hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2010. január 15. péntek   11:51
nincsen hozzászólás

szerző: Morello
The Black Procession European Tour (Machine Head, Hatebreed, Bleeding Through)
2010. február 10, Gasometer, Bécs

  Klasszikusnak számító panaszkodásnak számít, hogy az igazán komoly húzóneveket tartalmazó (rock/metal) turnék rendre elkerülik Magyarországot, de ha visszanézünk az utóbbi évek koncertprogramjára, azért a jóból is bőven kijutott! Szóval ha nagyon akarunk, bőven találhatunk szájunk íze szerint való koncerteseményeket, de persze panaszkodni mindig a legkönnyebb...
  
  Van olyan, hogy tényleg külföldre kell indulni pár komolyabb eseményt megtekinteni, de itt általában tényleg olyan nagyágyúkról van szó, amely a kihagyhatatlan kategóriába emeli a rendezvényt. Nyugodtan beskatulyázhatjuk ide a The Black Procession nevű turnét, ahol a Machine Head, Hatebreed, Bleeding Through, és az All Shall Perish fogja szórakoztatni az egybegyűlteket. A hozzánk legközelebb eső helyszín Bécs, ahol február 10-én a Gasometer-be kell ellátogatni.
  
  Nem is kérdés, hogy ott volt a helyem az óriási kedvencnek számító Machine Head koncertjén, akik 1994-ben a Burn My Eyes-zal tökéletesen megmutatták, hogyan kell zsigeri, kirobbanó erejű metalt játszani, 2007-ben pedig azt mutatták meg, hogyan kell anblokk tökéletesen metalt játszani. A The Blackening című albumon, bár sokszor 6-10 perc felett járnak a dalok, egyetlen egy felesleges vagy unalmas másodperc sincs, olyan szintű fogósságot, technikázást, és súlyosságot sikerült egybeépíteniük, amelyre a 2000-es években még nem volt példa. Ez eddig nekem az évezred lemeze, még csak hozzá foghatót se tudnék most mondani (pontosabban tudnék, hála az égnek rengeteget, de a The Blackening még ezekből is kiemelkedik számomra).
  
  A Machine Head életműből kétségkívül a Burn My Eyes a mindenki által istenített legenda, a thrash metalnak egy olyan formája, amely létfontosságú volt az USA-ban és máshol mostanság tomboló modern metal kialakulásában. Az 1997-es The More Things Change szintén egy bivalycsorda súlyosságú lemez, aztán viszont elkezdett új irányokat venni a csapat, a The Burning Red például egy fura, nu metalos, rap/metalos lemez lett, ami különösen tőlük tényleg szokatlan. Ezt az albumot sokan ekézik, de szigorúan nem a korábbi munkásság alapján, függetlenül vizsgálva szerintem a maga kategóriájában egy élvezetes lemez, számos kedvelhető nu metal számmal, nekem valahogy mégis tetszik. A 2001-es Supercharger már nem ezt a vonalat viszi tovább, visszatértek a vastag, súlyos riffek, ez a lemez viszont véleményem szerint elég jellegtelen lett. A nyitó Bulldozer atom, de a többi az elszalad mellettem.
  
  A 2003-as Through The Ashes Of Empires lemezzel újra magára talált a csapat, újra ráéreztek a thrash metal ízére, a nyitó Imperium például valami bődületesen erős szám. A továbbiakban is magas színvonalon sorakoznak a modern ízű, de mégis a klasszikusan Machine Head típusú témák. Aztán 2007-ben jött a mestermű, a már említett The Blackening, amely összetettségben, technikásságban talán munkásságuk megkoronázását jelenti. Ezzel a lemezzel a Machine Head nagyobb és erősebb lett, mint valaha. Már eddig is a legkiválóbb koncertbandák között emlegették őket, de ilyen remek dalokkal felvértezett koncertprogrammal tényleg megállíthatatlanok lettek. Magyarországon nemrég jártak, aki ott volt nyáron a Hegyalja fesztiválos koncertjükön, minden bizonnyal felejthetetlen élménnyel lett gazdagabb.
  
  A Hatebreed zenekart talán szintén nem kell senkinek bemutatni, a hardcore színtér legprominensebb bandája mostanra elért szinte mindent, amit egy zenekar elérhet az ő műfajukban. Under The Knife és Satisfaction Is The Death Of Desire című albumaik a hardcore stílus alapművei közé tartoznak, a 2002-es Perseverance lemezükkel azonban rátértek arra az útra, amely a világhírnév felé indította meg őket, szerzeményeik pedig vaskosabbak, súlyosabbak, és brutálisabbak lettek, mint valaha.
  Ez a lemez, és a rá következő The Rise Of Brutality és Supremacy jelentik talán a Hatebreed munkásságának a csúcsát, ezek azok az albumok, amelyek falbontó agressziója és brutális hangzása őrült tombolásra készteti még a leginkább pillangólelkű hallgatókat is. A Jamey Jasta, Chris Beattie, Matt Byrne, Frank Novinec, Sean Martin felállás tökélyre fejlesztette és a legmagasabbra repítette a Hatebreed-et a hardcore műfajban, ugyanakkor némi thrash/thrashcore hatással vértezte fel a zenét, ami szintén csak előnyére vált a zenekarnak.
  
