hosting: Hunet
r35
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2014. október 5. vasárnap   06:00
nincsen hozzászólás

szerző: Barna
In Flames, Wovenwar, While She Sleeps
2014. szeptember 28., Budapest, Barba Negra Music Club

  Az In Flames egy ismert, nagy múlttal rendelkező zenekar, amely a zenei irányváltástól függetlenül szilárd, jelentős méretű rajongói bázissal rendelkezik. Ezért is lehetett számítani arra, hogy az újabb fővárosi koncertjüket nagy érdeklődés fogja kísérni. A fiatalos közönséget pedig a metalcore stílusban mozgó Wovenwar és a While She Sleeps garantálta.
  
  A koncert kezdését megelőzően óriási sor várakozott a beengedésre a Barba Negra előtt, a nagy számban megjelenő közönségre tett várakozások be is igazolódtak. Az estét a 2006-ban alakult brit While She Sleeps kezdte, akik eddig egy nagylemezt adtak ki This Is The Six címmel. A felállásukban történt egy nagyobb kavarodás, ugyanis a nap folyamán a dobos Adam Savage kificamította a bokáját. A pótlására Sean Long gitáros ült be a dobok mögé, Sean helyére a basszer Aaron került, a basszusgitárt pedig a gitártechnikusuk kezelte. A totálisan megcserélt posztokon teljesítő muzsikusok rendben lehozták a fél órás koncertet, az énekes Lawrence Taylor pedig nagyon igyekezett bevonni a közönséget a buliba. Folyamatosan hergelte a népet, valamint egy ízben a színpadról is lejött a nézők közé, hogy saját kezűleg csináljon helyet egy wall of death-nek. A nagy igyekezet ellenére azonban a totálisan sablonos muzsika nem igazán ragadott magával, amit a meglehetősen kásás, gitárt nélkülöző hangzáskép sem segített. A színpadi teljesítményre tehát nem lehetett panasz, de a tucat metalcore zenéjükkel nem tűntek ki a hasonló bandák tömegéből.
  
  A Wovenwar a volt As I Lay Dying zenekar hangszereseit tömörítő zenekar, ahová az Oh, Sleeper nevű keresztény metalcore banda énekese, Shane Blay került a frontemberi posztra. A nemrég alakult banda most adta ki debütáló albumát, így erről hangzottak el nóták a 40 perc körüli fellépésen. Az igazat megvallva sokkal jobban bejött az As I Lay Dying tökösebb zenéje, mint ez az enervált, nyekergős énektémákkal megtöltött muzsika. A továbbra is rossz hangzáskép itt sem segített a zene befogadásában, ismét a basszus és a dobok lettek kiemelve a gitárok kárára. A jellegtelen zenei megoldások mellett az énekkel volt a legnagyobb bajom, Shane irritáló hangja mellett a basszer Josh Gilbert vokáljai ráadásul sokszor hamisak is voltak. Sajnálatos, ami az As I Lay Dying-al történt, de az biztos, hogy nem a Wovenwar fogja betölteni a helyükön keletkezett űrt.
  
