hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
kultúra [előadás]  2009. június 18. csütörtök   17:42
nincsen hozzászólás

szerző: Sőrés Zsolt
A „Párhuzamosok találkozása” „Empire” Ahad’s masters garden a „Múzeumok éjszakáján”
2009.június 20. 19:00., Novus Művészeti Iskola – Budapest (XIV. Olof Palme sétány 3.)

  Az Ahad/Füle/Despera/Sugo (Magyarország / Japán)kvartett koncertje Andy Warhol „Empire” című filmjére!
  
  Tagok:
  Ahad a.k.a. Sőrés Zsolt - mélyhegedű, áramkör-átkötött és egyedi készítésű hangszerek, hadászati kommunikációs vevő, rádióadó, rádió, szignálgenerátor, Korg DS-10, Gakken SX-150, Crackle Box, (átalakított és eredeti) Buddha Machine 2.0, válogatott ütőhangszerek, hang, kontaktmikrofonok, elektromos tanpura, egyedi készítésű moto- és rugofon, effektek, objektek;
  Füle Csaba - hadászati kommunikációs vevő, hanggenerátor, szignálgenerátor, függvénygenerátor, elektromechanikus gong, saját építésű effektek és négyszögjel-theremin, analóg szintetizátor, egyedi készítésű motofon.
  Masuda „Despera” Keisuke - gitár, effektek
  Yoshida „Sugo” Takayoshi - gitár, effektek
  
  Empire -
  Fekete-fehér USA némafilm, 60 perc, 1964 (24 kép/sec változat). A felvétel 1964. június 25-én készült a Time-Life Building 41. emeletéről.
  Rendező: Andy Warhol
  Társrendező: John Palmer
  Operatőr: Jonas Mekas
  Produkciós koordinátor: Henry Romney
  
  Az „Ahads Masters Garden” projektben szereplő filmek a maguk korában újragondolták az álló- és a mozgókép absztrakt lehetőségeit nem utolsó sorban azért, hogy a film nyelvét megújítsák, a szimulált, spektakuláris gyártott képeket katartikus-asszociatív, kreatív humanisztikus vizualitással cseréljék fel. Andy Warhol filmjei a világról alkotott azon elképzelésnek a konceptuális gyümölcsei, amely már kiegyezett a klónozással és a standardizációval. Korai experimentális némafilmjei nem geometrikusan minimalisták, nem strukturalisták: néma képei (időnként azoknak a repetíció során lassan változó sorozatai) az időt adják hozzá a kép teréhez, ám ez a tér alapvetően a fogyasztási tárgyat a törmelékesség értékére emelő popművész antropológiájával van kitöltve.
  
  Andy Warholnak, a 20. század második fele egyik legnagyobb hatású művészének enigmatikus-asszociatív, és talán leghíresebb filmje az „Empire” (eredetileg 485 perces, de ma már csak egyórás változatban látható) a több valóságsíkra osztott, de egyetemes világ feltárásával magáról a vizuális látásról és a komplex érzékelésről szól. Az egyetlen beállításban felvett film az Empire State Buildingről minimalizmus nagyon sok történéssel: radikális meditáció a film téridejéről és anyagszerűségéről. (Ám azt se feledjük, hogy a World Trade Center tragikus sorsától függetlenül az ESB mindig is New York, a civilizált amerikai világ egyik legfőbb szimbóluma maradt.) Ahad, Füle Csaba, valamint az elmúlt hetekben Magyarországon is sikerrel turnézott Uramichi japán pszichedelikus rockzenekar két tagja, Masuda Despera
  
  Keisuke, Yoshida Sugo Takayoshi egyedülálló hangkörnyezetet teremt a furcsa, emblematikus épületet rögzítő radikális cinema verité köré.
  Többek között ún. Numbers Stations (titokzatos, meghatározatlan identitású rövidhullámú rádióállomások, amelyeket különböző ügynökségek működtetnek, így kommunikálva földi kémeikkel) élő vételeivel és az így kapott hanganyagok élő manipulációival. (Ezek az állomások az ábécén alapuló gyakran mesterségesen generált, főleg női hangon felolvasott számsorokat, szavakat, betűket/hangokat, szignálokat, zajokat, zene-töredékeket, Morse-jeleket sugároznak.) A projektben ugyanakkor felhasználunk más rádióamatőr-szignálokat és szekvenciákat, hangmodulációkat tartalmazó hangminta-anyagot mindabból, amit ez az analóg technológia lehetővé tesz, valamint középhullámú rádióhangokat, egyedi készítésű hangszereket és zörejimprovizációkat.
  Ugyanakkor az „Ahads Masters Garden” projekt nem csupán az experimentális filmművészet mesterei előtt kíván tisztelegni, hanem az eredeti rendezői szándékok szerint is zene nélküli némafilmnek készült alkotásokhoz hozzárendelve a multimedialitás közös terében a hangi manifesztáció eszközével kísérli meg a mozgóképsorokat analizálni, számunkra is személyessé tenni, saját történelmi korukból kiléptetni, a 20. századból a 21. századba átmenteni. Nem csupán alternatív filmzene-projektről van szó, sokkal inkább a filmek hatására létrejött önálló hangművekről, audionális filmekről.
  
  Az „Ahads Masters Garden” közvetlen előzménye mindenképpen a 2002-2003-ban megvalósított „Angersonix” (Kenneth Anger filmjeinek újrahangosítása) volt, amelyet Magyarországon kívül Szlovákiában és Németországban is bemutattak. Magának a projektnek az élő installáció/koncert változata 2006-ban indult és először a békéscsabai „X. Csalánleves Instant Művészeti Fesztiválon” került bemutatásra, majd a „III. BÉB A Borzongás Éjszakája a Bem Moziban” minifesztivál, a TÁP Színház Alone Together est stb. után a 2007-es Múzeumok Éjszakáján is láthatta a közönség a Ludwig Múzeumban vagy hallhatta azóta a Dont Eat Grouppal közös performanszok ill. egyéb, pl. rádióművészeti események alkalmával.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

További programok

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
A kor falán
A kor falán: Kulinyi István naplója
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 diane krüger    bon jovi    jack of heart    darker half    propeller band    magashegyi underground    howard jones    gregorian    waking into nightmares    salt    alexander payne    spirit of pink floyd show    ingested    hodor aura    állás    the dillinger escape plan    boysetsfire    bastards of bodom    mangani 888    scarlett johansson    the 88    dynazty    anna faris    the avengers    the offspring  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!