  2009-ben kilépett a banda egyik jelképének számító Sean Martin gitáros, helyette az alapítótag Wayne Lozinak érkezett vissza. Ugyanebben az évben a For The Lions névvel megjelent feldolgozáslemez, valamint a Hatebreed című új sorlemez egyaránt azt kezdték elővetíteni, hogy a csapat egy újabb arcát próbálja megmutatni. Legfrissebb alkotásaik pár kikacsintás erejéig elmennek a dallamok irányába is, ami eddig nem volt jellemző rájuk.
  Talán jelzésértékű a Hatebreed lemez, lehet hogy egy új kezdetnek vagyunk a tanúi, hiszen van még muníció a zenekarban, tudnak még fejlődni, tudnak még olyan dolgokat mutatni, amiket még nem láttunk tőlük. Mindezt úgy, hogy a súlyos hangzásukat és a földbedöngölő brutalitásukat megtartják. A Hatebreed óriási koncertbanda, aki csak egy kicsit is elkapja a szerzeményeik hangulatát, kitombolhat magából minden felgyülemlett feszültséget.
  
  A Bleeding Through története 1999-ben kezdődött, akkor még Breakneck néven alakítgatták ki stílusukat és hangzásukat a metalcore, hardcore, death metal műfaj határain belül. 2001-ben megjelent debütalbumuk, a Dust To Ashes már Bleeding Through néven jelent meg. A következő Portrait Of The Goddess lemez egy megszilárdult felállású, magabiztos banda képét mutatja, az igazi sikereket viszont a 2003-as This Is Love, This Is Murderous című album hozta meg, amely a metalcore bandák élvonalába emelte a Bleeding Through-t.
  
  A kezdeti, jellemzően ordibálós, olykor death metalos darálásba hajló zenei világ kissé kifinomultabbá vált, hangsúlyosabb szerepet kaptak a dallamos refrének, és Marta Peterson csatlakozásával billentyűs poszton is megerősödött a csapat. Ismertségüknek köszönhetően a metalcore és a hardcore legnevesebb bandáival turnézhattak, lemezük pedig lelkesen vásárolták a rajongók.
  A This Is Love, This Is Murderous óriási sikere után a The Truth nem robbant akkorát, bár a bandától elvárt minőségnél nem adtak alább. Legutolsó lemezük a 2008-ban megjelent Declaration, de már folyik a friss szerzemények megírása. A Bleeding Through sikerrel ötvözi a svéd melodikus death metal jegyeit a metalcore-ral és a thrash metal-lal, koncerten pedig ugyancsak rendkívül erős a csapat.
  Az eredetileg meghirdetett All Shall Perish koncertje viszont sajnos elmarad.
  The Black Procession European Tour keretében a jelenkori modern metal zene egyik legjobb bandáját, a Machine Head-et a metalcore/hardcore műfaj legsúlyosabb képviselői kísérik, a Hatebreed, Bleeding Through minden nyakat megmozgatnak. A magyar rajongónak célszerű 2010. február 10-én a bécsi Gasometer helyszínt választani, ha egy felejthetetlen őrületre vágyik.


Kulcsszavak:
  machine head     hatebreed     bleeding through     bécs     wien     gasometer 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó cikkek: 

Machine Head: Flynn és MacEachern ezúttal is több feldolgozást játszottak.

Így zenélt együtt a Machine Head két tagja Újévkor

Itt egy új dal a májusban Bécsben koncertező újjáalakult Vektor-tól

Megjelent az új Hatebreed, itt egy szöveges videó

Hatebreed: jön az új album novemberben

 programajánló: 
2021. április 20.
Loudness 2021. DURER KERT (Dürer Kert - Budapest)
2021. május 3.
Helloween 2021. UNITED ALIVE PART 2 (Papp László Budapest Sportaréna)
2021. május 13.
Nick Cave and the Bad Seeds 2021. tavasz (Papp László Budapest Sportaréna)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
2022-ben Accept, Phil Campbell and the Bastard Sons, Flotsam & Jetsam a Barba Negra klubban
Unleash the Archers, Striker, Northtale a Barba Negra klubban
Főzzünk embert és együnk tudományt! - a Tudósok ökumenikus diétakoncertje Afrikából
Az online térbe költözik a Müpa tehetségbörzéje, a Jazz Showcase
Online koncertre vár minket a Dream Theater
Estas Tonne Magyarországon- Essential Sounds of the Universe
Fishing on Orfű 2021. Pótdátum!
A hazai jazzszcéna két kiválóságával folytatódik az ősz a Müpában
Ismét együtt a hazai rock szupergroupja! – Először lép fel a Müpában a Tátrai Tibor vezette Magyar Atom
Emlékirataiból mesél történeteket Karácsony James az LGT-ről
Duel új lemezzel debütál az ILF rendezvényén
Alpárfeszt 2020
Szerdán startol a Fekete Zaj Fesztivál
 kiemelt 
2022-ben Accept, Phil Campbell and the Bastard Sons, Flotsam & Jetsam a Barba Negra klubban
  
2022

Unleash the Archers, Striker, Northtale a Barba Negra klubban
Fleshgod Apocalypse, Ex Deo 2021
Pineapple Thief az A38-on
Helloween 2021. UNITED ALIVE PART 2
 friss hozzászólások 

Két tizenéves srác hip-hop projektje (2)
Cinetrip nyár (1)
Turin Horse címmel debütál a Bengal rockprojekt videoklipje (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 aether realm    alias    paddy and the rats    lemez kuckó    winterfylleth    jaden smith    deti picasso    aerosmith    ensiferum    uneath    taking dawn    everwood    sharon tate    seth rogen    confronto    craig taborn    jack black    george lucas    tintin kalandjai    prometheus    reese witherspoon    virus    másnaposok 2.    b.b. king    guillermo del toro  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2021 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!