hosting: Hunet
r39
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2004. január 28. szerda   11:31
nincsen hozzászólás

szerző: Barnabás
Hate Eternal, Dying Fetus, Prejudice, Deeds of Flesh, Masqim Xul
2004 január 19, Kultiplex

  Masqim Xul, Prejudice

  Amikor megtudtam, hogy a Hate Eternal a Dying Fetus társaságában Magyarországon is fellép, majdnem örömkönnyek szöktek a szemembe. A death metal színtér két ilyen kiváló csapatát öröm élő fellépésen látni, főleg, hogy még a Deeds of Flesh és a Prejudice is társult hozzájuk a turnéra. A koncertkörút eredetileg tavaly szeptemberben került volna megrendezésre, de egy közbejött amerikai turné hatására 2004 elejére halasztották Európa meglátogatását. Szerencsére be is tartották ígéretüket, így nyílt végre lehetőségem élőben is látni ezeket a kiváló bandákat. Hazai körülményekhez képest minden meglepően pontosan és gördülékenyen zajlott: egy banda sem maradt el, és az időbeosztás sem csúszott. Hét óra körül érkeztem, ekkor már el is kezdte a zenélést a hazai Masqim Xul csapata. Brutális death metal játszanak (mint ahogy azt est többi fellépője is) és meg van bennük a tehetség, hogy technikás, dinamikus és egyszerre fogós dalokat is írjanak. Mindezt csak támogatta a korrektnek mondható hangzás is. Szóval nagyon jó a banda, már várom az első lemezüket!
  
  Fél óra zenélés után elhagyták a színpadot, hogy egy negyed órás áthangszerelés után a belga Prejudice kezdhesse el a muzikális pusztítást. Az 1993-ban alakult bandának eddig 3 nagylemeze jelent meg, a Dominion of Chaos című korongjukat pár hónapja adták ki. Érdekesség, hogy basszusgitáros nélkül játszottak, a dobos és az énekes mellet egy szóló- és egy ritmusgitáros képezte a bandát. A hangzás nem volt éppen a legjobb, talán kicsit erőtlennek tűnt. Ennek ellenére egész jó hangulatot teremtettek, kezdett éledezni az amúgy hétfő estéhez képest szép számmal jelenlévő nézősereg, bár komoly headbangelésbe csak az első sorokban jelen lévő rajongók kezdtek. Némi mókás közjátéknak is szemtanúi lehettünk, amint egy túlbuzgó, és túlsúlyos rajongó valahogy felkeveredett a színpadra, majd az énekes által odanyújtott mikrofonba sikerült megeresztenie egy artikulálatlan üvöltést. Ez még nem is lenne furcsa, azonban az már igen, hogy ezután ki akarta próbálni, hogy milyen, ha a tömeg a levegőben hordozza. Természetesen ugrását követően rövid úton a földön landolt, a nézősereg ajkára széles mosolyt csalva ezzel. A Prejudice igyekezett megidézni minden albumát, és feszesen, precízen adták elő jobbnál jobb számaikat. Az énekes tökéletes frontember volt: vadul headbangelt, buzdította a közönséget, és kellően bemozogta a színpadot. Kb. 40 perc játékidő után be is fejezték programjukat.

  Deeds of Flesh, Dying Fetus

  A Deeds of Flesh triója tapasztalt együttes, a frissen kiadott Reduced to Ashes már az ötödik nagylemezük. Már rögtön a programjuk kezdetén a falhoz passzírozta az embert a döbbenetes erővel megszólaló hangzás. Talán ők szóltak a legnagyobb erővel ezen az estén. Főképp az új lemezt igyekeztek bemutatni, de természetesen régebbi anyagaikról is játszottak. Koncertjük elején nagy volt az érdeklődés, szinte alig lehetett megmozdulni a nézőtéren. Aztán 2-3 szám múlva már kissé megcsappant az érdeklődők száma. Zenéjük nekem hosszú távon kissé monotonnak, egyhangúnak tűnik. Lehet, hogy csak több hallgatás szükséges a lemezekhez, hogy komolyabban megbarátkozzam a számokkal. A többi néző sem nagyon indult be: a legtöbben egy helyben állva figyelték a bandát, csak néhányan ragadtatták el magukat némi mozgásra. Körülbelül háromnegyed órát játszottak, de szerintem elegendőnek is bizonyult ennyi játékidő ebből a brutális zenéből.
  
  Ezután következett a Dying Fetus, ők váltották ki az est folyamán a legnagyobb érdeklődést. Az amerikai veterán death metal banda grind és hardcore elemekkel vegyíti kíméletet nem ismerő, rendkívül brutális muzsikáját. Az öttagú banda pár éve komoly tagcseréken is átesett, de ez egyáltalán nem hátráltatta előrehaladásukat. A Dying Fetus az egyik kedvenc bandám, így elég sokat vártam ettől a koncerttől. Szerencsére nem kellett csalódnom bennük. Ha jól emlékszem, rögtön az új lemez, a Stop At Nothing első számával, a Schematics című szerzeménnyel kezdtek. Az új albumról később eljátszották még a címadót és a One Shot, One Kill című számot. Ugyan nem vagyok annyira oda az új lemezért, de élőben egész jól megdörrentek ezek a számok is.

