hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
előadók   2005. február 11. péntek   14:18
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Natacha Atlas


  Natacha Atlas egyiptomi származású neurológus apa és angol jelmeztervező anya gyermekeként született Belgiumban, Brüsszel marokkói közösségében, elsajátítva a francia, arab, spanyol, angol nyelveket, az éneklés tudományát és a raq sharki technikákat, azaz a hastáncot, amit előadásaiba be is épít. Apai nagyapja Európába telepedve rövidítette le családnevét, El Atlasi helyett Atlasra. Marokkói illetve egyiptomi eredetű a családnevem, de fellelhető Szíriában és Libanonban is. nyilatkozta az énekesnő.
  
  Édesapjának bakelitlemez gyűjteménye a közel-keleti zenéktől a keleti klasszikusokig terjedt, míg a művésznő édesanyja inkább a Led Zeppelinért volt oda. A családi otthont Oum Kalsoum egyiptomi díva, a libanoni tenor Waldi El Safi és a Rahbani testvérek Fairuz számára írt zenéjének hangjai uralták. Imádtam a Fairuz/Rahbani stílusú fuzionáló zenét. A Rahbani testvérek nyugati és arab zenei képzést is kaptak; mielőtt megszülettem, már régen vegyítették a kettőt. Úgy éreztem, ha valaminek, hát ennek van értelme.
  
  Szülei válását követően Sussexben kezdett iskolába járni, Abdel Haalem Hafizért, a népszerű egyiptomi énekes színészért rajongott, aki 47 évesen 1977-ben hunyt el.
  16 éves korában édesanyjával Northampton városába költözött 2 évre, ahol a város első arab rocksztárjává vált, s kisvártatva Görögországba, Törökországba, a közel-keletre utazott, rokonságot és inspiráció után kutatva. Egy ideig Brüsszel és Nagy Britannia között ingázott, arab és török nightklubokban és egy belga salsa zenekarral lépett fel.
  
  1991-ben 2 együttes munkájában is közreműködött, mellyel megalapozta hírnevét. Az iLoca! Timbalja, amely a National Records válogatásban szerepelt, sokáig volt klubsláger, Jah Wobble Invadors of the Heart nevű formációjának Rise above Bedlam című lemezét amelyről 5 dalnak volt társszerzője N.A. Mercury díjra jelölték.
  
  A progresszív National Label hozta össze a Transglobal Underground londoni székhelyű multikulturális csapattal, amely nemcsak szólóénekesnőként szerződtette, de bátorította szólókarrierje elindítására is.
  Tim Whelan, Hamid Mantu és Nick Page, a TGU tagjai kulcsszerepet játszottak az 1995-ös Diaspora c. első szólóalbum létrejöttében. A TGU dubos tánczenei ritmusait a tradicionális arab zenével vegyítő fájdalmas szerelmes számok egy új csillag születéséhez vezettek. 1997-ben megjelent a Halim, 1999-ben pedig a Gedida című anyag, mely zenei áttörést hozott. Fransoise Hardy francia sanzonénekesnő Mon Amie la Rose című sanzonját arab stílusra ültette át, mellyel a 10 leghallgatottabb francia szám közé került, és a Victoire de la Musique díjon elnyerte a legjobb énekesnőnek járó elismerést. 2000-ben jelent meg remix albuma, melyen korábbi 3 lemezének dalait Talvin Singh and Youth keverte újra.
  2001-es, negyedik albumán, az Ayeshtenin szerepel többek között Jay Hawkins Nina Simone által sikerre vitt I put a Spell on You című számának arabos stílusú verziója.
  
  Más angol nyelvű számot is feldolgozott, például James Brown Its A (Mans Mans) Mans World című dalát; a mostani, Ana Hina című albumon egy újabb Nina Simone slágert gondolt újra, az elsöprő erejű Black is the Colourt, csakúgy, mint számos James Bond témát.
  Dalai egyiptomi szappanoperákban szerepelnek, habár leginkább Nagy Britanniában tartózkodik, legjobb barátnője kairói házában saját szobája van, ahová el is látogat, ha teheti.
  Átalakulok, ahogy ideérkezem mondja mosolyogva, a személyiségem mintegy 180-os fordulatot vesz. Későn kelek, csak nyúlok ide-oda, és fekete-fehér filmeket nézek a Rotana TV-n, vagy shisha bárba megyek a barátaimmal.
  
