hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
kultúra [előadás]  2015. március 9. hétfő   04:44
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Az Óbudai Danubia Zenekar Íme az ember c. koncertsorozatának hetedik koncertje
2015. április 02. 19.30, Zeneakadémia, Nagyterem

  Van abban valami hátborzongató, ahogy a 20. századi zene két ikercsillaga – Stravinsky és Bartók – egy „hullámhosszon” gondolkodik. Az egybeesések, a hasonló irányba tartó alkotóművészi törekvések egyszerre mutatnak tudatos és véletlenszerű egyezéseket.
  
  Ahogy például az 1923-as Táncszvit a fagott szólójával elindul, az ember óhatatlanul az egy évtizeddel korábban bemutatott Tavaszi áldozatra asszociál. És az is feltűnő, hogy az 1920-as évek közepén mindketten égető szükségét érezték egy önmaguk számára komponált új zongoraversenynek. Stravinsky ekkor írta a Capricciót. A francia zene modernkori ikercsillagai – Debussy és Ravel – is hol egymásra figyelve, hol pedig egymástól függetlenül jutottak hasonló művészi eredményekre. Mindketten igazodási pontnak tekintették a 18. századi francia barokk zene – például Couperin és Rameau – örökségét; s mindkettőjüket mélyen megihlette a spanyol muzsika.
  
  A koncert karmestere Kocsis Zoltán kétszeres Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas karmester, zongoraművész és zeneszerző, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar főzeneigazgatója, érdemes és kiváló művész.
  Nemzetközi karrierje 18 éves korában a Magyar Rádió Beethoven-versenyének megnyerésével indult. Néhány év alatt szinte berobbant a nemzetközi zenei világba, meghívás meghívást követ Európa, Észak- és Dél-Amerika, valamint a Távol-Kelet meghatározó zenei központjaiba és fesztiváljaira. Fellépett a világ számos vezető zenekarával, rendszeres sztárvendége a nemzetközi zenei élet rangos fesztiváljainak: Edinburgh, Párizs, Tours, Luzern, Salzburg, Prága, Menton, stb.
  
  1983-ban Fischer Ivánnal megalapította a Budapesti Fesztiválzenekart. 1987 óta karmesterként is fellép és zongoraművészi pályája mellett komponál is. Ennek egyik kiemelkedő példája Schönberg „befejezetlen” operájának, a Mózes és Áronnak komponált harmadik tétele. A kortárs zene kiemelkedő személyiségeivel folytatott termékeny együttműködését jelzi többek között Kurtág György több neki ajánlott művének világbemutatója.
  
  Kocsis Zoltán 1997 őszétől vette át a Nemzeti Filharmonikus Zenekar – akkor még Magyar Állami Hangversenyzenekar – irányítását. Művészi koncepciójának megfelelően azóta szélesedett az együttes repertoárja, irányítása alatt több mű magyarországi ősbemutatójára sor került.
  A koncert szólistája, Fejérvári Zoltán zenei tanulmányait nyolc évesen kezdte. 2000-2005 között a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola növendéke, 2006-tól 2008-ig a madridi Escuela Superior de Musica Reina Sofia ösztöndíjas hallgatója, ahol Dmitrij Baskirov és Claudio Martinez Mehner voltak a tanárai. Ezután a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen folytatta tanulmányait Kemenes András, Várjon Dénes és Wagner Rita növendékeként.
  
  Több nemzetközi zenei fesztivál résztvevője volt az évek során: Tiszadobi Zongorafesztivál, Encuentro de Música de Santander, chateauruox-i Lisztomania, IMS Prussia Cove.
  2010-ben II. díjat nyert a Manchesteri Nemzetközi Zongoraversenyen. Fellépett szólistaként több hazai zenekarral, így a Telekom Szimfonikus Zenekarral (Concerto Budapest), valamint a Nemzeti Filharmonikusokkal és a Budapesti Vonósokkal.
  
  Program:
  kocsis – háború és béke
  közreműködik: fejérvári zoltán (zongora)
  vezényel: kocsis zoltán
  program:
  Bartók: Táncszvit
  Stravinsky: Capriccio zongorára és zenekarra
  Debussy: Iberia
  Ravel: Le tombeau de Couperin (Kocsis Zoltán és Ravel hangszerelése)



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Mesterséges Intelligencia és Az Új Kreativitás a PRÓFÉTA galériában
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 architect    kispál és a borz    predators    grave maker    rise against cover    sick room    így neveld a sárkányodat    slaughter at the engagement party    rimszkij-korszakov    flynn    uwe boll    badacsonytördemic    gypo    gus g    due date     2021. november 26.    newsted    antonio carlos jobim    curse this ocean    pet the preacher    lost dreams    metalfest    nibutra    wave goodbye    editors  

r50
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!