 alattiak szemében Budapest a lehetőségek városa: a 18-29 évesek 53%-a egyetért azzal az állítással, hogy a főváros kínálta lehetőségek sok olyan fiatalt tartanak itthon, akik egyébként kivándorolnának. Az idősebbek ezt is borúsan látják: csupán az 50-59 évesek negyede tarja ennyire vonzónak a budapesti életet. Akad azért olyan kérdés is, amiben egyetértés uralkodik: a tudatos márkaépítést és a kiforrott turisztikai koncepciót szinte mindenki hiányolja. A felmérés szerint a döntő többség (86%) úgy látja: a profi Budapest-imázs kialakítása még várat magára, és sokkal többet lehetne kihozni a fővárost népszerűsítő kommunikációs kampányokból is. Minden második válaszadó szerint Budapest fejlődése elsősorban a fővárosban élő kreatív embereknek köszönhető, de ennél is többen vannak azok (56%), akik az Európai Uniótól kapott támogatásoknak tulajdonítják az eredményeket.
  
  ”A városvezetés egyik legfontosabb feladata, hogy becsatornázza az itt élő fiatalok, művészek és kreatív műhelyek elképzeléseit, ezért is szeretnénk létrehozni egy önálló szervezeti egységet, amit bárki felkereshet az ötleteivel. Közszereplőként és magánemberként is látom, hogy az elmúlt években milyen fontos szerepet játszott a város életében a budapestiek ötletessége, a fiatal vállalkozások és az alulról jövő kezdeményezések sokasága. Minden lehetséges eszközzel támogatnunk kell őket„ – nyilatkozta a kutatás eredményeiről Szalay-Bobrovniczky Alexandra, főpolgármester-helyettes.
  
  Budapest fesztiválváros, és ez teszi vonzóvá külföldiek szemében
  
  A felmérésben résztvevők közel kétharmada szerint Budapest egy igazi fesztiválváros, és ez a külföldiek számára nagyon vonzóvá teszi. Egy nagyszabású fővárosi rendezvény ugyanakkor a belföldi turizmus fellendítésére is alkalmas lehet. A megkérdezettek 77%-a örömmel venne részt olyan programokon, amit Budapest világörökségi részén vagy egyéb különleges helyszínein rendeznek.”Vidámpark, Várkert Bazár, Vasúttörténeti park, Fővárosi Nagycirkusz, Vásárcsarnok, Belvárosi piac, Margitsziget, Zwack Unicum Gyárudvar – azért választottunk különleges helyszíneket, hogy az egész világ előtt elbüszkélkedhessünk az ezerarcú Budapesttel. A fesztivállal szeretnénk a belföldi turizmus felélénkítéséhez is hozzájárulni, és felhívni a figyelmet számos tehetséges budapesti vállalkozásra„ - mondta Dr. Csókay Gergely, a Vodafone 4G Budapest Essentials fesztivál főszervezője, aki a #köszibudapest kampányról is mesélt: „A fővárost olyan karakterekkel lehet népszerűsíteni, akik közvetíteni tudják a sokszínűségét. A margitszigeti fesztiválközpontban szervezünk egy fotókiállítást, ahol – mások mellett – Szalay-Bobrovniczky Alexandra, Jordán Adél, Szabó Kimmel Tamás, Adorjáni Bálint, Hervé-Lóránth Ervin, Farkas Franciska, Buda Márton, Éder Krisztián és Lakatos Márk Budapest-portréját lehet megtekinteni.
  
  A rendezvénysorozat sokat segíthet a város megismerésében, hiszen az esti koncertek mellett nappali programokat is kínál: extra belépő jár a karszalaghoz a Fővárosi Állat- és Növénykertbe, a Ludwig Múzeumba és számos gyógyfürdőbe, féláras belépőket biztosít több kiállítóközpont, köztük a Capa Központ, a Vasarely Múzeum és Magyar Nemzeti Galéria, de rendhagyó városi túrák és pop-up kiállítások is várják az érdeklődőket.
  
  ”A mobilkommunikáció fejlődésének köszönhetően ma már sokkal könnyebb felfedezni egy várost, mint pár évvel ezelőtt. Elég csak azokra a közösségi alkalmazásokra gondolni, amelyek segítségével rátalálhatunk a legjobb szórakozóhelyekre, éttermekre vagy kávézókra, és elolvashatjuk a helyiek értékeléseit is. Ha egy vállalkozás felkerül az ország digitális térképére, és tudatosan építi az online jelenlétét, akkor a forgalmát is jelentősen növelheti. Ugyanezt elmondhatjuk Budapestről is: minél több okosan szerkesztett, de hiteles tartalom kerül fel róla a világhálóra, annál több emberhez jut el a híre„ – tette hozzá Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója.
  
  



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. április 20.
Dan Patlansky Budapesten
2024. április 25.
Amit még sohasem láthattál a Parkból - a kulisszák mögé enged betekintést a Blahalouisiana vadonatúj live session videója
2024. április 26.
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Amanna bemutatja legújabb dalát „Valamiér´”
Trash Boat kiadja a „Break You” című legújabb dalát
Megérkezett a Banks Arcade a Self Help című vadonatúj dala
Együtt érkezik a Dürer-be a Hatebreed és a Crowbar
Megjelent Bognár Szilvia - Király Nóra - Kovács Zoltán: Parallel című albuma
Einstürzende Neubauten alien pop music az Akváriumban
Rifflord: Dél-Dakota metal titánjai visszatérnek
A Paraline új videoklippel tiszteleg Kurt Cobain előtt: „One Shot, One Kill”
 kiemelt 
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
  
„Kezdünk megöregedni, úgyhogy ne hagyd ki ezt a turnét” – ezzel az őszinte figyelmeztetéssel hirdette meg tavaszi koncertjeit a Nanowar of Steel

Dan Patlansky Budapesten
Mike Portnoy-jal koncertezik Budapesten a Dream Theater
Először látogat Magyarországra a City Morgue
Megint Budapesten koncertezik Sting
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 temple balls    deep in the woods    fields of the nephilim    blu-ray    isolated youth    abraham lincoln    mitsoura     red hot chili peppers    európai unió    will smith    stardrive    mike watt    johnny roger    aeverium    kelet underground tehetségkutató    julie taymor    a life divided    steelwing    szemle    vale of tears    marlboro man    sylosis    hatebreed    roger faxon    norther  

r42
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!