  Dying Fetus, Hate Eternal

  Szerencsére bőven megidézték a (szerintem) két legjobb lemezüket, a Killing on Adrenaline-t és a Destroy the Opposition-t. Utóbbiról biztosan volt a Justifable Homicide és a Praise the Lord című remek számok, valamint egybekötve eljátszották a Pissing in the Mainstream és a Kill your mother, rape your dog rövid durvulatait. A régebbi dalok közül a legnagyobb ovációt a Skull Fucked váltotta ki, a koncertet pedig a Killing on Adrenaline című remekművel zárták. A hangzás az elején elég gyenge volt, de pár szám után sokat sikerült javítani rajta, akkorra már kellően megdörrentek a hangcuccok. A brutál ötösfogat pedig kíméletet nem ismerve zúdította ránk a jobbnál jobb számokat. A frontember Vince Matthews bemozogta a színpadot, a közönséget pedig nem is kellett nagyon buzdítani: az első pár sorban olyan pogó alakult ki, hogy még én is kaptam egy nyaklevest az eszeveszett headbangelés közben. A színpadképet pedig csak fokozta John Gallagher gitáros/énekes, aki tisztelet parancsoló kinézete mellett olyan pincemély hörgéseket produkált, hogy nem akartam hinni a fülemnek. Nem gondoltam, hogy így képes hozni a lemezeken előadott mély, brutális hörgéseket. Sajnos minden jónak vége szakad egyszer, s körülbelül 50 perc pusztítás után elhagyták a színpadot.
  
  Eljött a főbanda, a Hate Eternal ideje. A volt Morbid Angel gitáros, Erik Rutan a bandát 1999-ben hozta létre, azzal a céllal, hogy végre saját ötleteit is meg tudja valósítani. Tavaly kilépett a Morbid Angelből is, hogy jobban tudjon koncentrálni a saját bandájára.

  Hate Eternal

  A Hate Eternal eddig két lemezt adott ki, a King of all Kings tavaly jelent meg. A zene némileg hasonló a Morbid Angel-hez, de annál sokkal keményebb, őrlőbb, gyorsabb formájában ragadja meg a death metalt. A hipergyors tekerések és a megfoghatatlan riffek egyfajta zajmassza jeleget kölcsönöznek a zenének, aminek a befogadhatóságát a hangzás koszos jellege sem könnyíti meg. A koncert elején a Dying Fetus után elfáradt nézőtömeg egy helyben ácsorogva figyelte a precízen előadott, gyilkos zenét. A hangulat fokozásában a hangzás sem segített: az első 3-4 számnál a gitárok és a dobok is elég erőtlenül szóltak, utána szerencsére sikerült javítani az összképen, és egész tűrhető hangzást elérni. A számok között a samplerről bejátszott zajokkal telő szünetek pedig kissé megtördelték a koncertet. Azonban Eric Rutan és a basszusgitáros Jared Anderson grimaszolásaikkal, buzdításaikkal maguk mellé állították a fáradt közönséget, és a koncert második felére már beindult a tömeg is. Ugyan moshpit csak néhány számnál alakult ki, a mozgásból, headbangelésből azért többen is kivették a részüket. A számok közül biztosan játszották az új albumról a The Obscure Terror, a Powers that Be, a Born by Fire és a King of all Kings című szerzeményeket. Az első lemezről, a Conquering the Throne-ról is bőven játszottak nótákat: pl. By his own Decree, Praise of the Almighty. Körülbelül egy órát játszottak, majd levonultak a színpadról. Ekkor többen elhagyták a termet, de a banda még visszajött egy ráadás számra a Beyond Redemption képében.
  
  Szerintem mindenki elégedetten távozhatott aznap este a Kultiplexből: a nem túl magas jegyárhoz képest (3000 forint elővételben) öt kiváló bandát tekinthetett meg, ráadásul a körülmények, a szervezés is megfelelő körülmények között zajlott. Aki szereti a death metalt, és nem jött el, az nagyon bánhatja, mert egy remek koncertet hagyott ki. Már csak azt kívánom, hogy még sok ilyen jó koncerten vehessünk részt, és hogy belátható időn belül újra látogasson el a Dying Fetus kis hazánkba!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Negative Art

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 animations    northlane    dimebag darrell    bleubird    krisiun    shadowside    dance or die    wasted struggle    mission impossible    coreleoni    gutenberg halott    zaják és társa    beastie boys    wolves in the throne room    antillectual    atheist    nicolas cage    existance    shutter island    smash mouth    earthsblood    Éli könyve    short sharp shock    charlie    lochnesz  

r50
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!