hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [blog]  2000. március 9. csütörtök   11:27
nincsen hozzászólás

szerző: mogyoro
Hi Al :)


   Vagyis Bundy?, aki idén már nincs..., sőt, ha jobban belegondol az ember, akkor már nincs a TV sem, mely adta bár már várom, melyik csatornán (csiga2-es, vagy RTL klub) fog majd feltűni. Tudniillik, ez a két kereskedelmi kaparintotta meg a sugárzási jogokat. Ezzel a csatornával viszont el is búcsúzhattunk egy tényleg a nézők kikapcsolódását szolgáló adótól is.
  
   Amiért most úgy gondoltam, hogy ez ide illik, az talán az az apropó, hogy a zenei kiszolgáltatottságunk (értsd úgy a koncerteket, mint a lemezkiadást, TV-ben a zenei palettát) a média illetve a lemezmonopóliumok felé már lassan akkora, hogy az ízlésünk, úgy van alakítva, ahogy a nagyok anyagi érdeke ezt igényli, s a legrosszabb, hogy nem is titkolják.
   S ha nézünk pár befutott, klubzenekarként indult együttest, akkor ezt észre is vehetjük?!
   Az a kettő, melyre gondolok, a Kispál és a borz illetőleg a Quimby. Mindkét zenekarnál megfigyelhetjük az első (vagy a demó) lemez, s a mai lemez közti zenei különbséget. Meg fogunk lepődni, ha egymás után meghallgatjuk, hogy a lemezkiadói elvárások mennyire megmásítják a zenekar hozzáállását a zenéhez, talán nem is titkolva, ezért írta a Kvimbi a Dal Lászlónak című művet, mely azt az igényt szolgáltatott kiszolgálni, hogy kell egy slágergyanús szerzemény?
  
   A múltkor egy listán pont az Ékszerelméről volt szó, mikor vki írta, hogy meghallgatta a marmonkanna táncot, s meglepődött, mekkora a különbség, s itt nem csak arról a (talán) közönségigényről van szó, melyet a Majomtangó óta van, mármint a magyarhang.
   A Kispiéknél több fordulópont is volt, az Ül eltechnosodása, majd a Csinibaba okozta fellángolásnak köszönhetően a mi sztárok vagyunk, azt csinálunk, mit akarunk, a közönség meg..., igaz, ebbe belejátszott az a tény is, hogy egy koncertjükre sokszor az előadás napjáén már nincs is jegy...
   De részben nem ezek a tények okozzák az állandó tagcseréket, ami a Kispáléknál indult a dobos elküldésével, hogy a növekvő zenei követelményeket már nem tudja kielégíteni (pá-pá), majd a szintis bevétele (vagy ez volt előbb), ami a már említett technoirányzatot hozza magával, a Kvimbiéknél meg a szaxis kiválását, melyet az utsó koncerten vettem észre...
  
   S ha már koncert, meddig a Kispál vagy a Quimby kis klubzenekar volt, addig elég sokat találkozhatott velük a közönség (pl. 1991 az év legtöbbet koncertező magyar zenekara: Kispál és a borz), addig a lemezkiadás után, illetőleg azok sikere hatására a zenekarok koncertjeinek mennyisége erősen megcsappant (itt a minőségről most nincs szó, mert az szubjektív, bár lehet, hogy a többi is), a közönség meg kiéhezettebb lett.
   S ezek a lemezkiadókat kiszolgáló sztárzenekarok vajon milyen hatással vannak egy kezdő, amatőr csapatra, kik szintén fel szeretnének kerülni a slágerlistákra?!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2017. december 11.
Visszatér Budapestre a világhírű Harlem Gospel Choir
2017. december 28.
Visszatér a ’90-es évek rocklegendája! Fahrenheit koncert a Gödör Klubban
2017. december 31.
Global Underground & Legendary Moments - MEMORYLAND NYE 2017, Millenáris
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Balett, előítéletek nélkül - először Magyarországon a Dance Theatre of Harlem
Bemutatjuk az ország legrosszabb matektanárát
Élményekkel teli ünnepvárás decemberben a Müpa Kultúr Kültéren
Dresch Vonós Quartet: Forrásból
Vásáry André az Arénában
A két legősibb hangszer találkozása, Rost Andrea és Vigh Andrea ének-hárfaestje a Zeneakadémián
Terápia 3. évad
Magyar épület a világ élvonalában
 kiemelt 
Harlem Globetrotters, show Budapest!
  
A Harlem Globetrotters kosárlabdacirkusza 2018-ban izgalmas és érdekes kosárlabda show-val érkezik Magyarországra, folytatja világhírű hagyományát a labdakezelés varázslásával, a kosárlabda játék művészi tökélyre vitelével, és a csak rájuk jellemző családi szórakoztatással, mellyel továbbra is izgalomban tartják rajongóikat, a kisgyerekektől a nagyszülőkig

Enrique Iglesias dupla koncertet ad tavasszal Budapesten!
Testament, Annihilator, Death Angel a Barba Negra Klubban
Accept - A heavy metal legenda Barba Negra Music Clubban
 friss hozzászólások 

Richie Kotzen (1)
Interjú Petrás Jánossal az Europica zenekar születéséről (2)
Dark Tranquillity, Nailed To Obscurity, Watch My Dying (2)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 skip the use    solar scream    safe house    kaszás géza    etnoklub    axe to fall    die toten hosen    brainlust    malevolence    last hope    ha/ver    gary lightbody    guillermo del toro    the gaslight anthem    infection    black anvil    trigger the bloodshed    balkan fanatik    ir    henry rollins    star positive    pain of salvation    escape the fate    crusted    antalgia  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2017 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!