szerző: UtazóFélix Tamara, Emil Rulez, Fekete Jenő és a Muddy Shoes 2003 április 4, Világgödör
Félix Tamara,
Világgödörnek az első programját Fóti Zsófi Társulata adta, lecsupaszított háttérrel. Majd egy jelentéktelen Playboy fotóssal készült beszélgetésnek voltunk a fültanúi pénzorientáltság, képek manipulálása és nem utolsó sorban a lányok”. Inkább száraz, mint érdekes beszélgetés alatt - ahogy kell - alaposan megszomjaztunk ezért becéloztuk a legközelebb található egyetlen bárpultot” és elkezdtük az estét. Az első zajos fellépő a Félix Tamaraként mutatkozott be a színpadról nekünk. Mi ez a sokat sejtető Félix Tamara név? A körbevevő valóság Tájak, képek, emberek” hármas egysége, valahogy így aposztrofálhatom a Félix Tamara formációt. Sokan még nem láthatták, és nem hallhattak róla, csak ezen az estén találták szembe magukat ezzel a négytagú zenekarral. Átlagos formába bujtatott zenészek mögött igen kreatív gondolatok húzódnak meg. Minden elhangzott szám előtt egy eltalált munkacím neve hangzott el, egy élettelen és monoton felkonferálás kíséretében. Melyet egy egészen befogadható elektronikus tánczene váltott fel, szintetizátor, effektezett gitár, bass, dob kíséretével. A Neor” (XXI. századi Kelet Berlint idéző hangulat); Blue Gagarin”; Road Move” (avagy fekete-fehérben dob és basszus); Balkán Europa”; Záratlan” (Jungle téma és variációk). A képi világ vezérfonalának a Világok arcai nagysikerű filmből kimetszett vetített szemelvényei szolgált alapul, ha nem is a zene, akkor a látott messzeséget érdemes volt figyelemmel kísérni. Mindegyik megkomponált zeneszámhoz egy összefüggő képivilágot csatoltak. Buddhisták és szerzetesek szertartásos rítustánca, templomok, hegyek, lakótömbök
Eladták a holdat Riadtak a holtak”
A narrátorrá avanzsált zenekarvezető két sorosa után a képbe kúszott a Másfél, és a Korai Öröm örömködése. Ezek a zenei hatások erősen visszatükrözték a választott hangulati és zenei elemeket. Szinte ugyanazokkal a hangmintákkal találtam szembe magam, melyekkel ez a két nagyon alapzenekar” operál. Ez nem baj, mert érződött a produkcióikban az újítás és a felfedezés iránti igény, az a frissült erő és a képi világ közös harmóniája, mely új utakat nyithat Félix Tamara formációnak.
Emil Rulez, Fekete Jenő
Emil Rulez: Nem tudom ki hogy van vele, de András már harmadikra hízott formabontó műsora a Magán szám, most is jó volt, de valahogy nem tudta megnövelni az Emil Rulez rajongó táborát. Ha netán azok is eljöttek volna, akik most nem, akkor talán még jobban össze tudtuk volna húzni pohos alttájékunkat. Kicsit kényelmetlenebb lett volna a dolog, de mégis valahogy elfértünk volna.
A közönség hangulata és a várakozása is ugyan olyan volt, mint előzőleg. A színpadon lévő nyüzsgés sem változott semmit. Újdonság lehetett az az új pulóver, amely Andráson pompázott, és az is, hogy háromszor-négyszer próbálta elmondani a köszöntőjét, de valahogy ez most nem jött össze...
Ezért inkább úgy döntöttek, hogy inkább egy jó hangulatú bulit nyomnak, ezen az estén is. Központban a rumba, funky, bosanova és minden, ami olyan Emil Rulez-es. A választék ezen az estén is kiváló volt. Minden dal itt volt mit hallani akartunk. Az igazi anti-kommerszitásától megfosztott jazz slágerek a Térerő, Kerti parti, Winkler és Eldée a hajóra mentek, Biró Icától átvett koreográfiájával teletűzdelt nemzetközi turista himnusz a Hello Tourist!, M323, Hupikék, Bell, Nagyfenekű nők napja, Szexplanéta, A lány, aki csak derékig látszik, Zazie a Metrón, de azontúl is bekerültek új és még újabb dalok a műsorba alapos groteszk előadás móddal fűszerezve Kimegyek a rétre és a Rénszarvas dal lapnépdalok, Micsoda buli, Csillagok-csillagok. Igen-igen, ezekért a dalokért érdemes újra és újra megkoptatni mészhiányos csontjainkat.
Bátran kijelenthetem, hogy nem csak három-négy favorit blues előadó létezik hazánkban, hanem ennél jóval több. A ragsor legtetejére Fekete Jenőt (ex-Palermo Boogie Gang) és a Muddy Shoes zenekart kell állítanom, aki ezt az estét zárták hibátlan belülről fakadó blues játékukkal.