film [filmszemle] 2003. július 17. csütörtök 10:40
nincsen hozzászólás
szerző: DinoMagyar animátorok a T3 munkálataiban
A hazai Digic Pictures munkatársainak neve is feltűnik a hazánkban augusztus 21-én bemutatásra kerülő Terminator 3 A gépek lázadása stáblistájában. Az Andy Vajna többségi tulajdonában lévő Games Unlimited szoftverfejlesztő cégcsoport tagjaként működő csapat ugyanis megbízást kapott a film készítőitől két trükk elkészítésére. Az eredménnyel azonban annyira elégedettek voltak, hogy a munka nem állt meg, és összesen 60 kisebb-nagyobb feladatot bíztak végül a Marinov Gábor irányította 15 fős csapatra. A mai napon tartott sajtótájékoztatón bepillanthattunk néhányba ezek közül a jelenetek közül, ráadásul Gábor elég sok háttérinformációt, kulisszatitkot is megosztott az újságírókkal.
Az első bemutatott jelenetben a Kristanna Loken alakította T-X robotot lövi Arnold Schwarzenegger, miközben a T-X kezéből fegyver alakul ki. Az ILM által készített trükkel azonban nem volt elégedett a rendező. A Digic Pictures ötlete az volt, hogy a lepattanó lövedékek sebezzék meg a T-X-et. Ezután rájuk bízták a kivitelezést is, és mivel a következő jelenetekben nem voltak sérülések a roboton, azoknak a korrigálását is. Volt olyan jelenet, ahol emiatt az ILM által készített effektet is ki kellett cserélnünk az általunk készítettre mondta Marinov Gábor. Egy másik jelenetben egy teljesen új robot jelent meg, mivel a francia Attitude csapat fejlesztésében készülő számítógépes játékban bevezették a T900-as robotot, mely azonban nem szerepelt eredetileg a filmben. A nagyobb részletességű modell kidolgozására is a hazai csapatot kérték fel. Az első tervek szerint egy csatajelenetben szerepelt volna ez a robot, végül azonban a tesztlaborban látható.
A további jelenetek között szerepelt egy daruskocsi roncsolódása, egy helikopter nagyobb fokú sérülésének megjelenítése, egy folyosón lévő robbanási jelenet újrakészítése (eredetileg egy Los Angeles-i társaság dolgozott rajta), valamint egy teherautó betört ablakának megjelenítése. A Digic Picturesnél tehát nem unatkoztak, és sűrűn kommunikáltak az óceán túlpartján lévő fejlesztőkkel. Erre az internetet használták, a mozivászonra készült nagyfelbontású animációkat pedig 40-80 GB kapacitású mágnesszalagon küldték át.
Jogosan merülhet fel ezek után a kérdés mindenkiben, hogy hogyan is találtak rá a Digic Pictures csapatra a nagy hollywoodi cégek. A válasz egyik része természetesen a cég hátterében álló Andy Vajna, de a legfontosabb mindenképpen a csapat igen komoly animációs alkotása volt, az Exigo játékhoz készült 3D-s intro animáció, melyet az idei Siggraph konferencián a 635 beküldött alkotásból kiválogatott 25 legjobba is beválogattak. Itt figyeltek fel a csapatra, és kapták a már említett 2 snittre szóló megbízást. Érdekességként elhangzott még a sajtótájékoztatón, hogy a csapat elsődlegesen Maya szoftvert használ 3D modellezésre, a renderelésre azonban a kissé bonyolult kezelésű, de profibb eredményt adó Pixar Photorealistic Renderman programot alkalmazzák.