hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
kultúra [színház]  2010. április 6. kedd   10:17
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Fehér Ferenc: Lao-ce
2010. április 7-8., 20:00., Merlin színház – Budapest

  Fehér Ferenc: Tao Te
  (Tánc és Mozgásszínház)
  (40)
  
  Táncosok: Fehér Ferenc, Dózsa Ákos
  Fénytervező: Bánki Gabi
  Zene: Fehér Ferenc
  Zenei szerkesztő: Kovácsovics Dávid
  Jelmez: Simon Judit
  Koreográfia: Fehér Ferenc
  
  halad egyik, követi másik,
  virul egyik, hervad másik,
  erősül egyik, gyengül másik,
  keletkezik egyik, elenyész másik.
  

  
  Lao-ce
  TAO TE KING
  Az Út és Erény könyve
Weöres Sándor fordításában
  
  Elhagytam egy korábbi álláspontot, de nem azért, hogy egy másikkal cseréljem föl, hanem mert az előző is csak szálláshely volt az út mentén. A maradandó a gondolkodásban az út. És a gondolkodás útjai magukba rejtik azt a rejtélyt, hogy előre- és hátrafelé egyaránt bejárhatók, sőt, igazán előre csak a visszavezető út visz. (Martin Heidegger: Útban a nyelvhez Egy japán és egy kérdező párbeszédéből)
  
  Fehér Ferenc a Finita la Commedia táncos-koreográfusa volt 1999-2007-ig. Klasszikus értelemben vett táncosi képzésben nem vett részt, ám a művészetére meghatározó befolyást gyakorló irányzatoknak (electric-boogie, harcművészet), s Juhász Anikóval való közös munkának köszönhetően egyedi, stílust teremtett. 2007. óta önálló koreográfiákat készít.
  
  Kritikák:
  
  Horeczky Krisztina, Mellékdal, Sirzamanze | Fehér Ferenc Sirzamanzéjáról
  Fehér és Simon: kivételesen megrendítő páros. Fölkavaró a jelenlétük, hitelük. Minden egyes pillanatuk egy-egy létesszencia. Lefegyverző, mit sűrítenek bele negyven percbe. Részint ezért és a hibátlan dramaturgia okán két-három nagyszerű vége is lehetne a darabnak; de az általuk választott lezárás a tökéletes.
  Fehér Ferenc: talált gyerek. Mesés (sic!) fölfedezése groteszk külvárosi giccs. Vásári Pygmalion-történet, melyhez hasonlót a ChaplinFelliniPiaf szentháromság emelt klasszikussá. A hajdúnánási lelenckölyök hétévesen került Pestre; utcai táncosként a metropolisz egyik színfoltja. A képesített szobafestő-mázoló Hupikék Törpikeként haknizott a Vörösmarty tér Varázskör-színpadán, mikor meglátta őt Juhász Anikó táncalkotó-rendező, színházi mozgástervező. Az 1993-ban alakult Civil Negyed egyik életre hívója.
  Líraian érzékeltettem: illendő szót ejteni a múltról. A JuhászFehér páros kimagaslót, kivált meghökkentően eredetit alkotott mindegy, milyen néven tették. (Az egyedi látványra sokat adó társulat eredménnyel működött együtt a The Corporation képzőművészcsoporttal is.) Kétségtelen és korántsem meglepő, főképp nem mulatságos , hogy az általuk (föl)vállalt mozgás- és formanyelvhez, művészi minőséghez képest ismertségük-megbecsültségük semmis”. Nem kapták meg azt a fogalmi apparátust, amely némelyek számára szubrutinból kijár, nem lettek zsinórmérték, nem szuszakolták be magukat-őket a fősodorba. (Utób¬bit üdvösnek tartom.) Ugyanakkor: az autodidakta Fehér a külhonban legtöbbet turnézó, díjakra érdemesített alternatív tánc- és mozgásművészünk
.
  
  
  Vazsó Vera | Ellenfény| 2009 | Fehér Ferenc: Úton
  Kamasz korában a tévéből ellesett electric-boogie-val és hiphoptánccal foglalkozott, később pedig igazi autodidaktaként képezte magát, elsősorban saját inspirációira, testének belső impulzusaira hagyatkozva építette fel egyéni mozgásvilágát. (Ezért nyilván helyesebb is autodidakta helyett őstehetséget mondani.) Tehát mindeddig Fehér Ferenc esetében a koreográfus elválaszthatatlan volt az előadótól: a többnyire improvizációkból építkező mozgássorokat mindig egy különös személyiség erős színpadi jelenléte hitelesítette.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Mesterséges Intelligencia és Az Új Kreativitás a PRÓFÉTA galériában
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
     for good    veréb fesztivál    pet shop boys    funeral for a friend    daedelus (usa) live    solar scream    misery index    martonosi györgy    teknocannibaal    mel gibson    stereochrist    wrath    slipchaos    kmfdm    újhold    hegyalja fesztivál    powerfest    anberlin    péterfy bori és a love band    black breath    skillet    dead end    visions of atlantis    youth violence  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!