hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2010. április 12. hétfő   11:53
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Ken Vandermark (USA) & Paal Nilssen-Love (N), Grencsó Realtime Kollektiv az A38-on
2010. április 17., szombat 19:00., A38 - Budapest

  Belépő elővételben: 1400 Ft, a koncert napján: 1900 Ft.
  
  Az A38 Hajó áprilisban jó pár komoly dzsesszprodukciót mutat be: a Sun Ra Arkestra április 11-ei, és a Soil & Pimp Sessions április 12-ei koncertje után április 17-én a kortárs dzsessz két legkomolyabb képviselője, az amerikai fúvós-zseni Ken Vandermark és a norvég dobos, Paal Nilssne-Love duója lép fel.

  
  Az amerikai szaxofonos, Ken Vandermark és a norvég dobos, Paal Nilssen-Love duója az utóbbi évek avantgárd dzsesszének egyik legkomolyabb formációja. A duó mindkét tagja a kortárs improvizatív zene újabb generációjának kimagasló képviselője. Ken Vandermark zeneszerzőként, klarinétosként és szaxofonosként egyaránt elismert, a chicagói dzsessz-szcéna egyik nagyszabású alakja, aki rengeteget tett az európai-amerikai dzsessz-kapcsolatok elmélyítéséért. A kortárs avantgárd jóformán minden fontosabb képviselőjével játszott már, Mats Gustafssontól az olasz Zun keresztül az Exig.
  
  Nehéz felsorolni Vandermark pályafutásának akár csak legfontosabb állomásait is. A mindenevő művész szinte autodidaktaként sajátította el a fúvóshangszerek kezelését, ennek ellenére vagy tán éppen ezért páratlan technikai virtuozitással és lenyűgöző szabadsággal kezeli hangszereit, mindenekelőtt a legkülönbözőbb hangfekvésű szaxofonokat. Sosem hajlandó beszorítani játékát egyetlen hangszer adottságai és lehetőségei közé, hajlékonyan váltogatja azokat, akár egyetlen szólón belül is. Pályatársához, Mats Gustafssonhoz hasonlóan a végsőkig kihasználja a szaxofon sokoldalúságát, a dobhártyarepesztő hangerőtől a finom pöcögtetésig. Vandermarkból nem hiányzik Gustafsson elemi tombolása, ugyanakkor meglepően elegáns, finom fújásokat is előszeretettel alkalmaz amellett, hogy tökéletesen ismeri és adekvát módon alkalmazza a dzsessztörténet hagyományait is. Mindez a sokoldalúság leginkább saját együtteseiben és formációiban bontakozik ki: hihetetlen mennyiségű zenekart vezetett és vezet: az NRG Ensemble, a dzsessz-funkot a freevel vegyítő Powerhouse Sound, a Cinc trió, a DKV Trio, a Free Music Ensemble, a Fire Room, a Free Fall, a Sonore (ez a Gustafssonnal és Brötzmannal közös fúvóstriója talán a legismertebb), a nemrégiben Magyarországon is fellépett Resonance, a 4 Corners, a Bridge 61, a Frame Quartet, a Scool Days és még sorolhatnánk. A negyvenhat éves Vandermark életműve a kortárs improvizatív zene egyik legmonumentálisabb korpusza.
  
  A rendkívül sokoldalú, multi-instrumentalistának nevezhető Vandermark oszlopos tagja a kortárs improvizatív dzsessz egyik legfontosabb alakulatának, Peter Brötzmann Chicago Tentetjének is. Többek között itt is együtt játszik Paal Nilssen-Lovéval, az európai dzsessz jelenleg legtöbbet foglalkoztatott és leginnovatívabb dobosával, aki korábban Peter Brötzmann partnereként járt az A38 Hajón. Nilssen-Love Vandermarkhoz hasonlóan munka- és produkciómániás, nehéz a kortárs avantgárd dzsesszből olyan formációt mondani, amihez valamilyen módon ne kötődne a neve. Fantasztikus hajlékonyságú és technikájú, hiperintelligens dobosról van szó, aki önmagában egy zenekar nem véletlen, hogy komoly szólóprojektjei is vannak. Paal Nilssen-Lovéra nehezen alkalmazhatók a hagyományos dobos-sztereotípiák. Ő nem kísérőzenész, nem a ritmusszekció alárendelt tagja, hanem komoly, önálló, sokoldalú és egyenrangú partner, akinek igazi lételeme a duóformáció. Ez nyilvánvaló kettejük eddigi együttműködéséből, ami 2002 óta öt lemezt eredményezett, és ez bizonyosodik be ezen a nem mindennapi estén, Ken Vandermark és Paal Nilssen-Love koncertjén az A38 Hajón.
  
