A Replika 1994 nyarán alakult Debrecenben. Az első demo 95 februárjában jelent meg „Testek” címmel, amely igényes kivitelezése és a kritika pozitív reakciója révén lehetővé tette a kazetta széles körű terjesztését. Az 1995-ös év elsősorban előzenekarozással telt el, melyben nagy segítséget nyújtott a Tankcsapda zenekar illetve akkori menedzserük Kémeri Péter. Az önálló koncertek és a nyári fesztiválok is jelentős eredményt hoztak a zenekar munkájában.
Második demójuk elkészítése előtt „Nem érdekel” című nótájuk felkerült a Metal Hammer magazin Demonstráció II. válogatására. A „Hanyatlás” demo után a Sony Music jelentette meg első két lemezüket „Nem leszek áldozat” valamint „Ima” címmel. Az „Ima” lemez előtt megbomlott a zenekar első felállása, Csató Péter énekes-gitáros mellől távozott Fazekas Krisztián bőgős, és Kiss Árpád dobos.
Helyüket Tóth Labonz Attila (b.g.) és Hargita Gábor (d.) vette át. Ez a felállás rögzítette talán a legellentmondásosabb Replika lemezt, mely hangzásvilágát és dalszerkezetét tekintve is kísérletezőbb irányba tolódott el mint elődje.
1999 végén újabb tagcsere történt, a 98-ban belépett két tagot a Neochrome zenekar ritmusszekciója váltotta fel Falat (b.g.), és Szabó Gergő (d.) személyében a megújult formáció első bemutatkozása a 2000 tavaszán napvilágot látott „A Föld” című hanganyagon történt, amely az első két demo újrakevert felvételei mellett két vadiúj nótát - Világlélek, Magadat szolgáld is tartogatott a rajongók számára. És „ha már lúd legyen kövér”, a megújulás nem csak a tagcserékben mutatkozott meg hanem kiadóváltás terén is. Megváltak a Sony Music-tól és leszerződtek az E.Z.S. Music, Shock records label-jéhez. „A föld” már az új kiadó égisze alatt jelent meg, melynek folytatása 2000 októberben jelent meg Testbe Zárt Lélek címmel.
2001. októberében megjelent a Másik Világ Kapujában című album, mely zeneileg a Replika történetében új irányt mutat. A már megszokott extrém illetve thrash metal elemek mellett a tradicionális hard rock elemek is felfedezhetőek. A dalok az eddigieknél dallamosabbak. A szövegek az egyén azaz a lélek önmegvalósítását helyezik előtérbe, a lelki élet illetve lelki megértés fontosságára próbálják felhívni a figyelmet.