hosting: Hunet
r32
  cikkekfotók        
kultúra [kiállítás]  2012. január 27. péntek   04:50
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Bartek Materka: Festészet
2012. február 3. - március 16. Platán Galéria - Budapest

  Materka legtöbb munkájának kiindulópontja a fotó. Azonban ritkán van dolgunk a valóság egyszerű leképezésével: a művészt a képeknek a tudatalattinkban megjelenő deformációi, torzulásai és anomáliái foglakoztatják, és azon eltérések, melyek a korszerű optikai technológiák vagy a látás biológiai rendellenességei eredményeképpen alakulnak ki. Vizsgálódásainak tárgya azonban nem egy tudományos feltárás. A művész elsősorban az érzelmi állapotokra összpontosít, amit az egyén vagy csoport az adott helyzetben megtapasztal, átél.
  
  Bartek Materka Festészet című kiállításával 2012. február 2-án mutatkozik be a Platán Galériában a magyar közönségnek.
  
  Bartek Materka érdeklődésének középpontjában a valóság vizuális percepciója áll vagyis annak mindenféle típusú deformációja, és a kortárs képalkotás különféle, digitális, televíziós és optikai technológiái. Nem véletlenül választott annak idején bemutatkozó kiállításának címéül egy dialógustöredéket Antonioni Nagyítás című filmklasszikusából: Mit láttál a parkban? Semmit. Ahogy a film hőse a hétköznapi pillanatokat megörökítve, akaratlanul egy gyilkosság krónikásává válik, úgy bontja ki Materka is a valóságot, amely közelről, vagy távolról szemlélve más-más képet mutat. Materka művészetét nem könnyű egyértelműen meghatározni és leírni. Munkái az ábrázolás és absztrakció mezsgyéjén egyensúlyoznak. Független, veleszületett kíváncsiság és nagyfokú kísérletező kedv jellemezi. Dinamikus, folyton új témákat és új formai megoldásokat keres. Művészete nagyon személyes, legtöbbször saját tapasztalataiból merít ihletet. Ugyanakkor univerzális témákat dolgoz fel, szociológiai és pszichológiai jelenségeket figyel meg.
  
  Maria Anna Potocka lengyel művészetkritikus, kurátor a festő Klatka (Kalitka) című kiállításához készült katalógusban így írt Bartek Materka művészetéről: Bartek Materka legtöbb képén olyan privát intenciók köszönnek vissza, mint a család, ismerősök, saját terek és tárgya, autók, talált fényképek. Bartek Materka hallgatott képességére a festő képes meghallani saját képeit- és legalábbis egy pillanatra úgy döntött elfelejti magát, és inkább a tömeggel foglalkozik. Korábbi képeihez hasonlóan nyitott kompozíciót használt, mely nem a képen belüli egyensúly megteremtésére, hanem inkább valamely végtelenség folytatására és energiaösszpontosításra törekszik, melyben egy-egy alapszín válik dominánssá a monoton kép némely területén.
  Bartek Materka festő, grafikus. 1973-ban született Gdańskban. A Krakkói Képzőművészeti Akadémia festő szakán diplomázott 2004-ben. Az utóbbi pár évben vált látható és jelentős szereplőjévé a lengyel és nemzetközi művészeti szcénának. A neves varsói székhelyű Raster Galériával (Galeria Raster) dolgozik együtt. Krakkóban él és alkot.
  
  Megnyitó: 2012. február 2. (csütörtök), 19.00 óra
  
  A kiállítást megnyitja: Barbara Wiechno, a Lengyel Intézet volt igazgatója, Révész Emese, művészettörténész és Beata Nowacka-Kardzis, a kiállítás kurátora



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Mesterséges Intelligencia és Az Új Kreativitás a PRÓFÉTA galériában
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 a hobbit    kritikát    the ocean    aetrigan    local heroes    ez basic    kate beckinsale    bolondos dallamok    david ellefson    arvas    amanda peet    erik sumo    amerikai pite    genitorturers    saturnus    malevolence    distorted impalement    anna & the barbies    close your eyes    the ocean    jennifer aniston    szabó balázs    killed with hate    rose tattoo    harlott  

r49
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!