hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2009. szeptember 18. péntek   16:24
nincsen hozzászólás

szerző: Showtime
Negyvenévnyi lendület – ZZ Top-sztori - ZZ Top: Double Down Live
2009. október 15. 19:30., Papp László Budapest Sportaréna

   A Mississippi deltájának hatvanas évekbeli blues- és country-fészkéből húsz albumon keresztül egészen a Rock and Roll Hall of Fame-ig jutó ZZ Top október 15-én a Papp László Budapest Sportarénában lép föl.
  
  Billy Gibbons gitáros-énekes 69-ben kezdeményezte a ZZ Top megalakítását, előtte a texasi Moving Sidewalksszal Jimi Hendrix előzenekarának tagjaként vált ismertté. A szintén a déli államban működő American Blues két tagja, a basszusgitáros Dusty Hill és a dobos Frank Beard lett a ZZ Top további kétharmada.
  
  Gibbons és Hill szakálla amit még a Gillettte 84-ben felkínált egymillió dollárjáért sem voltak hajlandók levágatni , a napszemüveg, a motoros ruházat, a rocknroll-verdák, a mindig változó formájú gitárok mind védjegyükké váltak, sőt a korai években a spanyol ajkúak által sűrűn lakott otthonuk tiszteletére még sombrerót is hordtak.
  
  A banda egész pályafutását jellemzi a változás, legyen szó akár zenéjük evolúciójáról, akár imidzsük folyamatos frissítéséről. A texasi blues-rock királyaiként készítettek spanyol nyelvű számokat, motoros himnuszokat, spacerock-albumot; tökélyre fejlesztették a Las Vegas-i életérzés átadását és Hollywood kamerái előtt is szerepeltek; szövegeik nem nélkülözik a humort és szexuális utalásokat sem.
  
  Negyven év alatt eljutottak húsz lemezig, köztük öt válogatással és egy koncertlemezzel. A legújabbon 2008 óta dolgoznak Rick Rubin producerrel, aki többek között Johnny Cash, a Red Hot Chili Peppers, a Beastie Boys, a Metallica, a System Of A Down és a Linkin Park munkásságából is kivette a részét, és ő hozta össze az Aerosmith-t a Run DMC-vel a közös Walk This Way erejéig. A 2009-re tervezett megjelenéssel szeretnének visszatérni a hetvenes évek klasszikus hangzásához, amikor is La Grange című, a blues világát megrengető számukat is tartalmazó 1973-as Tres Hombres albumukkal először produkáltak milliós eladást.
  
  Három évvel korábban, 1970 februárjában kezdtek koncertezni; a London Recordsnál megjelent ZZ Top´s First Album (71) és Rio Grande Mud (72) című, a bluest rock szintre emelő első két lemezükkel bejárták egész Texast. A zenekar gyökerei előtti tisztelgése egész pályafutását végigkíséri, második albumuk címében ennek megfelelően a Texas-Mexikó-határon futó Rio Grande folyó is megjelenik.
  
  Egy évre rá jött a már említett Tres Hombres, mellyel a houstoni szakállasok kitörtek az államból, és lassan eljutottak Amerika távolabbi csücskeibe is. A lemezt nemcsak a híres texasi csirkefarm által ihletett La Grange tette kereskedelmileg is sikeressé, a Waitin´ for the Bus és a Jesus Just Left Chicago is a rádiók, így több millió zenerajongó kedvence lett.
  
  Az első öt évben rohamosan növekvő népszerűségük 74 szeptemberében tetőzött, amikor Austinban saját show-juk, a ZZ Tops First Annual Texas-Size Rompin Stompin Barndance and Bar-B-Q keretein belül már olyan barátaikkal játszottak együtt, mint Carlos Santana és Joe Cocker. Az itt összegyűlt rajongók tömegéről készült fotó a következő évben megjelent Fandango című lemezük illusztrációjaként vitte tovább az esemény emlékét. Az albumról egyetlen single jelent meg, a Tush, mely a Billboard popkategóriájában a huszadik helyet érte el, és a VH1 minden idők hatvanhetedik legjobb hardrockszámának választotta.
  
  Innentől kezdve meredeken felfelé ívelt Gibbonsék sikerszériája. A 77-es Tejas albummal masszív turnézásba kezdtek, majd Bill Ham producer közbenjárásának köszönhetően megszerezték a jogokat a London Recordstól, és átszerződtek a Warner Bros Recordshoz. Ebben az évben jött ki első válogatáslemezük a The Best of ZZ Top, amely a trió szűk első évtizedének méltó lenyomata.
  
