hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
kultúra [előadás]  2014. november 26. szerda   04:34
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Viaskodó dívák veszik birtokba a Müpát


  A késő barokk éra népszerű dívapárbajainak pezsgő hangulatú világát eleveníti fel Simone Kermes és Vivica Genaux, az itáliai operairodalom első aranykorának ünnepelt és világszerte keresett előadói. A két modern kori díva produkciója a Cappella Gabetta barokk zenei együttes kíséretében már bejárta Európát, és méltán szerzett rajongókat a műsoron szereplő, olykor külön erre az alkalomra lejegyzett áriakuriózumoknak is. A világhírű énekesnők december 1-jén a Müpa közönsége előtt is bemutatják, sőt, hogy pontosak legyünk: összemérik tudásukat. Döntsön a közönség, vajon melyikük lesz a nyertes?
  
  Kié a díszesebb koloratúra? Kié a nagyobb hangterjedelem, ki tud több hangot elénekelni egy levegőre, ki tud magasabb, ki tud mélyebb hangot énekelni? Ki a gyorsabb? A verseny nemcsak a sportolók privilégiuma, néha-néha hangszeres művészek és énekesek is szívesen szálltak ringbe. Az első opera megszületése új fejezetett nyitott az európai zenében, olyannyira, hogy a késő barokk kor Itáliájában már nagyon népszerűek voltak a műfaj által megteremtett korabeli szupersztárok, a dívák zenés „párbajai”. A felfokozott érzelmek által megihletett komponisták pedig egyre nehezebb, elénekelhetetlennek hitt áriákat írtak számukra. Ezt a nemes hagyományt eleveníti fel ez a hang-verseny, felidézve két 18. századi szupersztár, Faustina Bordoni és Francesca Cuzzoni versengését.
  
  Az estén a stílus ma élő két legnagyobbja áll színpadra: Simone Kermes Németországban tökéletesítette tudását, Vivica Genaux tőlünk kicsit messzebbről, Alaszkából indult világhódító útjára, amely már önmagában is különös teljesítmény. A nadrágszerepekben is egyre gyakrabban fellépő, jelenleg Velencében élő Genaux nem csupán Grammy-jelöléssel büszkélkedhet, hanem azzal is, hogy olyan együttesek gyakori vendége, mint a Complesso Barocco, olyan házak hívják rendszeresen énekelni, mint a Metropolitan Opera, és olyan művészekkel látható a színpadon, mint René Jacobs. Német kihívója hasonlóképp elismert tehetség: Simone Kermes fellépett már egyebek mellett a párizsi Théâtre des Champs-Élysées-ben, a stuttgarti Staatsoperben és a bonni operaházban, és 2011-ben megnyerte az Echo Klassik díját az „év énekese” kategóriában. Virtuóz temperamentumához leginkább a barokk és korai klasszikus áriák illenek.
  
  A két énekesnő számára nincs lehetetlen, már-már valóban sportteljesítmény, amit hangjukkal tesznek a színpadon. Ha mindez még nem lenne elég: a zenei kíséretet a neves csellista, a Müpában nemrég nagy sikert aratott Sol Gabetta és bátyja által alapított, a kor zenéjére specializálódott, historikus hangszereken játszó együttese biztosítja. A produkció együttműködésük újabb gyümölcse, hiszen a Faustina Bordoni emlékének szentelt, nagy sikert aratott lemezét is Vivica Genaux közreműködésével vette fel a Cappella Gabetta.
  
  Barokk dívák párbaja – Simone Kermes, Vivica Genaux és a Cappella Gabetta
  2014. december 1., hétfő, 19:30
  Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
A kor falán
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 afgrund    poisonblack    fuck your pride    artifact    xerosun    anjou lafayette    short sharp shock    inquisition    james franco    fit for an autopsy    larsen    pulzus tehetségkutató    skore    benighted    paranormal activity    auróra    ahad & fujak & hautzinger    cannabis corpse    kampfar    zechs marquise    grape    karai anna    sean paul    windfall    johnny knoxville  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!