A VOLT Fesztivál, a Sziget és a Budapest Parádé partnereiként töltött nyár után ősztől ismét beindul a Deadcode-gépezet és október 11-én egy minden tekintetben bravúros, mi több szokatlan line up-pal várja közönségét a HYPERSPACE: a nemzetközi techno-szcéna három (!) olyan messzemenően elismert egyénisége játszik ezen a hihetetlennek tűnő éjszakán, akik eddig még sosem (!) léptek fel magyar közönség előtt! Itt lesz minden idők talán legismertebb német live act művésze, az aktuális trendekkel folyton dacoló JOHANNES HEIL; a chilei születésű, hiperaktív experimentális-minimalista mester,CRISTIAN VOGEL; valamint az utóbbi évek egyik legérdekesebb, legtehetségesebb felfedezettje, az avantgárd techno-t játszó olasz RINO CERRONE!
A Magyarországon most először játszó, Hyperspace-en debütáló három művész más és más oldalról megközelített, sajátos techno-felfogása valóságos élmény-kavalkáddal ajándékozza meg a hazai techno-szimpatizánsokat, akik elméletben felkészülhetnek ugyan az éjszakára, gyakorlatilag azonban aligha tudhatják előre, miféle elektronikus hang-orgiában lesz részük. Heil, Vogel és Cerrone hangzása ugyanis folyamatosan új elemekkel gazdagodik. Elmélkedés, fantázia, üzenet JOHANNES HEIL (D) produkcióinak állandó kelléke. A német live act - fenomén karrierjét Heiko Laux Kanzleramt kiadója indította el az 1995-ben megjelent közös lemezükkel, az Item One-nal. Johannes hamar a Kanzleramt és a szub-labelként ismert U-Turn vezető producere lett, több 12 után első önálló albumát is Heiko Laux kiadója gondozta. A Reality to MIDI 1998-ban látott napvilágot és a track-ek közt lévő Paranoid Dancer annak ellenére vált klasszikussá világszerte, hogy single formájában csak jóval később, 2002ben adták ki. A Reality brutális erejű, hipnotikus mélységű technoját búgó bass-line-okkal, elcsavart hangokkal és meglepő pillanatokban elhelyezett vokál-töredékekkel dúsító Johannes második albuma, az Illuminate The Planet (99) ugyancsak meglepte a szcénát: sötét törtütemek, ambient dallamok és pergő futamok mutatták be Heil egy másik, mélyebb érzésű énjét. Az albumok megjelenése közben persze számos EP is piacra került a germán mester keze alól, műveit ekkoriban a Kanzleramt mellett például a Fieber és a Kobayashi jegyezte később a Gigolo és a Cocoon is lecsapott rá. Johannes fantáziadús művészete a parti-orientált Reality.. és a mélyen elgondolkodtató Illuminate.. után a harmadik, Future Primitive (2000) címet viselő albumon ismét más határokat feszeget: nyomasztó basszusai korbácsként csapnak le ránk, pulzáló groove-jai szívritmusunkat pumpálják feljebb, vészjósló melódiái generációnk sötét jövőjét vetítik előre. A Future Primitive elkövetője még ebben az évben megalapította saját labelét, majd több sikeres EP-t követően a 2002ben szerzett Heilstyle albummal visszanyúlt a nyers, zord, vérbeli parti-technohoz. Nem sokkal később piacra került a Simon Wottonnal készített State of Chaos: Across The Nation, egy minden eddiginél lázadóbb Heil-produktum: punk által inspirált vokálokra épült, elektro-hangzással kevert újkori Heil-techno, melyet 2003ban egy ezzel gyökeresen ellentétes, lecsillapodott, érzelmekkel teli korong követ. A 20.000 leagues under the skin varázslatos világa új szintre emeli szerzőjének technóról alkotott személyes definícióját: hallgatni és átélni ez a szándék. Kétség nem fér hozzá, JOHANNES HEIL október 11-i Hyperspace-live act-jét hallgatni és átélni egyszeri és megismételhetetlen lesz mindenki számára.
Fellépők 2.