  Új utakat keresve 2002-ben a Language of Dreams című albumon tette közzé a ragyogó Foretold című számát Marc Eagleton társszerő, és Abdullah Chadeh quanun mestrer közreműködésével.
  Nem szeretem, ha kimódolt sémák mentén kell dolgoznom, vagy ha megmondják, mit csináljak. Amúgy sem lehet sokáig csinálni ugyanazt.
  2003-as Something Dangerious című albumával ismét irányt váltott, a lemez felöleli a rap, drumnbass, R&B, hindi pop, francia sanzon műfajait, arab, angol, hindi és francia nyelvre ültetve.
  A 2006-os zajos és gyökérkereső albuma a Mish Maoul, mely egyiptomi gyökereihez nyúl vissza.
  
  A legkülönfélébb zenészekkel dolgozott együtt, Sinead OConnorral, Sarah Brightmannel, az avantgárd kortárs komolyzenei szerző Jocelyn Pookkal, a termékeny ázsiai származású brit látnok Nitin Sawhney-val, és a sok hangszerhez értő Harvey Brough-gal, aki az Ana Hina c. album zenei rendezője is.
  Elkötelezett zenészek munkájában működött közre, mint a TGU (amely albumainak hangzásába oly jól illeszkedett az énekesnő varázslatos szirén éneke) tagok, Jah Wobble, Neil Sparks és Count Dubulah. A zenészek, akikkel szívesen alkot közösen a művésznő, egymás albumain is vendégszerepelnek. Remek, hogy Nagy Britanniában élhetünk. Láthatatlan szálak fűzik össze az embereket.
  
  Natacha Atlas egyre inkább hajlik a projektekben való gondolkodásra az Ana Hina után megjelenik még egy egyelőre cím nélküli elektronikus album, amely a TGU és a Flavasia közreműködésével készül. Tervei között szerepel egy latin album Marc Aegleton és Lokua Kanza közreműködésével, valamint egy kortárs komolyzenei album Jocelyn Pookkal.
  Imádom a kortárs komolyzenét mondja a Debussy, Satie, Korzakov rajongó Atlas Mindig is foglalkoztatott. De szeretem a tánczenét is. Az arab zene roppant rugalmas műfaj. Bármit megenged.


Kulcsszavak:
  Natacha Atlas 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Natacha Atlas

 kapcsolódó cikkek: 

Natacha Atlas & The Mazeeka Ensemble – „Ana Hina”

 programajánló: 
2017. december 21.
Karácsonyi nagykoncertet ad Gájer Bálint
2017. december 23.
Edvin Marton Ave Maria Symphonic Live
2017. december 28.
Visszatér a ’90-es évek rocklegendája! Fahrenheit koncert a Gödör Klubban
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Mínuszegy
CORVILLE
Skulld
Dawnstar
Vogon Ultramarines
Gutting Revue
The Immigrants
Art of Haven
Piglet´s Suicide
Over My Dawn
 kiemelt 
Queens of The Stone Age a Budapest Parkban
  
Sorra érkeznek a Parkos bejelentések – mintha csak egy koncertekkel teli adventi naptárat nyitogatnánk – és máris itt egy újabb nagy név: június 21-én a Queens of The Stone Age első önálló magyarországi koncertjén mutatja be nálunk is friss nagylemezét

BULLET FOR MY VALENTINE, ASKING ALEXANDRIA BUDAPEST PARKban
- Motorhead - Phil Campbell and the Bastard Sons (UK) a Durer kertben
HELLOWEEN, EPICA, METAL ALLEGIANCE - 2018 FEZEN
BODY COUNT feat. ICE-T - Budapest Park
 friss hozzászólások 

Richie Kotzen (1)
Interjú Petrás Jánossal az Europica zenekar születéséről (2)
Dark Tranquillity, Nailed To Obscurity, Watch My Dying (2)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 as they burn    all that remains    nova prospect    harcsa veronika    shade empire    az adósság    spirit blue    cripper    gyalázat    insision    pet shop boys    a lány és a farkas    my small community    privilegivm    cattle decapitation    reflected    krapulax & bellepomme    inevitable end    sc.art    ronnie james    timberlake    rival sons    trigger the bloodshed    pancser police     ulver  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2017 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!