hosting: Hunet
r36
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2010. április 12. hétfő   11:53
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Ken Vandermark (USA) & Paal Nilssen-Love (N), Grencsó Realtime Kollektiv az A38-on
2010. április 17., szombat 19:00., A38 - Budapest

  Belépő elővételben: 1400 Ft, a koncert napján: 1900 Ft.
  
  Az A38 Hajó áprilisban jó pár komoly dzsesszprodukciót mutat be: a Sun Ra Arkestra április 11-ei, és a Soil & Pimp Sessions április 12-ei koncertje után április 17-én a kortárs dzsessz két legkomolyabb képviselője, az amerikai fúvós-zseni Ken Vandermark és a norvég dobos, Paal Nilssne-Love duója lép fel.

  
  Az amerikai szaxofonos, Ken Vandermark és a norvég dobos, Paal Nilssen-Love duója az utóbbi évek avantgárd dzsesszének egyik legkomolyabb formációja. A duó mindkét tagja a kortárs improvizatív zene újabb generációjának kimagasló képviselője. Ken Vandermark zeneszerzőként, klarinétosként és szaxofonosként egyaránt elismert, a chicagói dzsessz-szcéna egyik nagyszabású alakja, aki rengeteget tett az európai-amerikai dzsessz-kapcsolatok elmélyítéséért. A kortárs avantgárd jóformán minden fontosabb képviselőjével játszott már, Mats Gustafssontól az olasz Zun keresztül az Exig.
  
  Nehéz felsorolni Vandermark pályafutásának akár csak legfontosabb állomásait is. A mindenevő művész szinte autodidaktaként sajátította el a fúvóshangszerek kezelését, ennek ellenére vagy tán éppen ezért páratlan technikai virtuozitással és lenyűgöző szabadsággal kezeli hangszereit, mindenekelőtt a legkülönbözőbb hangfekvésű szaxofonokat. Sosem hajlandó beszorítani játékát egyetlen hangszer adottságai és lehetőségei közé, hajlékonyan váltogatja azokat, akár egyetlen szólón belül is. Pályatársához, Mats Gustafssonhoz hasonlóan a végsőkig kihasználja a szaxofon sokoldalúságát, a dobhártyarepesztő hangerőtől a finom pöcögtetésig. Vandermarkból nem hiányzik Gustafsson elemi tombolása, ugyanakkor meglepően elegáns, finom fújásokat is előszeretettel alkalmaz amellett, hogy tökéletesen ismeri és adekvát módon alkalmazza a dzsessztörténet hagyományait is. Mindez a sokoldalúság leginkább saját együtteseiben és formációiban bontakozik ki: hihetetlen mennyiségű zenekart vezetett és vezet: az NRG Ensemble, a dzsessz-funkot a freevel vegyítő Powerhouse Sound, a Cinc trió, a DKV Trio, a Free Music Ensemble, a Fire Room, a Free Fall, a Sonore (ez a Gustafssonnal és Brötzmannal közös fúvóstriója talán a legismertebb), a nemrégiben Magyarországon is fellépett Resonance, a 4 Corners, a Bridge 61, a Frame Quartet, a Scool Days és még sorolhatnánk. A negyvenhat éves Vandermark életműve a kortárs improvizatív zene egyik legmonumentálisabb korpusza.
  
