hosting: Hunet
r32
  cikkekfotók        
beszámoló [fesztivál]  2003. február 10. hétfő   16:49
nincsen hozzászólás

szerző: Utazó
Világveleje 2003 visszatekintő
2003 január 18, Erzsébet téri Gödör Klub

  Lassan , de biztosan hagyománnyá válik, hogy minden év legelső fesztiválját hazánkban a Világveleje Produkció lelkes csapata rendezi. Ők azok akik, önzetlenül és szeretetből szervezik nekünk, zenebarátoknak ezt a közös, baráti találkozót. Igaz itt a zene kap fokozottan hangsúlyt, majd eköré csoportosul a filmbarátok egynéhány órás videó produkciója és fiatal képzőművészek vizuális alkotásainak kiállítása is.
  
  A környék hagyományos építészetét mostanra részben felváltotta a modern építészet. E miliő mélyére telepedett be az egykoron parkolónak és buszpályaudvarnak helyet adó, de már a régmúltba vesző emlékkép helyére a Nemzeti gödör, ahogy az a köztudatba szervesen beépült, aztán úgy változott idővel egyre inkább pestiesen szólva, csak egyszerűen Akváriummá. Egyre inkább elnyeri sokmindenki tetszését, akinek meg nem annak véleménye nem számít! Ténylegesen érdekes építészeti alkotás márvánnyal, üveggel, fémmel, vízzel és sok lépcsővel.
  
  Az első lépések megtétele után közvetlenül beleütközünk a rendezők sűrűn elhelyezkedő biztonsági falába. Alaposan, de figyelmesen választják le a jegyeink perforált részét, és testünk rejtett zugait nem érintve, bocsátanak be bennünket. Bent már a hatalmas vízoszlop alatt kényelmesen közlekedhettük és találhatjuk meg a számunkra megfelelő irányt. Első lépésként a mindenki a ruhatár akasztói felé veszi általában az útját... talán nem véletlenül. Hosszú és türelmes várakozás következett, mert a leadás sajnos nem ment zökkenőmentessen, és a szabad rész vészesen fogyott. A következő állomásom a jól körülbástyázott büfépult volt. Mind a sorbanállókkal, mind berendezésekkel. Terveim szerint az egész estémet itt szerettem volna eltölteni (főleg az árak miatt is...?), de sajnos az itt tartózkodásomat igen csak le kellett rövidíteni, mert a fesztivált első ünnepélyes zenekara a Nulladik Változat fellépése következett Tamással, Tiborral, Péterrel és Szabolccsal.
  
  -Olyan hatásfokú albumot hoztak össze 2001-ben a „Murmuccal”, mint a 92-es Nulladik Változat” a pillangós album és a 94-es Metropolis Tánc” album, de az is biztos, hogy az elkövetkező albumuk jobb és hatásosabb lesz!-. Ha jól emlékszem még, akkor a kezdeteket a Bolyongás éveivel és a Metropolis tánccal” kezdték, majd jó pár régi hasonszőrű dalt is elnyomtak a nagyérdeműnek a kezdetektől a befejezésig. Ennek hatása egy jó megérdemelt remek hangulatú produkció sok-sok féktelennek látszó közös tánccal. A Nulladik Változat produkciója után a zenekar a Műszaki Hiba kezébe adta a stafétabotot avagy a mikrofonokkal teletűzdelt színpadot. Daniék rutinosan teljesítették feladatukat, azaz egy remek hangulatú produkcióval hangolták be a közönséget az egészen kora hajnalig tartó bulira.

  Most szeretnék néhány szót vesztegetni a hangosításra. Egyszerűen szólva, az borzasztó pocsék volt! Alapos szenvedést kaptunk az állandó sípolás, gerjedés és a nem funkcionáló hangfalak miatt. Ha csak már az egyik jelenség is megjelenik az is roppantul zavaró lehet, de hogy mindegyikkel találkozzunk egy este alatt az már maga a pokol. Biztos vagyok benne, hogy az ipari zenét kedvelők boldogságtól fürödhettek a fellépések alatt. Így időt tudtam fordítani a Fiatal Képzőművészek alkotásainak megszemlélésére is. És egy kevés mintát tudtam vételezni, hogy hol tart a mai művészeti felfogás illetve milyen technikával tudnak újat vagy hagyományosat alkotni.
  
  Szabó Viktória alkotásaival a gombákat és spórákat helyezte a középpontba. Alaptételként és hordozónak a funért” választotta, melyre szisztematikusan kerültek fel a dominanciának számító vörös, barna, zöld és okkersárga színek. Mátyus Andrea és Márton Judit közös alkotópáros fantáziadús képi világszemléletű pillanat megfogó fotóábrázolása, mely inkább, a természet és az e mber közös harmóniáját ragadták meg a fotóművészetet szemszögéből. Rontó Lili a groteszk grafikai állat és ember ábrázolása. Kövér Csilla realisztikus roma” fotóival debütált. Jónás Tamás: Fenyegető verse.
  Szalay Dávid szobrai, melyek a fémet, a fát és a követ hozta egymással harmóniába. Ez a csöppnyi, de tartalmas kiállítás napokkal később a Józsefvárosi Galériába került át egészen február 7-ig.
  