  1979-ben következett a Degüello, ezen szerepel az imidzserősítő és az összes további válogatáslemezen szereplő Cheap Sunglasses, valamint az I Thank You feldolgozása, melyet a 68-as, Sam & Dave által előadott rnb-verziója után Gibbonsék is sikerre vittek.
  
  Két évvel később jött ki az El Loco, melynek stúdiómunkálatai során először történt meg, hogy a tagok nem ugyanabban a teremben, egymás mellett rögzítették a számokat. A lemezen az eddigiekhez képest szokatlan elektronikus effektek is megjelentek, de a single-megjelenések (Tube Snake Boogie és Party on the Patio) hozták a jól megszokott ZZ-hangzást. A szintetizátorzene és a blues-rock a nyolcvanas évektől egyre összecsiszoltabb egységként jelent meg zenéjükben.
  
  A zenekar legnagyobb sikere a MTV hatásával és az új imidzselemek hátszelével meglódított 83-as Eliminator-rel érkezett. Az ZZ Top´s First Album óta ez volt a banda első albuma, melynek címében nem tettek utalást a spanyol kultúrára, bár Gibbons erre annyit mondott: El Iminator. A Music Television térhódítását meglovagolva az albumon szereplő Gimme All Your Lovin, Legs és a Sharp Dressed Man című számaik klipként is sikeressé váltak. Ezekben a videókban lett sztár, majd elmaradhatatlan ZZ Top-szimbólum az 1933-as vörös Ford Coupe, mely a The Eliminator nevet kapta. A gyémántlemezt a Rolling Stones magazin az évtized 39. legjobb albumának választotta.
  
  A 1985-ben megjelenő Afterburner-hez ismét roppant hatásos arculatot választottak, kiléptek az űrbe. Egyre táncolhatóbb zenéjük a filmipar figyelmét is megragadta: a Can´t Stop Rockin´ a 93-as Tini Nindzsa Teknőcök harmadik részében; a Velcro Fly Stephen King The Dark Tower III című mozijában hangzott el.
  
  De a legsikeresebb single a nyitódal, a Sleeping Bag lett, mely első helyen végzett a Mainstream Rock Tracks listáján és nyolcadikon a Billboard Hot 100 felsorolásában. A nyolcvanas évek hatalmas sikerei hatására ismét eljött az ideje egy válogatáslemeznek, a Warner Six Pack néven dobta piacra a Degüellón kívül minden lemez legjobbjait felvonultató gyűjteményt.
  
  A hollywoodi lendület 1990-ben, a Warner-korszak utolsó stúdióalbumánál, a Recycler-nél sem tört meg. A lemez utolsó trackje, a Doubleback színesíti a Vissza a jövőbe harmadik részét, sőt a három zenész is szerepel a filmben XIX. századi akusztikus zenekart alakítanak egy vadnyugati jelenetben. A kiadó jogaival élve 93-ban még megjelentette a ZZ Top´s Greatest Hits-et, és ebben az évben került képernyőre a Viva Las Vegas klipje is.
  
  Új kiadójuknál, az RCA-nél is sikeresen indítottak, a 94-es Antenna milliós eladást produkált, a nyitódal Pincushion első lett a Mainstream Rock Tracks toplistán. A számos vendégzenésszel készített Rhythmeen (1996) és a ZZ Top fennállásának harmincadik évfordulójára kiadott XXX már nem tudta megismételni az előző megjelenések sikerét, de a bandát továbbra is hihetetlen szeretettel fogadták a színpadok előtt.
  
  A 2003-ban megjelent lemez visszatér a korai megjelenések latin gyökereihez, egy mexikói törzs nevét viseli, a Mescalero volt az utolsó stúdióalbum, ami az RCA gondozásában került a polcokra. A kiadó elhagyása egyben azt is jelentette, hogy a zenekart alakulásától végigkísérő, olykor a színpadon is besegítő Bill Ham producer is más vizekre evezett, a szakítás okairól hivatalosan egyik fél sem közölt semmit.
  
  Ezt követően két válogatáslemezzel csillapították a rajongók éhségét, de a turnék koncertjei továbbra is teltház előtt zajlanak. A 2003-as, négylemezes Chrome, Smoke & BBQ a London Records és a Warner gyárából kikerült anyagok gyűjteménye, míg a 2004-ben megjelent Rancho Texicano két lemezre sűrítette minden idők legjobb ZZ Top-számait. Ez az év más szempontból is jelentős a zenekar életében, ekkor kerültek be a Rock and Roll Hall of Fame-be, olyan halhatatlanokhoz csatlakozva, mint Elvis Presley, James Brown vagy Ray Charles.
  
