hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
kultúra [tánc]  2011. március 25. péntek   04:48
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Madrid baila en … Budapest - Madrid Budapesten Táncol
2011. április 5 – 8. MU színház - Budapest

  Április 5. 20h
  
  Losdedae: KARGA

  * Karga - török szó, jelentése: holló
  
  Az emberiség legősibb és legerősebb érzése a félelem; a legősibb és legerősebb félelem pedig az ismeretlentől való rettegés. (Lovecraft)
  
   Félelem: Közelgő valós vagy képzelt veszély, kellemetlenség vagy fájdalom keltette szorongó érzés. / Szorongás-érzet konkrét fennállása vagy szorongásra való hajlandóság.
  
  Neurotikus félelem. Valós inger okozta akkut félelem, mely az inger megszűnésével elmúlik.
  
  Krónikus félelem. Összetettebb, mivel kézzelfogható ingerhez kapcsolódik is és mégsem.
  
  Félelem az eseményektől, saját magunktól, apánktól, anyánktól, a hatóságtól, a munkától, általában az élettől, repüléstől, sötétségtől, magánytól, sebességtől, haláltól Mi a félelemmel való együttélés legjobb ellenszere?
  
  A táncfelfogásáról közismert Chevi Muraday a Karga c. előadásában új megközelítésben tárja elénk a mozgással való kommunikációt. Egy üres tér és öt táncos, akik mind megtapasztalják saját félelmüket, a megbékélést keresve kísérleteznek az egyre erősödő félelemmel. A Ricardo Miluy által megteremtett hangtáj megfelelő környezetet biztosít arra, hogy a csak ritkán felszínre kerülő titkokra is fény derüljön.
  
  Meghallgatás Olvasás fonetikusan
  
  Szótár - Részletes szótári találat megtekintése
  
  koreográfia & művészi koncepció: Chevi Muraday
  színpadi rendezés: David Picazo
   forgatókönyv: Manuela Barrero & Chevi Muraday
  zene: Gildur Gudnadoltir, Fabriek, Biosphere, The Third Eye, Foundation, Julia Kent, Signal, Alva Noto, A Silver Mt Zion, Peter Broderick & Machine
  táncolják: Chevi Muraday, Paloma Sainz-Aja, Sara Manzanos, Maximiliano Monte, Simon Wiersma
  díszlet: Keywork & Gonzalo de la Cera
  kosztüm: Marisa Maggi
  fényterv: Nicolás Fischtel (AAI)
  hang: Ricardo Miluy
  fotó: Jesús Vallinas
  video: María Castańar
  grafika: Inscene Sound & Graphics
  mediátor: Manuela Barrero
  rendezőasszisztens: Paloma Sainz-Aja
  
  produkciós asszisztens: Lola Ortiz de Lanzagorta
  produkciós vezető: Gachi Pisani
  hangtechnika, díszlet: Marc Bartoló
  fénytechnika: Sergio Torres
  turné manager: Lola Ortiz de Lanzagorta
  produkciós manager: Gachi Pisani
  
  Április 6. 20h
  
  Daniel Abreu Company: PERRO

  
  ”A történet egy üres színpadon játszódik, ahol kezdetben csak egyvalaki tartózkodik. Valaki, aki emberi történeteket mesél. Valaki, aki testi és lelki véletlenek folytán született, akárcsak mi mindannyian. A történet egy címmel kezdődik, talán a Perro (Kutya) a legtalálóbb. Tudjuk, hogy a kutya az ember legjobb barátja, ám ez a Perro félúton van a vad és a szelíd, a hűséges és a veszett, az ösztöneb és a kölyök között. Lesznek, akik azt mondják, hogy egy állatról szól, a magányról, valami személyesről... Akiről és amiről szó lesz, az egy személy és egy hely, ahol nincsenek szempillantás alatti magyarázatok, sem igazoló érvek. Ez itt az ösztönösen-intuitíve született össze nem illések terepe. A hétköznapira nincs magyarázat. Az egyedüli látható, vagy legalábbis előre látható eszköz a test. Annak, ami előbb vagy utóbb elhangzik, nincs túl sok értelme, csupán örömet okoz. Újra egyedül állok a színpadon, ám ezúttal mégsem vagyok egészen egyedül, itt vannak a barátaim, vagy éppen nincsenek, és talán csatlakoznak hozzám, és segítenek abban, hogy megmutassam, mit látok az emberekben és mit felejtek el.
  