  A rendkívül sokoldalú, multi-instrumentalistának nevezhető Vandermark oszlopos tagja a kortárs improvizatív dzsessz egyik legfontosabb alakulatának, Peter Brötzmann Chicago Tentetjének is. Többek között itt is együtt játszik Paal Nilssen-Lovéval, az európai dzsessz jelenleg legtöbbet foglalkoztatott és leginnovatívabb dobosával, aki korábban Peter Brötzmann partnereként járt az A38 Hajón. Nilssen-Love Vandermarkhoz hasonlóan munka- és produkciómániás, nehéz a kortárs avantgárd dzsesszből olyan formációt mondani, amihez valamilyen módon ne kötődne a neve. Fantasztikus hajlékonyságú és technikájú, hiperintelligens dobosról van szó, aki önmagában egy zenekar nem véletlen, hogy komoly szólóprojektjei is vannak. Paal Nilssen-Lovéra nehezen alkalmazhatók a hagyományos dobos-sztereotípiák. Ő nem kísérőzenész, nem a ritmusszekció alárendelt tagja, hanem komoly, önálló, sokoldalú és egyenrangú partner, akinek igazi lételeme a duóformáció. Ez nyilvánvaló kettejük eddigi együttműködéséből, ami 2002 óta öt lemezt eredményezett, és ez bizonyosodik be ezen a nem mindennapi estén, Ken Vandermark és Paal Nilssen-Love koncertjén az A38 Hajón.
  
  A zenekar tagjai:
  Ken Vandermark: szaxofon
  Paal Nilssen-Love: dob
  
  Lemezek:
  Dual Pleasure, 2002
  Dual Pleasure 2, 2005
  Seven, 2007
  Chicago Volume, 2009
  Miwaukee Volume, 2009
  
  Grencsó István évtizedek óta a magyar avantgárd jazz meghatározó alakja. Zeneszerzőként, zenekarvezetőként, s talán mindenek előtt zenészként olyan jelentős és megkerülhetetlen szellemi alkotója zenei életünknek, aki mindig elkápráztatja hallgatóit újabbnál újabb formációival, ötleteivel, stílusival, hangszereivel, elképzeléseivel, állandó útkereséseivel és lenyűgöző eredményeivel, amelyekre mindig egyaránt jellemző az elképesztő eredetiség és a kiváló minőség.
  
  Pályafutása 1979-ben, a Masina zenekarral indult, szélesebb körű ismertségre pedig az 1980-as években a Dresch Quartet tagjaként és Szabados György partnereként tett szert. 1985-ben megalapította a Grencsó Kollektívát, mely azóta is az első számú zenekara. A triótól a big bandig több különböző formációval szerepelt és készített felvételeket, melyekkel a jazz, az etno zene, a pop, a rock, sőt régi magyar tánczenék elemeit különböző módokon vegyíti egyedi, csak rá jellemző látásmóddal. Játszott - többek között Peter Brötzmannal, a Rova Saxophon Quartettel, a Makámmal és a Kampec Doloresszel.
  
  Legújabb formációja, a Grencsó Realtime Kollektiv a táncos jazz elemeit eleveníti fel, s swing és funk elemekkel elegyítve a jazz játékos arcát mutatja fel, amelyet Grencsó egyszerre merész és meghökkentő avantgárd szólókkal, imprókkal, gegekkel tarkít, hogy annak igazi grencsói szellemisége valamennyi vonatkozásban kibontakozzon.
  
  A formáció tagjai:
  Hans van Vliet: harsona
  Benkő Róbert: nagybőgő
  Miklós Szilveszter: dob
  Grencsó István: szaxofon



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Ken Vandermark

Paal Nilssen-Love

Grencsó

 kapcsolódó helyszín: 

A38 Hajó - Budapest

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Freedom Call: a hónap végén Budapesten is ünnepel a 25 éves happy metal zenekar
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
Dark Tranquillity + Moonspell a Barba Negra-ban
Michael Jackson életműve Győrben elevenedik meg- Különleges koncert és kiállítás az Audi Arénában
Jubileumi turnén érkezik a 40 éves Helloween!
Érkezik a Dead Daisies: őrült rock bulit ígérnek, Alice Cooper lányával és Mike Tramppel érkeznek a Barba Negrába
Ben Poole (UK)
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 lovreck    anne hathaway    astral doors    falco    kritikát    bejelit    musica moralia    pintér csaba    mary elizabeth winstead    elhunyt    beneath    kortársak    vallenfyre    lake of mind    scary guyz    james mcavoy    serenity    lamm dávid    hills have eye    cattle decapitation    anchor    the gentle storm    accept    both miklós    maeotis  

r41
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!