A technikai fejlődésnek egészen különleges vetületei vannak: olyanok, amelyekre nem is gondolna a néző de valószínűleg az új megoldások tervezői sem számoltak velük. A kaptár Túlvilág (Resident Evil: Afterlife, hazai bemutató: szeptember 9.) készítőit hatalmas rajongótábor fogadta a fantasztikus filmek iránt érdeklődők legnagyobb fesztiválján, a San Diego-i Comic Conon. A zsúfolásig megtelt Kongresszusi központ nagytermében a főszereplő Milla Jovovich és férje, a filmet rendező Paul W. S. Anderson beszélt a filmről, amelyet ugyanazzal a különleges 3D technikával forgatták, mint amivel James Cameron dogozott az Avatar-on. Jovovich itt avatta be a nézőket egy apró műhelytitokba: Eddig az akciójelenetekben a legtöbb ütés és rúgás nem a szembenálló színészt érte: Vagy tíz centivel melléütöttünk, és az, ha a kamera jól volt elhelyezve, úgy tűnt a képen, mintha az ellenfél kapott volna egy nagyot. De amiatt, hogy 3D-kamerát használtunk, ez a kis csalás lehetetlenné vált, a térhatású filmet nézve rögtön lebuknánk. Úgyhogy, két választásunk volt: vagy kihagyjuk a filmből a közelharcot, vagy vállaljuk a pofonokat. Mi az utóbbi mellett döntöttünk. IC Press