szerző: PjotrKocsis Zoltán és az UMZE 2012. február 14. 19:30 - 22:00., MÜPA Fesztivál Színház - Budapest
A kortárs és 20. századi zene megszólaltatására, népszerűsítésére alakult UMZE Kamaraegyüttes különleges műveket társított egymás mellé ezen a hangversenyen; olyanokat, amelyeknek a többsége az 1950-es évek elején íródott, és zeneszerzés-technikailag is kapcsolódnak egymáshoz. A műsort a 20. század második felének egyik legnagyobb hatású zeneszerzője, Karlheinz Stockhausen egy-egy emblematikus alkotása keretezi. Az intermezzóként megszólaló két fuvolamű közül a francia Edgar Varčse kompozíciója az ismertebb: címében a platina sűrűségére utal, és Georges Barrčre felkérésére született, abból az alkalomból, hogy a fuvolaművész először lépett fel platinafuvolájával. Dohnányi Ernő 1959-es barokk variációsorozata az utolsó, opusszámmal ellátott kompozíciója, különlegessége pedig, hogy a konzervatívként elkönyvelt magyar zongoraművészzeneszerző a tizenkét fokú technikát is alkalmazza benne. A sok stílust kipróbáló Stravinsky a walesi költő, Dylan Thomas emlékére írt kánonjai szintén nem születtek volna meg a schönbergi dodekafónia nélkül. Stravinsky bizonyos művei még mindig sajnálatosan ritkán szólalnak meg Magyarországon ahogyan Janáček alkotásai is: a cseh szerző különleges hangszer-összeállítású kompozíciója valójában miniatűr zongoraverseny, amelyet egy olyan kiváló zongoraművész rendelt a cseh zeneszerzőtől, aki az első világháborúban elvesztette jobb karját.
Stockhausen: Kreuzspiel Varčse: Density 21.5 Janáček: Capriccio zongorára (bal kézre) és fúvóshangszerekre
Stravinsky: In memoriam Dylan Thomas Dohnányi: Passacaglia szólófuvolára Stockhausen: Kontra-punkte
Közreműködik: Kéringer László ének, Fejérvári Zoltán zongora, Ittzés Gergely fuvola Vezényel: Kocsis Zoltán