„Semmi sem olyan hétköznapi, mint a vágy, hogy különlegesek legyünk.” Shakespeare
Mindig visszateszed az üres tejes dobozt a hűtőbe?
Szereted kanállal ütögetni az arcodat, megszagolni az emberek haját?
Tudsz köröket rajzolni a kis-lábujjaiddal?
Szeretsz fejjel lefelé lógva magánhangzók nélkül írni?
Eszel minden másnap túrós rétest?
Furcsa vagy, mint mindenki más?
A Zéró Balett új darabjának témája a hétköznapi másság. Azokból az olykor mosolyt fakasztó, vagy épp Szánalmas különcségekből építkezik, amelyek egyedi ízt, illatot kölcsönöznek az egyénnek, amelyek mindenki mástól megkülönböztetik őt.
Azokból az apró kis különlegességekből, amiket elsőre talán furcsának találhatnak mások, és amiket néha talán mi is szégyellünk önmagunk előtt - de amelyek együttesen egy sajátos, csakis ránk jellemző és bennünket meghatározó minőséggé állnak össze, és szeretni valóan emberivé tesznek bennünket.
Rendező: Berger Gyula
Koreográfia: Berger Gyula és a társulat
Zeneszerző: Szabó Attila
Kosztümtervező: Bodnár Enikő
Fénytervező: Szabon Balázs
Szereplők:
Grégory Chevalier
Sarlós Flóra Eszter
Somlai Anna
Varga Boglárka
Közreműködik: Herczeg Zoli // Mini Mal
A társulatról:
A zéró koncepcióját a történelmi feljegyzések tanúsága szerint India adta a világnak. A hindu bölcsek számára a zéró nem egyszerűen egy számot jelentett, hanem mindennek a kezdetét, kiindulását, a mag-ot, amelyből minden származik. Ennek megfelelően eredeti jele sem a mai kör, vagy ovális volt, hanem egyszerűen egy pont.
A társulat nevében a zéró kifejezés a misztikus középpontból való kiindulás szándékát jelzi, hiszen a zéró a transzformáció helye: a számegyenesen ebben a pontban alakulnak át a negatív számok pozitívakká, az éj ekkor fordul át nappallá, a virtuális itt válik valóságossá. A zéró ilyenformán számunkra az alkotási folyamat jelképe is, hiszen ebben a folyamatban megpróbálunk felfedni valami addig rejtetten maradót, megkísérelünk hidat építeni a spirituális és a materiális létezés között.
A balett szó pedig az európai hagyományok tiszteletére utal, még ha nem is jelenti e tradíciók egyszerű átvételét vagy követését, inkább azok alkotó továbbgondolását - vállaljuk a kockázatot, és szívesen elhagyjuk a járt utat a járatlan kedvéért. Szemléletmódunkra ugyanakkor jellemző a játékosság, és a humor is megcsillan az előadásokban, amelyek mindig szórakoztató és izgalmas szellemi kalandra hívják a közönséget.
Társulati tagok:
Berger Gyula 10 évnyi intenzív néptánc, klasszikus balett, jazz- és modern tánc tanulmányokat követően 1984-ben alakította meg első társulatát, amely sokáig az egyetlen félhivatásos modern táncegyüttes volt Magyarországon. Kilenc nehézségekben és sikerekben gazdag év után, új utakat és inspirációt keresve a hollandiai Arnhemi Művészeti Főiskola Európai Táncművészet Fejlesztési Központ (EDDC) tagozatának a hallgatója lett, ahol 4 évig tanult. Mesterei az amerikai poszt-modern tánc kiemelkedő egyéniségei voltak. Társalapítója az L1 Független Táncművészek Társulásának (ma L1 Egyesület) és az L1 Kortárs Tánc fesztiválnak (ma L1danceFest). Évente 2-3 koreográfiát készít társulata számára és külföldi projektek keretén belül. Oktatási tevékenységét a Magyar Táncművészek Szövetsége díjakkal ismerte el. A társulati tagoknak tartott tréningjei nyitottak külsős profi és haladó táncosoknak is.
Grégory Chevalier Francia táncos és holisztikus táncoktató. 2005-ben kezdett tanulni a a Budapesti Kortárstánc Főiskolán. 2012 júniusában részt vett a Sabine Parzer vezette Holisztikus Tánc tanár képzésen Ausztriában. Részt vesz és asszisztál a Kálmán Ferenc által vezetett BMC képzésen.
Rendszeresen tanít és workshopokat is tart. A tanításban, a kortárs tánc mellett, a Jóga tantrikus hagyományaiból, a Body Mind Centeringből, az Autentikus Mozgásból, a Kontakt Improvizációból merít, de inspirálja a masszázs és a meditáció is.
Sarlós Flóra Eszter Tanulmányait klasszikus balettel és jazztánccal kezdte, majd elvégezte a Táncpedagógusok Országos Szövetsége modern és kortárs tánc csoportvezetői tanfolyamát. 2009-11 között Franciaországban tanult, előbb Nantes-ban, utána Toulouse ban, (A.R.T. Dance International).
Nemzetközi koprodukciókban vesz részt (Hopes & Memories project, Crossroads), és saját darabokat hoz létre (BefolyásolHATSZ, Stuck inside, Beleillek, nem illek bele, stb.). Nagyon érdekli a tánc és az új média összekapcsolása, keresi az együttműködési lehetőségeket videóművészekkel, és más vizuális művészekkel.
Somlai Anna Tizenhárom évig tanult néptáncot, ez alapozta meg vonzalmát a tánc, mint kifejező eszköz iránt. A kortárs tánccal való találkozása után eldőlt irányultsága. Kurzusokra járt, elvégezte a Schola Europa Akadémia kortárs- és modern táncos szakát, majd egy nyarat a KET-Terminálban töltött. Ezután egy évig a Gangaray Trambulin program keretén belül együtt dolgozott Hámor Józseffel és Maday Tímea Kingával, akiknek sokat köszönhet. Alkalma nyílt együtt dolgozni Pataky Klárival, tanulni többek között Anton Lachkytól, Bordás Emiltől, Mádi Lászlótól, Sebestyén Csabától.
Varga Boglárka Ötévesen már klasszikus balettet tanult, majd a Pécsi Művészeti Szakközépiskola elvégzésével párhuzamosan hazai és külföldi mesterek kurzusaiba is belekóstolt. A Magyar Táncművészeti Főiskolán modern táncművész szakirányon képezte tovább magát. Ezt követően a Codarts-ban, Rotterdam világhírű nemzetközi művészeti egyetemén tanult . Magyarországra visszatérve elvégezte az MTF modern táncpedagógus szakát (MA). Részt vett a Beyond Fronta nemzetközi projektben. Rendszeresen tanít (klasszikus balettet, kortárs táncot, Graham technikát, stb). Jelenleg a Pécsi Művészeti Szakközépiskola oktatója.
2014. december 12-13. este 7 óra
Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház
1027 Budapest, Jurányi u. 1.