hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
kultúra [kiállítás]  2013. szeptember 30. hétfő   04:39
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Elek Judit Katalin Családmodellek
2013.október 2-26. Godot galéria

  Megnyitó: 2013. október 2-án 20 óra
  Megnyitja: Mélyi József művészettörténész
  
  Günter és Grétel
  
  ”2001 szeptember 11.-én épp az autópályán haladtunk Csáki Lászlóval
  Mezőszemere felé, kocsinkban a Günter és Grétel sorozat teljes ruha- és kelléktárával, amikor telefonhívást kaptam Peer Krisztiántól, aki az után érdeklődött, hogy nem tudok-e jó szitaműhelyt, mert most, hogy ledőlt a World Trade Center, emléket szeretne neki állítani egy pólón.
  
  Így indult az az egy hét, ami alatt a Günter és Grétel képek készültek. Az eredeti ötlet szerint a sorozat két öregedő, unatkozó ember utazgatásáról és saját szórakoztatására beállított önreprezentációjáról szólt volna, de immár új kérdésekkel telt meg a létről, az élet értelméről és a párkapcsolatokról.
  
  A Günter és Grétel projekt alapjául egy ismeretlen szerző amatőr fotóhagyatéka szolgált. Az augsburgi bolhapiacon vásárolt diapozitívok egy német házaspár utazásait, mindennapjait, barátaikkal töltött együttléteit dokumentálták, nagyon magas technikai felkészültséggel és minőségben. A több száz felvételt átnézve kiderült, hogy a képek mindegyikét a férj készítette, emiatt csak egy felvételen látható, ott is maszkban egy farsangi/szilveszteri összejövetelen. Nem volt gyermekük, szinte az egész életük az utazásról szólt, az 50-es évektől szinte egész Európát bejárták lakókocsijukkal. A hagyatékból majdnem minden országot azonosítani lehet, ahol jártak, de Magyarországon valami oknál fogva nem voltak. Így született az ötlet, hogy Csáki Lászlóval közösen elkészítsük a Günter és Grétel fotósorozatot, a fotóhagyatékot a nem létező Magyarországi képekkel kiegészítendő, az amatőr fotográfiák esztétikumát és kompozícióját megidézve. Egy időre szereplőink bőrébe bújtunk, és fiktív kirándulást tettünk az 1960-as évek Magyarországán. Az amatőr felvételekből kiindulva kerestünk olyan kifejező helyszíneket/objektumokat, amik a legpontosabban idézik meg a korszakot és a földrajzi elhelyezkedést. Turistautunk/juk során kocsmában, fürdőben, közösségi házban fordultunk/tak meg, és fényképezőgéppel rögzítettük/ték jelenlétünket/tüket. Pontosan úgy, mintha Günter és Grétel Magyarországra látogatott volna az 1960-as években.
  
  Pillanatképek egy családapa életéből
  
  A Pillanatképek sorozat főszereplője egy átlagos családapa, aki automata fényképezőgépével időnként megörökíti élete fontosabb eseményeit: a karácsonyt, a nyaralást, vagy akár a topless bárban tett titkos kiruccanását. A látszólag idilli helyzetek mégis abszurdba csapnak át, az imitált amatőr családi képeken hol csírázó krumpli a napozó anyuka, hol pedig Nan Goldin egy fotójának szereplője ad intim masszázst a háton fekve fényképező családapának. Bár a fotók a pillanatfelvétel zsánerét imitálják, a fényképező ember szerepeltetése a képen relativizálja a fényképező/fényképezett pozícióját. A kollázs-szerű kompozíciók ráadásul hosszas, aprólékos munka eredményei: a terepasztalon megépített makettek elkészítése napokat vett igénybe, és a fényképek dönthető hátfalú műszaki fényképezőgéppel, 6x9-es diapozitívra készültek. A sorozat megrendezett pillanatképei így valójában a lehető legtávolabb állnak nemcsak az idézett snapshot műfaj technikai jellemzőitől, de a valóságnak attól a hiteles reprezentációjától is, amit látszólag ábrázolnak. Mégis hátborzongatóan valóságosnak érezzük őket.
  
  A Pillanatképek sorozat első négy képe 2001 tavaszán készült, a Günter és Grétel sorozat előtt. A Mennyország című kép 2001. szeptember 11. után készült.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
A kor falán
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 schizophrenia    silenos    pribojszky mátyás    enterprise earth    converge    charlize theron    robert downey jr.    myrath    eva longoria    illumishade    ozirisz    képzelt város    after rain    verge    owl city    skyforger    világveleje    zac efron    james cameron    serenity    the young punx    fueled by fire    mark hoppus    bookmarks    slytract  

r42
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!