  Rajongóknak szintén kötelező darab a 2008-as a The Eliminator Collector´s Edition, mely a bombasiker Eliminator megjelenésének huszonötödik évfordulóját ünnepli hét bónusztrackkel, eddig meg nem jelent 83-as koncertfelvételekkel, videoklipekkel és televíziós fellépésekkel..
  
  Az idén megjelenő album negyvenévnyi tapasztalatot felhalmozva visszalép a hetvenes évek ZZ Top-hangzásához, de a frissességre garancia a 2009-ben Amerikát és Európát is turnéjával behálózó blues-rocktrió hihetetlen lendülete, mely október 15-én a Papp László Budapest Sportarénát is megperdíti.
  
  Információk:
  
  Jegyárak:
  Ülő: 7500, 9900, 12 500, 15 000, 19 000 Ft
  Álló: 9900
  
  Általános információk:
  
  Megközelítés
:
  
  A Papp László Budapest Sportaréna a főváros egyik legforgalmasabb csomópontjában található, huszonöt percre van a Ferihegyi repülőtértől és kétpercnyire a Stadionok metrómegállótól. Megközelíthető 30-as és 95-ös busszal, vagy 75-ös és 80-as trolival, 1-es villamossal, valamint gépkocsival (1160 férőhely áll a fedett, őrzött parkolóban az idelátogatók rendelkezésére) Az épületbe a Kerepesi út, illetve a Hungária körút felől, és a parkolóházból, a feljáratokon keresztül lehet bejutni.
  
  Parkolás:
  
  Parkolási lehetőség az Aréna mélygarázsában, 1000 forintos áron, illetve a környező utcákban.
  
  Ruhatár:
  
  Az Arénában korlátozottan áll rendelkezésre ruhatár. Lehetőségek szerint hagyják a nagyobb méretű táskákat, kabátokat stb. az autóban, vagy a vonatállomások csomagmegőrzőjében.
  
  Fotózás és videó:
  
  Telefonok és kompakt kisgépek (nem cserélhető objektívvel) használata engedélyezett.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

ZZ Top

Myspace

 programajánló: 
2020. május 8.
Joe Satriani - 2020.05.8. Budapest, Barba Negra Track
Joe Satriani a Barba Negra Track-ben
2020. június 8.
Black Veil Brides a Budapest Parkban
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Carl Palmer’s ELP Legacy az A38-on
Már várja a fiatal zenekarok pályázatát a Müpa Garázsband Fesztiválja
Joe Satriani a Barba Negra Track-ben
Sons of Apollo – MMXX World Tour - ELMARAD
NEMBÁJ! FEST Industrial és Experimental Találkozó - elhalasztva
Myrath - The Magical Tour 2020
Riverside: With The Sun Tour 2020
Újabb három nemzetközi névvel jelentkezik kilencedik szezonja előtt a Budapest Park: Nick Mason’s Saucerful Of Secrets, LP; Marcus Miller
A CONCERTO Music bemutatja: The Epic Apocalypse Tour 2020
Pineapple Thief- 2020. 11.10.
 kiemelt 
Carl Palmer’s ELP Legacy az A38-on
  
Carl Palmer, minden idők egyik legnagyobb elismerésnek örvendő dobosa küldetésének tartja, hogy újabb és újabb generációkkal ismertesse meg azt a komplex és különleges progresszív rockzenét, amit egykori zenekara, az Emerson, Lake & Palmer alkotott

Joe Satriani a Barba Negra Track-ben
A CONCERTO Music bemutatja: The Epic Apocalypse Tour 2020
Pineapple Thief- 2020. 11.10.
HOBO 75
 friss hozzászólások 

Exopop: A szakadék mélyén (1)
Végighallgatható a Lemurian Folk Songs új lemeze (1)
Legéndy Jácint: Földalatti Oltár (Kalligram Kiadó, 2019) (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 despised icon    complette failure    fridvalszki mark    rosario dawson    keepers of jericho    backpackers’ spring    sleep    loch vostok    morning star    csókolom    animations    death to all    tatu 18    leander rising    winterborn    eva mendes    powerwolf    az igazi kaland    nin    redneck zömbiez    sylvester stallone    thekillingscreens    charlie st. cloud    gulliver utazásai 3d    mr. bean  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2020 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!