De éppígy egyedülálló élményt garantál a kísérleti hangzások nagymestereként ismert, briliáns karriert befutott CRISTIAN VOGEL (UK). A chilei születésű, később Angliában felnövő Cristian tiniként hardcore punk bandákban csillogtatta bontakozó tehetségét, majd útja a brightoni egyetemre vezetett, ahol 20. századi zenét tanult. A városban tapasztalt hedonista éjszakai élet és az új technikai eszközök megjelenésének köszönhetően Vogel hamarosan megalkotta első absztrakt hang-kollázsait, melyek felkeltették a helyi dj Dave Clarke figyelmét. Az új tehetség debütáló lemeze, az Infra EP, Clarke Magnetic North kiadójának címkéje alatt jelent meg 1991ben, és tomboló indusztriális techno-rohammal robbant be a nemzetközi vérkeringésbe. Pár Németországban kiadott 12 után 1994-ben Vogel megalapította saját labelét, a Mosquito-t, elkészítette első önálló albumát (Beginning to Unerstand), majd 95ben kiadta a legendás In Absolute Time című duplát, nem máshol, mint a Tresor égisze alatt, és ezzel ő lett az első angol producer, aki a világhírű német Tresorral dolgozott! A következő években Vogel egyértelműen az európai techno egyik vezető alakjává vált, absztrakt és kísérleti hangzásokat felvállaló technikája a legelismertebb dj-producerek sorába emelte őt. 98ban egy érdekes kooperáció kapcsán létrejött a Jamie Lidellel alakított Super Collider projekt és a Hand On című album. Lidell soul vokáljai párosultak Vogel halálosan kemény zenéivel, és a produkció rögtön a szakma figyelmének középpontjában találta magát. A Super Collider turnéra indult és valósággal megszédítette a partik, fesztiválok közönségét, szerte a világon! Nem csoda, hogy ezek után Vogelt megkereste az elektronikus zenei élet diktátoraként ismert Novamute kiadó, ő pedig nagyhatalom művésze lett. 2000 szeptemberében jelent meg a Mute égisze alatt a Rescate 137, melynek track-jei a legkülönfélébb stílusok jellegzetes hangzásain örvénylik keresztül: elektronikus köntösbe burkolt funktól a beasty boys-feelingig. Cristian hangzása durva és extrém, a zene szintetikus valóságát tükrözi egy szürreális, absztrakt világban. A Rescate 137 sikerét követően Vogel egyszerre írt egyre elvontabb, és maximálisan táncparkettre írt zenéket is ez utóbbi közül a Tresoros Angry Sausage Dog, valamint a Diggin fo da Earth Gamba nem kevés partin okoztak nagy felfordulást! 2002-ben aztán a kísérleti hangzás felett az abszolút techno győzedelmeskedett, mikor is Vogel piacra dobta a Dungeon Mastert. Ezt követően 2002/03-ban a Super Collider újabb turné keretében hódított meg újabb és újabb rajongókat Európától Kanadáig; míg maga Vogel megalapítja második kiadóját Rise Robots Rise néven. Eközben egy szerzeménye felkerül a 2004-re tervezett, elektro-punkban utazó Chicks On Speed albumra; Cristian pedig máris a szintén jövőre megjelenő, újabb Novamute-albumon dolgozik. Nincs megállás. Az október 11-i Hyperspace-en sem lesz
Ez már csak azért is biztos, mert RINO CERRONE (I) sem fogja hagyni, hogy bárki megpihenjen a Hyperspace birodalmában. A nápolyi dj kamaszkorában Vogelhez hasonlóan punk és rock-koncerteken kereste helyét, innen csöppent bele a nagyvárosok underground zenei életébe, ahol aztán elbűvölte az addig ismeretlen elektronikus hangzás. Ahogy aztán elburjánzottak Nápolyban a techno-partik és az afterok, Rino kialakította saját stúdióját, belevetette magát a munkába, és első EP-je, a két nápolyi társával kooperálva megírt G-Men: Xphase (97) rögtön Marco Carola Design gondozásában került Európa lemezboltjaiba. Éles, agyafúrt, ritmikus, hullámzó techno jellemzi Rino produceri munkáit és dj-szettjeit, nem véletlenül figyeltek fel rá rögtön a szcéna legjobb kiadói: a Zenit, a Phont Music, a Relentless, a Primate, a G-Force egyaránt szívesen dolgoznak az olasz titánnal. A neves Rilis pedig nem más, mint Rino saját labele, melynek első lemezei rögtön a világ legjobbjainak sorába emelték a címkét azzal párhuzamosan, ahogy Cerrone kiváló 3lemezjátszós, tribal-tech groove-okra épülő, avantgárd, mi több elegánsan csengő techno-szettjei is Európa-szerte híressé váltak. Rino felkapott dj és keresett producer lett, remixelt a Synewave-nek és a Kombination Research-nek is, miközben végigtarolta a planéta legbulisabb fesztiváljait Japántól Dél-Amerikáig. 2003. 10.11-én a magyar közönség is megtapasztalhatja Rino sodró lendületű szettjét a Hyperspace-en, ahol a nemzetközi techno-sztárok világának három karizmatikus egyénisége mellett most is a Deadcode-DJk, HOT X, IGOR DOURDEN és JAY CORTEZ gondoskodnak arról, hogy a buli eleje és vége is masszívan dinamikus legyen.
S ha e masszív dinamizmus netán pihentető percekért kiáltana, kifújhatja magát és új erőre kaphat bárki a Hyperspace kistermében, mely újra progresszív teremként üzemel, és ahol KÜHL, PÖLI, SCHÖN és JUNKIE eveznek a techno-arénához képest nyugodtabb vizekre.
2003.10.11. HYPERSPACE the empire Szentendre, Complex, Rózsa u. 8.
Techno aréna: JOHANNES HEIL live!! (D), CRISTIAN VOGEL (UK), RINO CERRONE (I) HOT X, IGOR DOURDEN, JAY CORTEZ