hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
lemezajánló [nagylemez]  2012. április 12. csütörtök   15:35
nincsen hozzászólás

szerző: Morello
Casketgarden: The Estrangement Process


  A mosonmagyaróvári Casketgarden zenekar szép fokozatosan szerzett egyre széleskörűbb ismertséget a hazai underground-ban. Negyedik nagylemezük talán a legkiérleltebb alkotásuknak tekinthető, pláne hogy elődje után 4 évet kellett várni rá. A Casketgarden az a zenekar, akik már a kezdet kezdetétől kialakították a saját stílusukat (noha az eredetinek semmiképpen nem nevezhető), és amellett azóta is kitartanak. Nyilván a 2003-as debütalbum óta gyűltek a tapasztalatok, közbejöttek zenei, emberi hatások, családalapítás, stb., amelyek biztosan kihatnak a zenei elképzelésekre is. A csapat azonban ezzel együtt mindvégig a saját keretei (korlátai?) között maradt, és ezen belül próbálják a lehetőségeiket kitapogatni. Ez olyan szempontból jó, hogy a Casket jellegzetesség megmaradt, a nótákat hallgatva a hazai fül biztos ráismer a bandára (külföldi már biztos nem), más szempontból viszont korlátok közé zárják saját magukat, mert nem mernek olyan különlegesebb elemekkel kombinálni, amelyek által még a Casket rajongók is felkapnák a fejüket.
  Pontosan ez a jó-rossz ellentét vonult végig bennem is a lemezt hallgatva, mert általánosan szólva a The Estrangement Process olyan lemez, amiről ha egy dalt hallottál, mindent hallottál. A részletekbe menve viszont ennél azért valamivel árnyaltabb a kép, hiszen néhol tetten lehet érni olyan részeket, amelyekkel sikerült kicsit megvariálni a jellegzetes nótákat. Pont az ilyen, olykor csak pár másodperces elemeket lehetett volna még jobban kibontani vagy még sűrűbben alkalmazni, ezáltal változatosabb tudott volna lenni az album.
  
  A Black Hole Maelstrom egy iszonyat grind témával indít, ami engem a Pantera The Great Southern Trendkill album kezdésére emlékeztet. Aztán folytatódik mindez a Casketgarden-től megszokott őrlésekkel és a dallamosabb melódiákkal. A második Unlike-nál egy szép akusztikus bevezető kezdene kibontakozni, de máris legyilkolja a kőkemény riff. Ennek a dalnak egyébként még némi groove-os hatása is van, a Pantera vagy a Lamb Of God nyomdokain. Később a The Eternal Tremble-nél viszont már nagyon kellemesen van kidolgozva az akusztikus rész, ízes gitárjátékkal. A Confess-nek pedig a basszus felvezetője van jól kitalálva. Az ilyen témákra írtam, hogy jobban ki lehetett volna aknázni a bennük rejlő lehetőséget. Jót tettek ezek a kisebb figyelemfelkeltő pontok, a jellegzetes svédes, melodikus Casketgarden őrlésekre alapuló számok közepette.
  A zenészek ezúttal is a helyzet magaslatán állnak, de a banda életművét ismerve ez nem meglepő. Agyszaggató darálást, zúzást rendeznek, és aztán pofátlan érzékkel nyúlnak a megadallamos svéd melódiákhoz. Mindez egyértelműen a gitárosok, a fő dalszerző Tóth Balázs és Csutak István játékára épül, élmény figyelni a játékukat. Emellett Cseh Attila dobolása is alkalmazkodik a brutalitáshoz, ordas szegeléseket, blastbeat-eket hallhatunk tőle. Schummel Dénesnek is van néhol kihangsúlyozott szerepe a basszussal, de az ő játéka sajnos javarészt elveszik az amúgy bivaly sound-ban. Nekem mindig is Cseh István volt a gyenge pont a csapatban, és ez ezúttal sincs másként. Nem mondható, hogy ehhez a fajta zenéhez nem illik az általa képviselt üvöltözés, de egyszerűen annyira bántóan egysíkú ez az artikulátlan rikácsolás, azt lehet érezni, nem hogy kiegészíti vagy teljessé teszi a zenét, hanem szinte elvesz belőle. Ha csak a folyamatos thrash/death darálós részeket néznénk, még illeszkedne is mindez a képbe, de amikor szerencsétlen gityósok berobbannak valami dúdolható dallammal, az énekes mintha meg se hallaná mindezt üvölt tovább a maga monoton módján. Ezt próbálták néhol ellensúlyozni némi csordavokál-szerűséggel vagy „mellékhörgéssel”, és ezek a részek amúgy kifejezetten jót tettek a szerzeményeknek. Talán a továbbiakban is lehetne még széleskörűbben erőltetni az ilyen megoldásokat. Isten őrizz, hogy István valami dallamos borzalommal próbálkozzon, de ilyen extrém zenékben is lehet izgalmas, sokszínű vokalizálást produkálni, ezek a nóták pedig könyörögnének valami ilyesmiért.
  A lemez egyébként remekül szól, ez a fajta falszétrúgó thrash/death metal lemez csakis ilyen vastag, telt hangzással állhatja meg a helyét, és mindez szerencsére rendben is van. Casket szinten talán a legérettebb, (és hatványozottan az ő szintjükön) legváltozatosabb album született meg, amely továbbra sem szándékozik kilépni a svéd mentorok árnyékából. Talán ez jó is így, a rajongók számára a csalódás szinte kizárt. Hogy a mai lemezdömpingben mennyire tartós, megkapó hallgatnivaló lesz a The Estrangement Process, azt nem lehetne megjósolni, sajnos a jellegzetesen unszimpatikus színpadi produkció miatt ugyancsak kérdéses, mennyi metalarcot tud magának megnyerni a banda. De ezt az albumot bárki számára büszkén mutathatják fel referenciaként, ehhez kétség nem férhet.
  