  Daniel Abreu
  Meghallgatás
  Olvasás fonetikusan
  Szótár - Részletes szótári találat megtekintése
  rendezés és koncepció: Daniel Abreu
  rendezőasszisztens: Igor Calonge
  előadó: Daniel Abreu
  fény és díszlet: Daniel Abreu
  színpadi rendezés: Sergio Garcia
  zene: Max Richter, Piano Magic and Skyphone
  
  Logo_CIA DANIEL ABREU
  
  Április 7. 20 óra

  
  Arrieritos: EL SOLLOZO DEL HIERRO
  
  Egy sarokban Josefina Manresa ollóval vagdossa ki az időt és a teret, szabja ki jövőjére és Miguellel való kapcsolatára tervezett ruháját. Se varrógépe, se asztala, se egyéb szerkezete nincs, amivel megtervezhetné a megálmodott mintát, de egyre csak próbálkozik, lelkiismeretesen: amint az ollóval felveszi a megfelelő ritmust, dobogni kezd a sarkával, majd vár, mielőtt újrakezdené
  
  
  
  Az El Sollozo de Hierro (A Vas Sikolya) szerelmi történetét Miguel Hernández és Josefina Manresa kapcsolata ihlette, amelyre egy kor és egy háború is rányomta bélyegét, meghiúsítva a szerelmet. Patricia Torrero és Florencio Campo, Carmen Werner rendezői felügyelete alatt elkészített szuggesztív és bensőséges színpadi változatban tárják elénk szerelmük erőteljes költői oldalát.
  
  rendezés: Carmen Werner
  koreográfia: Arrieritos
   táncosok: Patricia Torrero y Florencio Campo
  fényterv: Sergio Spinelli
  grafika: Rafael Mejías
  fotó: Marcosgpunto
  cipők: Gallardo
  vezető producer: Elena Santoja
  produkciós manager: Arrieritos
  
  Logo_ARRIERITOS
  
  Április 8. 20h
  
  Larumbe Danza: MAS O MENOS UN DÍA

  
  A produkció célja a Juan de Torres-Daniela Merlo rendezői páros 25 éves évfordulójának megünneplése. A Mas o mennos un día egyetemes témát vet fel: a párkapcsolatok témáját, és azt, hogy ez hogyan irányítja az emberek életét. A két rendező több oldalról közelíti meg a párkapcsolat témáját, más-más nézőpontból is megvizsgálták azt. Körbejártuk a félelmet és az elutasítást, melyeket az a gondolat szül, hogy életünket és szabadságunkat egy másik emberrel osztjuk meg. Találkoztunk olyan helyzetekkel is, amelyekben a kompromisszum átsegíti a párokat a nehézségen, és a kapcsolat folytatódik. Megnéztük, hogyan romlik meg és hogyan áll helyre a párkapcsolat azon problémák hatására, amelyek ezeket az örök karaktereket fenyegetik. Miután tudtuk, hogy ez egy meglehetősen bonyolult és sokoldalú témakör, úgy döntöttünk, mélyrehatóan foglalkozunk vele. Önéletrajzi ihletettségből kiindulva és figyelembe véve az idő (a könyörtelen bíró) múlásának hatását, segítségül hívtuk a humort és a bűnrészességet, hogy rekonstruálhassuk a párkapcsolatokat.
  
   A bevezető jelenetben a két szereplő a színpad két végében látható, a nő, felfüggesztve a levegőben, talán alszik, talán
  
  Az előadás során a néző bekapcsolódik a szereplők párbeszédébe, néha kénytelen is beleszólni.
  
  A darab békés jelenettel zárul, vihar utáni csenddel, kiegyezéssel a fontos dolgokban, és a pár hajlandóságával, hogy folytatják.
  
  Meghallgatás
  Olvasás fonetikusan
  Szótár - Részletes szótári találat megtekintése
  
   eredeti zene: Borja Ramos
  egyéb zene: Lucio Battisti
  koreográfia: Daniela Merlo / Juan de Torres
  táncolják: Juan de Torres Daniela Merlo
  színpadkép: La Viuda
  díszlet: Kike Blanco
  díszlet gyártó: Kike Rodriguez (KEYWORK)
  gépszerkezet: Marc Bartolo
  kosztüm: Lidia Azzopardi
  kosztüm gyártó: Maria Sanchez
  kép-hang: Jorge Barriuso
  énektanár: Maria Beltran
  grafikai terv: Alma Digital
  adminisztrációs munkatárs: Mamen Caceres
  marketing: Lizbeth Perez
  produkciós manager: Juan de Torres
  
  jegyár: 1800 Ft
  diák-, nyugdíjas jegy: 1000 Ft



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
A kor falán
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 borknagar    aws    omega diatribe    scott ian    revolution renaissance    hatebreed    Üvegtigris    katherine heigl    burzum    heaven shall burn    tony blair    mint gloria estefan    hó márton    simply red    moby    black-out    avatarium    kawa musical circus    revocation    piramis    paul di´anno    csókolom    nagyfiúk    ego-project    uma thurman  

r46
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!