szerző: PjotrThee Attacks (DK), The Qualitons, Polar Beat – Contemporary Scandinavian 2012. április 20., péntek 19h, A38 Hajó – Petőfi híd budai hídfő
Zúzós, rockos, retrós és végtelenül cool nagyjából erre lehet számítani a dán Thee Attacks és a magyar Qualitons fellépésén. A Thee Attacks mintha csak a hatvanas évek nagy mod mozgalmának inkarnációja lenne: zenéjében a Who, a Kinks, a Small Faces, stílusában pedig az állati menő csináltatott öltönyök, hegyes cipők, zuhogó dobok, lo-fi Motown hangzás és a csilingelő gitárfutamok köszönnek vissza. Remek párosításnak ígérkezik a Qualitons, ami a pszichedelikus beatet ötvözi a magyar könnyűzene legszebb hagyományaival.
Nehéz elképzelni a szélmalomszerű karkörzéseket és ollózásokat amíg a Thee Attacks meg nem érkezik, hogy személyesen gyújtsa rád a várost. The Rolling Stone
Olyan jók, hogy könnyen belőlük lehet az új Hives. MOJO
Dán mod/rhythm & blues/garázsrock fiatalok, akik totál őrületbe visznek! New Musical Express
A négytagú, drámaian fiatal és lendületes dán zenekar, a Thee Attacks lényegében magába sűríti mindazt, amit a mai napig nagyon menőnek tartunk a hatvanas évekből: a Who, a Small Faces, a Kinks stílusából építkezve hozta létre kicsit retrós, kicsit beat-es, de leginkább rhythm & blues-ra és rockra épülő zenei világát. Ezt a stílust leginkább mod-nak nevezik: a hatvanas évek brit modernista mozgalma, a csináltatott öltönyök, haláli elegancia, szélfútta gombafrizurák, hegyes cipők, zuhogó dobok, elszálltan csilingelő, visszhangos gitárok és végtelen kúlság territóriuma.
Ebből merít jócskán a Thee Attacks, a retrós hangulatot eszement energiákkal ellensúlyozva. A négy fiatalember nagyon határozott elképzelésekkel vágott neki a világhírnek, aminek már-már a küszöbén állnak. Az egyébként igen szigorú angolszász lapok, mint a New Musical Express vagy a Rolling Stone is ájult lelkesedéssel számolnak be koncertjeikről és az együttes tavaly novemberben megjelent első lemezéről. Ez utóbbinak nem mellékesen a lo-fi sztárproducer, a White Stripest az Elephant albummal az egekbe juttató Liam Watson volt a producere. A fiatal zenekar még attól sem riadt vissza a nagy múltidézésben, hogy az egész albumot úgy ahogy van, monóban vegye fel.
És bár a tagok maguk is sokat hivatkoznak a 60-as évek mod mozgalmára, lendülete, remek, ütős slágerei, és mindenekelőtt kirobbanó erejű koncertjei, a frenetikus rokkolás igazáb korszerűvé teszi a Thee Attackst. A kedvenc dán zenekarom mondja David Fricke, a Rolling Stone óriási tekintélyű vezető szerkesztője Ilyen zenekarokat nem taláni Amerikában.
Ha ilyen zenekarokat nem is, ezt a zenekart éppen Amerikában lehet megtalálni, ugyanis a Thee Attacks pont amerikai turnén van, és nem sokkal az austini SXSW fesztiválfellépés után érkezik Budapestre.
A zenekar tagjai Jimmy Attack: ének, gitár Terry Attack: gitár Johnny Attack: basszusgitár Ritchie Attack: dob
A Qualitons , soraiban a Hammond Királyság magyarországi nagykövetével, Premecz Mátyással, Szőke Barna gitárossal, Hock Ernő bőgőssel, G. Szabó Hunor dobossal, és a fáradhatatlan ceremóniamesterrel, Káosz Kapitánnyal - a magyar és nemzetközi könnyűzene csodás hagyományaihoz nyúl vissza.
Koszos, recsegős hard funk, varázslatos ritmusképletekkel megtámogatott afrobeat, zakatolós rhythm & blues, leheletnyi jazz - mindaz, amire örömmel gondolunk vissza és amit örömmel fedezünk fel a hatvanas-hetvenes években. Emellett a Qualitons fontos kultúrmissziós feladatot is ellát: a magyar tánczene legkülönlegesebb gyöngyszemeit ássa elő: azokat a már-már progresszív darabokat, amik e zenekar nélkül a feledés homályába merülnének.
A Qualitons a kétezres évek elejére kapitulálta a magyar könnyűzene legszebb hagyományait, a jazzfunkot, Kovács Katit és a felhőtlen tánczenét. Ez a mi cool-unk, és nem kell szégyenkeznünk miatta.
A zenekar tagjai Szőke Barna: gitár Hock Ernő: basszusgitár Premecz Mátyás: billentyűsök G. Szabó Hunor: dob Kanada Káosz: koncertmester, ütőhangszerek, szöveg
Jegyár: 2000 Ft, elővételben: 1500 Ft. Jegyek elővételben vásárolhatók az A38 Hajó honlapján, illetve személyesen az A38 Hajón.