  
  Felállás:
  Cseh István: ének
  Tóth Balázs: gitár
  Csutak István: gitár
  Schummel Dénes: basszusgitár
  Cseh Attila: dob
  
  Casketgarden: The Estrangement Process
  1. Black Hole Maelstrom
  2. Unlike
  3. They
  4. A Machine Within
  5. So Eager To Play
  6. Confess
  7. The Eternal Tremble
  8. Disgusting Soul
  9. The Minus Terminus
  10. Where Sanity Ends


Kulcsszavak:
  casketgarden 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó cikkek: 

Casketgarden: szünetel a banda

Casketgarden: Black Hole Maelstrom videóklip premier

Casketgarden ma a Gorezone-ban

Casketgarden: megjelent az új lemez

Casketgarden: célegyenesben az új lemez

 programajánló: 
2022. május 18.
A Ghost bejelentette új albumát, az Impera-t (Papp László Budapest Sportaréna)
2022. május 20.
Hoverphoonic, Belau
2022. május 21.
Brutális, öt zenekaros turné élén tér vissza a Fit For An Autopsy
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Drawing: Vol. 6
KabinLáz: Kihajolni Veszélyes EP
Born Again: Mesevilág
Agregator: Semmiből – A Semmin Át
Impovizatív jazztechno performansz Szipka-loops új lemeze
Frank Blackfire: Back On Fire
Megjelent a Quimby 25 éves születésnapi Aréna koncertje DVD-n
Megjelent a Tárkány Művek negyedik nagylemeze: Magyar konyha támad
Sabaton: The Last Stand
Roar: Délibáb demo
Borbély Mihály: Polygon - Theodosii Spassov, Lukács Miklós, Dés András
Begotten Silence: Faces Of Suffering
Parkway Drive: IRE
 kapcsolódó fotók: 

Casketgarden - 2012. január 28. Club 202 - Gothica Fesztivál
 kapcsolódó videók: 

Casketgarden: Black Hole Maelstrom
Casketgarden: They
Casketgarden: The Great Abductor
 kiemelt 
Hoverphoonic, Belau
  
A ’90-es évek évek hangulatát oltja modern, komplex dark popzenei köntösbe Belgium egyik legismertebb zenekara, a Hooverphonic

Brutális, öt zenekaros turné élén tér vissza a Fit For An Autopsy
Hypocrisy, SepticFlesh a Durer Kert nagyteremben
2023-ban Budapesten Ville Valo, a HIM frontembere
Ministry + 69 Eyes: novemberben Budapesten
 friss hozzászólások 

OneRepublic: Never Ending Summer Tour (1)
Premier: meghallgatható a Symbiosis 5 jazz zenekar bemutatkozó kislemeze (1)
Elmarad a Zakk Wylde´s Black Label Society fellépése (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 antalgia    naturally 7    meltdown    devil sold his soul    ease of disgust    michel gondry    chris columbus    kispál és a borz    doherty    leander    építészet    voltfolió    gábor andrás    nick mccarthy    für anikó    kreator    balaton    super 8    harcsa veronika    veridia    melting clouds    veszprém    bugz    privilegivm    kate winslet  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2022 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!