hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
magazin [tehetségkutatás]  2011. szeptember 16. péntek   04:51
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Márkázott zenék, dallamba rejtett milliók


  A reklámfilmzenék gyakran válnak slágerekké. Az alkotások általában a képi világ megerősítésért születnek, ám gyakran önálló életet kezdenek. Hiába kapjuk szemünkön keresztül a legtöbb impulzust, a folyton fülünkbe csengő dallamok lassan átveszik a hatalmat, közös kulturális örökséget alkotva. Ezen örökség gyarapításában vehetnek részt vállalkozó kedvű, akár teljesen amatőr fiatalok is a Rezene reklámzene-írói pályázatán.
  
  Mint ahogy a képi ízlésvilágunk és a zenei hangzás is gyökeresen átalakult, a reklámok és a hozzájuk kapcsolódó zenék nagyot változtak az elmúlt évtizedekben. Ahogy a gazdasági átalakulással párhuzamosan nőtt a hazai és nemzetközi televíziós reklámkampányok száma, úgy erősödött a zene szerepe is: nincs olyan televíziónéző, aki ne tudna felidézni egy szívéhez közel álló, reklámhoz kötődő dallamot. Vegyünk egy ősi példát: a Skála kópét, egy generáció dúdolta és idézi fel máig, a zene tette naggyá a figurát és nem fordítva. - érzékelteti a folyamatot Dr. Nagy Bálint reklámszakértő. Ugyanígy a James Brown által előadott, és a Renault Clio autómárka kampányában másodvirágzását élő Gerappa dal vagy inkább dalrészlet is egy csapásra vált kultslágerré. A koncepció egyik alappillérét egy zenei csatornával való együttműködés jelentette. A dal máig emlékezetes, a márkát azonban sokan elfelejtették, így a zene gyakorlatilag önálló életre kelt.
  
  Az elmúlt két évtizedben számos előadó reklámzenéből slágerré vált művének köszönhette hírnevét. A reklámok alkalmazzák a zenét és esetenként megismertetnek egy már létező számot vagy előadót egyszerűen azáltal, hogy sokszor ismétlik, s így az adott zene az alapesetnél jóval nagyobb médianyilvánosságot kap- mondja Dr. Nagy Bálint. A zene szerepe az image-filmek esetén a legszembetűnőbb. Amikor egy márka nem eladni, hanem üzenni akar saját magáról, akkor a zene hangos logóvá válik, egybeforr a márkaértékekkel. Ilyenek az egyes országok image-filmjeit aláfestő zenei alkotások, vagy a máig híres kettős barcelonai Olimpiát népszerűsítő duettje Freddy Mercury és Montserrat Cabbellé.
  
  A Heineken italmárka ikonikussá vált zenéjét című számot - az a 30 Seconds to Mars szerezte, aki mára a legfelkapottabb nyári fesztiválok vendége, tízezreknek játssza reklámzeneként ismertté vált számát: a Closer to the edge.
  
  A T-Mobile karácsonyi reklámjának dallamai is napok alatt meghódították a közönséget, telefonok százai csengtek : Csondor Kata csilingelő hangján jóval az ünnepek után is. Aki pedig legyen amatőr vagy profi szerző kedvet kapott ilyen jellegű zenék komponálására, annak most a Telekom újabb slágergyanús alkotásokra várva szabadkezet ad a kreatív és tehetséges, hogy megmutathassa, frissíthető a hazai reklámzenei paletta. Az ifjú titánok pályaművei olyan zsűritagok előtt vizsgáznak majd, mint Zorán, Zságer Balázs, Herendi Gábor, a Vad Fruttik és a Compact Disco formációk. A mentorok iránymutatását követve bárki indulhat a pályázaton, a ReZene pályázat oldalon található információk segítségével.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben
A Cziffra Fesztivál több programján is megelevenedik a legendás pesti mulatók világa
Jazz, nép- és világzene, manouche swing és folkpop - elementáris erejű koncertek a Fonó novemberi műsorán
Novemberben különleges vendégekkel folytatódik az Élő hagyományok ünnepe a Fonóban
MVM Classic&Club: Éjszaka a lokálban – mámoros zenei élmény a MOMKULT-ban
Nyílt Nap a Magyar Képzőművészeti Egyetemen
Versenybe szállt a Macskafogó, Doktor Bubó és a Mézga család
Vuk, Óz, a nagy varázsló és Garfield a Marczibányin
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 iron maidens    cro-mags    blood    a vadon törvényei    red square scenario    magor    scary guyz    the black dahlia murder    james newton howard    heidenfest    nemes márton    nemjuci    bonobo    black label society    stereochrist    stesztay dávid    kerekes anna    babits mihály    ease of disgust    guilhem desq    new lows    how to destroy angels    simpsons    platon karataev    colorstar  

r44
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!