  Az In Flames-re zsúfolásig telt a koncertterem, amely bizony rámutatott arra, hogy jó pár lemez óta hiába játszik teljesen más zenét a banda, mint a kezdetekkor, a fiatal közönségnek már ez az irányvonal definiálja az In Flames-t. Már egy ideje el kellett fogadni a tényeket, hogy már közük sincs a melodikus death metalhoz, alternatív és pop hatásokkal bőven megszórt modern metal muzsikát játszanak. Az új album ezt az irányt vitte tovább a még dallamosabb énektémákkal, a Siren Charms tehát csak egy logikus továbblépés a zenekar közelmúltbeli útján. A legutóbb három éve a Club 202-ben nálunk járt In Flames lemezbemutató turné révén a legújabb albumra építette a szettet, amelyet pár régebbi ínyencséggel szórtak meg. Hét nóta is elhangzott a Siren Charms-ról és élőben harapósabban szólaltak meg ezek a dalok a súlyosan megdörrenő hangzásnak köszönhetően. Az előzenekarokkal ellentétben az In Flames korrektül szólt, és a koncert összhatásához a pazar fények is sokat hozzátettek. A színpadi teljesítményekkel sem volt gond, a zenészek energikusan, nagy beleéléssel, főleg a hangszereikre koncentrálva prezentálták a szerzeményeket. A nagy szakállal bíró Anders Fridén bár nem egy hangszálfenomén, többnyire azért rendben hozta az énektémákat. Néhány helyen ugyan elmismásolta az éneket, nekem ez a főleg az Only For The Weak-nél tűnt fel. Igaz, a Clayman volt az utolsó olyan In Flames lemez, amellyel maradéktalanul elégedett voltam, és amelyet rengetegszer meghallgattam. A régebbi érából már csak a Colony-ról származó Resin elevenítette fel a melodikus death metal-os múltat, az átmenet időszakát jelentő Reroute To Remain-ről pedig a Cloud Connected és a Trigger hangzottak el. Ezen kívül a Sounds Of A Playground Fading-ről volt négy nóta, az A Sense Of Purpose-ről három szám, a másfél órás koncertet pedig a Come Clarity-ről származó Take This Life zárta. A telt házas közönség az elejétől a végéig vadul tombolt, folyamatos moshpit, ugrálás és együtt éneklés jellemezte a hőségtől izzó katlanná változó Barba Negra koncerttermét.
  
  A főleg fiatalkorú közönség a profi előadás és körítés mellett a számlistát illetően is teljes elégedettséggel nyugtázhatta az In Flames újabb magyarországi fellépését. Bár én a régi stílusukat sokkal jobban szerettem, ettől függetlenül az új dalokra támaszkodó aktuális koncertjüket is élveztem. A stílusbeli változás ugyanis a lényegen nem változtat, miszerint az In Flames ma is egy profi, nagyon szórakoztató koncertbanda.


Kulcsszavak:
  in flames     wovenwar     while she sleeps 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Az In Flames weboldala

 kapcsolódó helyszín: 

Barba Negra Music

 kapcsolódó szervező: 

Hammer Concerts

 kapcsolódó cikkek: 

Megjelent Gvollow kétarcú albuma, a Twin Flames

Jön! Arch Enemy, In Flames és Soilwork

Anders Fridén, az In Flames énekese is hallható a gitáros Nita Strauss új albumán, a The Call Of The Void-on.

Februárban jelenik meg a 14. In Flames album, a Foregone

Jesper Strömblad (ex-In Flames) a függőségeiről
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Felejthetetlen élmény Sir Rod Stewart MVM Dome koncertjén
Brujeria vs Analóg Music Hall
Bring Me the Horizon a Budapest Parkban!
A Coldplay frenetikus triplázása a Puskás Arénában
Hatebreed, Crowbar
Body Count vs Budapest Park
Tool, Night Verses
Sting varázslatos estje Budapesten
The Dead South és Corb Lund fergeteges budapesti koncertje
Winger
Megadeth, Archaic
Charlotte Sands: Egy felejthetetlen koncert az Analog Hallban
Palaye Royale és Halflives a Barba Negrában
 kiemelt 
Queensrÿche Budapesten: a debütáló EP-t és a Warning lemezt is eljátsszák a 2025-ös koncerten!
  
2025 elején Budapestre is befut a Queensrÿche The Origins nevű turnéja, ami idén tavasszal indult

The Amity Affliction: klasszis lemezével tér vissza az ausztrál metalcore csapat
Berúgja az évet a Dead Daises: új dal, album és koncert novemberben
Il Divo koncert szeptemberben: 20 éves jubileumi turnéjukon sem hagyják ki Budapestet
The Amity Affliction, Infected Rain: csomagban olcsóbb a jegy a nyár két ütős bulijára
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 nasmith    nils petter molvaer     impericon never say die tour    cauldron    paul bettany    shell beach    keresztes ildikó    wovenwar    moog    m:pire of evil    kate winslet    karácsony    malacka és a tahó    galileo    soulfly    magashegyi underground    tompos kátya    legion    meshuggah         obey the brave    a nyughatatlan    touché amoré    alice ricciardi    eyes set to kill  

r45
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!