hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
magazin [tehetségkutatás]  2011. szeptember 16. péntek   04:51
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Márkázott zenék, dallamba rejtett milliók


  A reklámfilmzenék gyakran válnak slágerekké. Az alkotások általában a képi világ megerősítésért születnek, ám gyakran önálló életet kezdenek. Hiába kapjuk szemünkön keresztül a legtöbb impulzust, a folyton fülünkbe csengő dallamok lassan átveszik a hatalmat, közös kulturális örökséget alkotva. Ezen örökség gyarapításában vehetnek részt vállalkozó kedvű, akár teljesen amatőr fiatalok is a Rezene reklámzene-írói pályázatán.
  
  Mint ahogy a képi ízlésvilágunk és a zenei hangzás is gyökeresen átalakult, a reklámok és a hozzájuk kapcsolódó zenék nagyot változtak az elmúlt évtizedekben. Ahogy a gazdasági átalakulással párhuzamosan nőtt a hazai és nemzetközi televíziós reklámkampányok száma, úgy erősödött a zene szerepe is: nincs olyan televíziónéző, aki ne tudna felidézni egy szívéhez közel álló, reklámhoz kötődő dallamot. Vegyünk egy ősi példát: a Skála kópét, egy generáció dúdolta és idézi fel máig, a zene tette naggyá a figurát és nem fordítva. - érzékelteti a folyamatot Dr. Nagy Bálint reklámszakértő. Ugyanígy a James Brown által előadott, és a Renault Clio autómárka kampányában másodvirágzását élő Gerappa dal vagy inkább dalrészlet is egy csapásra vált kultslágerré. A koncepció egyik alappillérét egy zenei csatornával való együttműködés jelentette. A dal máig emlékezetes, a márkát azonban sokan elfelejtették, így a zene gyakorlatilag önálló életre kelt.
  
  Az elmúlt két évtizedben számos előadó reklámzenéből slágerré vált művének köszönhette hírnevét. A reklámok alkalmazzák a zenét és esetenként megismertetnek egy már létező számot vagy előadót egyszerűen azáltal, hogy sokszor ismétlik, s így az adott zene az alapesetnél jóval nagyobb médianyilvánosságot kap- mondja Dr. Nagy Bálint. A zene szerepe az image-filmek esetén a legszembetűnőbb. Amikor egy márka nem eladni, hanem üzenni akar saját magáról, akkor a zene hangos logóvá válik, egybeforr a márkaértékekkel. Ilyenek az egyes országok image-filmjeit aláfestő zenei alkotások, vagy a máig híres kettős barcelonai Olimpiát népszerűsítő duettje Freddy Mercury és Montserrat Cabbellé.
  
  A Heineken italmárka ikonikussá vált zenéjét című számot - az a 30 Seconds to Mars szerezte, aki mára a legfelkapottabb nyári fesztiválok vendége, tízezreknek játssza reklámzeneként ismertté vált számát: a Closer to the edge.
  
  A T-Mobile karácsonyi reklámjának dallamai is napok alatt meghódították a közönséget, telefonok százai csengtek : Csondor Kata csilingelő hangján jóval az ünnepek után is. Aki pedig legyen amatőr vagy profi szerző kedvet kapott ilyen jellegű zenék komponálására, annak most a Telekom újabb slágergyanús alkotásokra várva szabadkezet ad a kreatív és tehetséges, hogy megmutathassa, frissíthető a hazai reklámzenei paletta. Az ifjú titánok pályaművei olyan zsűritagok előtt vizsgáznak majd, mint Zorán, Zságer Balázs, Herendi Gábor, a Vad Fruttik és a Compact Disco formációk. A mentorok iránymutatását követve bárki indulhat a pályázaton, a ReZene pályázat oldalon található információk segítségével.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2023. május 30. - 2023. május 31.
Pantera dupla koncert a budapesti Barba Negra Red Stage-en
2023. június 1.
Post Human European Tour - Bring Me The Horizon (Papp László Budapest Sportaréna)
2023. június 2.
Új dalokkal, friss műsorral érkezik Dan Patlansky
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A 40 éves Mandel Quartet koncertjei a budapesti Festetics Palotában
A Pünkösdi hétvégén többféle táncház, koncert és Parvathy Baul (IN) előadása is várja az érdeklődőket a Fonóban
Jubileumi programmal várja a közönséget a Zsámbéki Nyári Színház
Ők a Magyar Mozgókép Fesztivál idei életműdíjasai
Az idén 20 éves Oncompass Medicine a Fehér Ház partnere lett a rák ellenes harcban
Művészettel nevelés, művészetre nevelés – 6. Művészetpedagógiai Konferencia
A Sziget Fesztiválra is be lehet kerülni a budapesti Fülesbagoly Tehetségkutatóról
Májusi koncertek a Fonóban: világzene, kamarazene és improvizatív jazz vizuális élményekkel
 kiemelt 
Voivod + Crowbar a Durer Kertben
  
Kőkemény metal-hadjárat érkezik Budapestre, mivel a legendás kanadai progresszív thrash metal zenekar, a Voivod és az amerikai sludge metal ikonok, a Crowbar felkészülnek a Dürer Kertben tartandó felejthetetlen koncertjükre, amelyet június 7-én tartanak

Új dalokkal, friss műsorral érkezik Dan Patlansky
Új dallal jelentkezett az Asking Alexandria, melyet a Budapest Parkban is hallhatunk
Gojira + Conjurer + Urne Budapesten
Comeback Kid az Analog Music Hall-ban
 friss hozzászólások 

Epica, Apocalyptica (3)
Telling Secrets: magyar hátterű csapat bontogatja a szárnyait a tengerentúlon (2)
Megjelent a Hickory zenekar új dala (2)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 bridge to solace    sandler    hs7    vad fruttik    troldhaugen    the cult    astral doors    gravefruit    therapy?    dirkschneider    palmetta    human error    midriff    livesound    katzenjammer    isis    world war z    anjou lafayette    perfect symmetry    nemes andrás    raven    the girl with the dragon tattoo    kontrollzé    marduk    entombed ad  

r43
Copyright 2000-2023 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!