hosting: Hunet
r39
  cikkekfotók        
magazin [színház]  2011. február 18. péntek   04:01
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
A Képek Ideje – Temps d’Images Fesztivál keretében: Nigel Charnock (UK) – Forte Társulat (H): Revolution
2011. február 18-20. 20h, Trafó – Kortárs Művészetek Háza

  Live Revolution! Love Revolution! Nigel Charnock, a nemzetközi hírű koreográfus, aki az Arts Council szerint igazi brit nemzeti kincs, a London Metro című lap szerint pedig a fizikai színház rosszfiúja, Európa szerte ünnepelt előadóművész, most a Forte Társulattal dolgozik.
  
  Nigel Charnock totális színháza, amely minden eszközt megragad, hogy kommunikáljon a közönséggel, viccesen komoly, felemelő, formabontó és megejtően emberi. Charnock 1995-ben vált ki a legendás DV8 társulatából, majd létrehozta saját társulatát, hogy különböző médiumokon átívelő projekteket hozzon létre.
  
  A szöveg, a mozgás, a zene és a tánc elegyítésével a Revolution kirobbanó örömmel mutatja meg azt, mit jelent a szabadságért és a szerelemért harcolni. Intenzíven fizikai, szemet gyönyörködtetően drámai darab, amelyet a világ forradalmárai inspirálták, de amely egyben az emberi lélek és a szabadság utáni vágy ünnepe is. A magyar történelem zűrzavarosnak is nevezhető epizódjai által inspirált darabban magyar költők (Petőfi, Ady) versei, valamint magyar zenék is felcsendülnek. A rendező-koreográfus a saját kultúrájához és nemzeti identitásához fűződő viszonyát is segítségül hívja az alkotás folyamata során. A színpadon pedig az Arany Virággal, Juhász Katával, Simkó Beatrix-szel, Grecsó Zoltánnal és Újvári Milánnal kiegészült Forte Társulat.
  
  Nigel Charnock a legendás brit DV8 fizikai színház alapító tagja és egykori táncosa különös szólóival vált nemzetközi szinten ismertté, ezek közül a hazai közönség számára a Budapesten 2003-ban bemutatott Human Being és a 2006-ban a Trafóban vendégeskedő Frank című one man show lehet a legelmlékezetesebb. A különleges tehetségű előadóművész fittyet hány a hagyományos színházi előadásmód diktálta határokra és táncszólókat dalbetétekkel és improvizált monológokkal vegyít.
  
  Nigel Charnock
  
  Lloyd Newsonnal a DV8 társulatban való sikeres együttműködést követően Nigel Charnock 1995-ben hozta létre saját társulatát azzal a céllal, hogy különböző médiumokon átívelő projekteket hozzon létre. Munkája során folyamatosan kutatja saját bűnhöz és szexualitáshoz való reménytelenül felforgató viszonyát és minden munkájával olyan kirobbanóan morbid humorú Szerelem-Szex-Halál narratívákat hoz létre, amelyek agresszívan nekifeszülnek a konformitásnak.
  
  nem ismer határokat abban, amit csinál kizárólag a képzelete vezeti a munkájában. (Frankfurter Neue Press, 1999)
  
  Az elmúlt évtizedben Nigel Charnock öt szólóból álló sorozatot hozott létre: Human Being, Hell Bent, Original Sin, Resurrection és Frank. Ezek a nemzetközileg elismert, egyedülálló előadások, melyekben Nigel kivételes színpadi jelenléte, táncos, énekesi, színészi és komikusi tehetsége szétfeszítik az előadás határait, zajos közönségsikert arattak és kivívták a nemzetközi sajtó elismerését.
  1998-ban a Radio Bremmen megbízásából, a Pro Musica Nova fesztiválra készült a Shakespeare szonetteket feldolgozó Fever című improvizatív előadás. A Nigel Charnock, Michael Reissler jazz szaxofonos és egy vonósnégyes közös munkájának eredményeként született előadás bejárta egész Európát.
  
  2003-ban Nigelt kinevezték a Helsinki Dance Company művészeti vezetőjének és 2005 novemberéig töltötte be ezt a posztot. Mind a hat produkció, amit a társulat 10 tehetséges táncosának koreografált jelentős közönség és kritikai sikert aratott.
  
