hosting: Hunet
r36
  cikkekfotók        
lemezajánló [nagylemez]  2003. június 23. hétfő   13:43
nincsen hozzászólás

szerző: Dino
Marilyn Manson: The Golden Age of Grotesque
Universal Music

  Marilyn Mansonról megszokhattuk már, hogy igen sokat ad a külsőségekre. Bárhol is jelenik meg, külseje inkább botránykeltő, mint kultúrált, és sokan épp ezért már alapból ellenszenvvel viseltetnek iránta. (Más kérdés, hogy a zenei stílusa se egy mindenki számára hallgathatónak minősülő könnyed valami. :)) A rajongókat azonban mindez egy cseppet sem zavarja, Manson pedig hatodik nagylemezét készítette el számukra.
  
  A The Golden Age of Grotesque (A groteszk aranykora) címet viselő lemez egy rövid instrumentális intróval nyit, melyet a Matrix Reloaded soundtrack albumról már ismert szám követ, kissé talán önirónikusan degradálva a lemez tartalmát: This is the New Shit, azaz „Ez az új szar”. (Vagy esetleg arra próbált rávilágítani ezzel, hogy a mai fogyasztói társadalomban már mindent el lehet adni? Mivel Manson albumai is egyre inkább kezdenek kommerciális irányba menni, így is értelmezhetjük a dolgot.) Ismétlődő szavaival kicsit butuskának tűnik a szöveg, de egy jó összhatású szám, mely után a hasonlóan pozitívan jellemezhető, a videoklipjéből már ismert mOBSCENE következik. A női kórus refrénje enyhén hajaz a Faith No More Be Aggressive számára, és elsőre igen furcsán hat, viszont gyakorlatilag maximálisan jellemzi a lemez dalainak szövegvilágát: a rengeteg „fuck”, „bitch” és hasonló szavakat. Ezt egyik kedvencem, a Doll-Dagga Buzz-Buzz Ziggety-Zag követi, egy erőteljes dob alapra épülő, igen pergő szám. Az átlagos Use Your Fist and not Your Mouth után jön a legfurcsább hangzású - és egyben címadó - dala az albumnak. Igazából nem is tudom eldönteni, valójában tetszik-e vagy sem, annyira vegyes kép alakult ki bennem róla. Az össze-vissza ugráló hangmagasság igen egyénivé, de egyúttal nehezen emészthetővé is teszi a számot.
  
  Az album második fele egy kicsit vegyesebb képet mutat, gyors és lassú számok keverednek, de első hangzásra inkább az „unalmas” jelző jutott róla eszembe. Talán a sokat ismétlődő refrének miatt lehetett, de a sok esetben lassabbá váló ritmus is tehet róla. Később ez a véleményem megváltozott, és a Holy Wood utolsó számaihoz hasonlóan igenis jó, hallgatható számokat kapunk, még ha nem is lesznek ezek Manson csúcs-dalai. No és nem ezek azok a számok, amik alapján valaki Manson rajongóvá fog válni.
  
  Az albumot a nyitáshoz hasonlóan egy instrumentális darab zárja, pontosabban zárná. Ugyanis 15 mp szünetet követően bónusz track-ként felkerült még a Tainted Love című Soft Cell feldolgozás, mely a „Már megint egy dilis amcsi film” betétdalaként lett sokak kedvence (köztük sokan valószínűleg életükben nem hallgattak előtte Manson CD-ket, de ez után biztos Manson-rajongóknak kezdték nevezni magukat, mert ezt az egy számot hallgatták egész nap ;-). Mindenesetre pozitív, hogy így azok is hozzájuthattak ehhez a jól sikerült feldolgozáshoz, akik nem vették meg se a filmzene CD-t, se a kislemezt.
  
  Manson amúgy nagyon szeret a címekkel is játszani. A már említett mOBSCENE nem véletlenül van kis kezdőbetűvel, de a (s)AINT, vagy a borító hátán csak egy pikk jellel leírt Spade is hasonló játék a szavakkal, jelentésekkel. Nem beszélve a Ka-boom ka-boom igen fantáziadús címről :). Kissé azonban inkább már szomorú, hogy ilyen szövegeket megenged magának Manson.
  
  A Golden Age of Grotesque gyakorlatilag nem több, mint Manson előző albumai. Nem a legsikerültebb lemeze, de egy jó album a megszokott stílusban: erős basszus, dobok, metálos gitár riffek, torzított énekhang, és a szokásos durva szövegvilág, mindez Manson megszokott hangjával. A rajongók nem fogják megbánni a beszerzését, a stílust részben kedvelők viszont maximum az album



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Marilyn Manson a neten

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Vented: Cruelty And Corruption
Drawing: Vol. 6
KabinLáz: Kihajolni Veszélyes EP
Born Again: Mesevilág
Agregator: Semmiből – A Semmin Át
Impovizatív jazztechno performansz Szipka-loops új lemeze
Frank Blackfire: Back On Fire
Megjelent a Quimby 25 éves születésnapi Aréna koncertje DVD-n
Megjelent a Tárkány Művek negyedik nagylemeze: Magyar konyha támad
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 after rain    bullet for my valentine    csemer boglárka    alice ricciardi    keresztesi botond    trail of tears    turunen    absu    helloween    balázs józsef tamás    ill disposed    nemadomfel    noctiferia    cradle of filth    spectral voice    suhaid    poison    never say die    sleep token    first blood    the devil wears prada    für anikó    tracer    madball    monster magnet  

r47
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!