  A zenekar tagjai:
  Ken Vandermark: szaxofon
  Paal Nilssen-Love: dob
  
  Lemezek:
  Dual Pleasure, 2002
  Dual Pleasure 2, 2005
  Seven, 2007
  Chicago Volume, 2009
  Miwaukee Volume, 2009
  
  Grencsó István évtizedek óta a magyar avantgárd jazz meghatározó alakja. Zeneszerzőként, zenekarvezetőként, s talán mindenek előtt zenészként olyan jelentős és megkerülhetetlen szellemi alkotója zenei életünknek, aki mindig elkápráztatja hallgatóit újabbnál újabb formációival, ötleteivel, stílusival, hangszereivel, elképzeléseivel, állandó útkereséseivel és lenyűgöző eredményeivel, amelyekre mindig egyaránt jellemző az elképesztő eredetiség és a kiváló minőség.
  
  Pályafutása 1979-ben, a Masina zenekarral indult, szélesebb körű ismertségre pedig az 1980-as években a Dresch Quartet tagjaként és Szabados György partnereként tett szert. 1985-ben megalapította a Grencsó Kollektívát, mely azóta is az első számú zenekara. A triótól a big bandig több különböző formációval szerepelt és készített felvételeket, melyekkel a jazz, az etno zene, a pop, a rock, sőt régi magyar tánczenék elemeit különböző módokon vegyíti egyedi, csak rá jellemző látásmóddal. Játszott - többek között Peter Brötzmannal, a Rova Saxophon Quartettel, a Makámmal és a Kampec Doloresszel.
  
  Legújabb formációja, a Grencsó Realtime Kollektiv a táncos jazz elemeit eleveníti fel, s swing és funk elemekkel elegyítve a jazz játékos arcát mutatja fel, amelyet Grencsó egyszerre merész és meghökkentő avantgárd szólókkal, imprókkal, gegekkel tarkít, hogy annak igazi grencsói szellemisége valamennyi vonatkozásban kibontakozzon.
  
  A formáció tagjai:
  Hans van Vliet: harsona
  Benkő Róbert: nagybőgő
  Miklós Szilveszter: dob
  Grencsó István: szaxofon



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Ken Vandermark

Paal Nilssen-Love

Grencsó

 kapcsolódó helyszín: 

A38 Hajó - Budapest

 programajánló: 
2024. április 20.
Dan Patlansky Budapesten
2024. április 25.
Amit még sohasem láthattál a Parkból - a kulisszák mögé enged betekintést a Blahalouisiana vadonatúj live session videója
2024. április 26.
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Nulladik Változat 35 éves jubileum „Négy képzeletbeli srác” valósága
AWS - Innen szép nyerni lemezbemutató koncert a Budapest Parkban
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
Dan Patlansky Budapesten
Új dallal jelentkezett az Esti Kornél - Semmi se ment meg minket egymástól
Mike Portnoy-jal koncertezik Budapesten a Dream Theater
Először látogat Magyarországra a City Morgue
Gary Moore emlékest és Tommy Katona koncertek Budapesten
Mr BIG: áprilisban érkezik a búcsúturné Budapestre
Megint Budapesten koncertezik Sting
Sok év kihagyás után visszatér Magyarországra a Tinariwen
Crypta: brazil death metal a Barba Negra-ban
 kiemelt 
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
  
„Kezdünk megöregedni, úgyhogy ne hagyd ki ezt a turnét” – ezzel az őszinte figyelmeztetéssel hirdette meg tavaszi koncertjeit a Nanowar of Steel

Dan Patlansky Budapesten
Mike Portnoy-jal koncertezik Budapesten a Dream Theater
Először látogat Magyarországra a City Morgue
Megint Budapesten koncertezik Sting
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 alterdistrict    anberlin    jens bogren    suhanj! alapítvány    big miracle    lochnesz    noctiferia    sebastian bach    grindrise fest vi    gaya arutyunyan    coffins    natalie portman    petijegy    szabad akarat    smárton trio    cauldron    six feet under    wings of love    tőzsdecápák    new roses    fourty management    great american ghost    megtorlás    sodom    chuck schuldiner  

r49
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!