  Intelligens, energikus és szórakoztató Charnock mesterien elegyíti a zene, a dráma és a fizikai színház elemeit egy ragyogóan intelligens, vadul pezsgő tánc-koktélban.
  (Aamulehti, 2002)
  
  Mikor Charnok és a táncosok, akik biztos kézzel, ugyanakkor rugalmasan kezelik a színpadi ábrázolás eszközeit, céljaikat a tudásukkal párosítják olyan táncszínházat kapunk, amely egy csapásra meghódítja a közönséget.
  (Hufvudstadsbadet, 2002)
  
  Ami az Intelligence of the Heart című előadás lényegét adja az nem a szöveg, és nem is a tánc, hanem maga az, ahogyan ez az elegy elkészült Charnock virtuózként bánik a színház eszközeivel a néző azon kapja magát, hogy sírva kacag.
  (Helsingin Sanomat, 2001)
  
  Nigel különböző médiumokkal dolgozva szakadatlanul kutatja a témákat és formákat. Koreografált már tánc előadásokat az Egyesült Királyságban, Portugáliában, Finnországban, Németországban és a világ számos más országában, készített táncot kifejezetten a film számára, rendezett színdarabokat és csinált egy installációs performance-ot. Ő írta és rendezte az Asylum című, dalokkal tűzdelt, nyugtalanító darabot. A Pet Shop Boys együttes televíziós megjelenéseinek és nemzetközi turnéjának koreográfiái szintén Nigel Charnok nevéhez fűződnek.
  
  2005-ben Nigel megbízást kapott egy új darab elkészítésére a National Theatre of Northern Greece-ben, 2006-ban szólót készített Talia Paz, izraeli táncosnak, majd megírta a Stan Wont Dance nevű társulat számára a 2006 őszén bemutatott Resurrection című darab forgatókönyvét.
  
  A Stupid Men címet viselő improvizációs darab a Velencei Biennálé megbízásából készült és a 2007-es bemutatót követően Milánóban, Nottinghamben, Newcastleben és Londonban is játszották. Ugyanebben az évben, Adrian Howells közreműködésével, alkotta meg a Single, Gorgeous című produkciót a londoni Drill Hallban és kapott megbízást egy szóló elkészítésére Noam Gagnonnak, a vancouveri Holy Body Tattoo nevű társulat tagjának.
  
  cenzúrázatlan, általában éles és túlzásokkal teli rendkívül szórakoztató és felháborítóan hedonisztikus. Őrült és komisz, de kétségkívül élettel teli. (The Guardian, 2007)
  
  2008-ban Nigel új darabokat készített a the Dance Company of Wales számára. 2009-ben Children címmel új duettet koreografált a kanadai táncikon, Louise LeCavalier számára, melyet 2009 szeptemberében mutattak be az olaszországi Oriente Occidente Festival keretében és melyet a hazai közönség 2010 őszén láthatott a Budapesti Őszi Fesztivál programjaként a Trafóban.
  
  Szereplők:
  ANDRÁSSY Máté
  ARANY Virág
  BLASKÓ Borbála
  GRECSÓ Zoltán
  JUHÁSZ Kata
  KÁDAS József
  KRISZTIK Csaba
  SIMKÓ Beatrix
  SIPOS Vera
  ÚJVÁRI Milán
  
  Díszlet: Nigel CHARNOCK
  Jelmez: BENEDEK Mari
  Fény, Hang: PAYER Ferenc
  
  Rendező-koreográfus: Nigel Charnock



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben
A Cziffra Fesztivál több programján is megelevenedik a legendás pesti mulatók világa
Jazz, nép- és világzene, manouche swing és folkpop - elementáris erejű koncertek a Fonó novemberi műsorán
Novemberben különleges vendégekkel folytatódik az Élő hagyományok ünnepe a Fonóban
MVM Classic&Club: Éjszaka a lokálban – mámoros zenei élmény a MOMKULT-ban
Nyílt Nap a Magyar Képzőművészeti Egyetemen
Versenybe szállt a Macskafogó, Doktor Bubó és a Mézga család
Vuk, Óz, a nagy varázsló és Garfield a Marczibányin
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 horse the band    blood for blood    ben barnes    manökken proletarz    fonó    andrew garfield    horda    systemhouse33    tranker kata    vida rock band    kosztolányi dezső    persefone    rumahoy    colin hanks    samiam    specials    anna & the barbies    szex és new york 2.            doherty    dillinger escape plan    full of hate    bloodlet    uriah heep    eagleheart  

r41
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!