  Balaton. Sok éve már, hogy Vigh Mihály és a Balaton, az egyik meghatározó személye a magyar underground életnek. Mihály költő, előadóművész, gondolkodó, nyugalmas harmóniák melankolikus harmóniák atyja, és nem utolsósorban egy a kevesek közül. A kezdetektől fogva oly alapos nyugalommal és nem kevés irodalom szemlélettel vissza tudott nyúlni álmaink harmóniáihoz és belénk plántálta a felettünk elmúló időt, és azt az elmúlt majd” harminc évet. Az ő meghatározó személyisége, nélkül már szinte elképzelhetetlen lenne megrendezni ezt a fesztivált!
  
  A következő fellépőként a Hiperkarmát köszönthettük, akik másodpercek alatt a nyugalom vizeit átváltoztatták egy felszabadult kötelmek nélküli bulivá. Az egész hangulatot annak a hat zenésznek köszönhetjük, akikről igazán elmondhatjuk, hogy ők nem Alain Delon” esztétikummal megáldott emberek, de viszont ellensúlyként kiváló zenészekké, dalszerzőké váltak. A Karma felszabadult bulija után a büfék megüresedése egyenes arányban mutatkozott meg a közönség fogyásával. Ennek ellenére egy kicsit mellbevágó árai mellet is (Ászok 350.-), alaposan pusztítottuk le készletet. De az is igaz, hogy csak időlegesen ad otthont a szórakozni vágyóknak az Akvárium.

  Lassan a türelem meghozta gyümölcsét, és hosszú évek után ismét láthattuk Peter Ogit hazai pódiumon. Ő sokunknak olyan meghatározó személyiség, mint Menyhárt Jenő vagy Wahorn András. Akik tehetségüket most valahol másutt kamatoztatják. Erről talán az átkosban” tevékenykedő aktivistákat kellene megkérdezni, hogy miért?
  És a dolgok miért alakultak azzá, amivé...?
  Nos azért, nem szeretnék nagyon elkalandozni a Peter Ogitól, mert ő volt ennek az estének az egyetlen exklusive vendége. Balaton után és Puf előtt.
  
  Peter Ogi az idő szavát hallva, lassú lírai dalaival és kottaállványok mögé bújt ez alkalommal alkalmi zenészbarátaival karöltve (PUF, Color Star..., akiket kellő figyelemmel válogatott össze erre a ritka alkalomra) lépett nagyközönség elé. A számok tolmácsolását az anyanyelvén, de a dalokat már az ő újnyelvén” adta elő. Arányaiban belassult dalokat játszott, melyekben kihallhattunk egyfajta kellemes harmóniákat is. Ezek a hallott dalok ismeretlenek voltak számukra, de mégis úgy tűnt, hogy valahol már hallhattuk... Egyébként csendes és állós volt. Az elhangzott dalokból időnként feltűnhetett Tom Waits, Nico, Laurie Anderson...” kísérletező szellemisége is, igaz más metódusból szemlélve.
  
  Az est ténylegesen utolsó hangos fellépője PUF következett. Lecsó már levedlette magáról Ogi melankóliáját és borosüveggel és Anikóval kiegészülve belevágtak a legnagyobb PUF slágerekbe. Mindenki a helyzet magaslatán volt. Így eléggé hajnalba behajló koncerten a féktelen közönség a számokat üvöltötte és a kifojt alkoholmaradványokon is jókat tudott táncolni. Egy kevés ének szinkronhiba, húrszakadás még korrektül belefért a zeneszerzői szabadságba, de az elemi technikai káosz az már nem. Ennek ellenére a csapat nem hátrált meg, csak nyomta a dalokat rendületlenül. Záróakkordként valamikor zárás előtt a Maskarades és táncháza osztotta meg a még ittmaradókkal a görög hagyományokat, azon a nagyon késői hajnali órán végleg elbúcsúztatta ezt az ezévi fesztivál nyitó rendezvényt.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Világveleje Produkció

PUF

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
Omara Portuondo a kubai zene legendájának búcsú fellépése - Homenaje al Buena Vista Social Club
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 begotten silence    mike portnoy    csiribiri    djabe    after the burial    nyócker    tyson    matt bellamy    reason-x    black francis    house of pain    continoom    kalmah    haggard    lamb of god    szin    attila    guns n roses    uwe boll    hypocrisy    victor hugo    fergie    ray davies    metal    special providence  

r41
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!