hosting: Hunet
r39
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2009. március 25. szerda   10:52
nincsen hozzászólás

szerző: Barna
Burst, The Ocean, Bison B.C., Medeia
2009. március 3., Budapest, Dürer kert

  A nívós koncertekkel teletűzdelt februári hónap után a március is erőteljes nyitánnyal kezdődött. Március 3-án ugyanis a norvég Burst és a német The Ocean látogatott el a Dürer kertbe, hogy progresszív, experimentális metal muzsikájukkal elkápráztassák az újdonságokra, különlegességekre éhező metal rajongókat. Az említett két zenekar előtt további kettő alakulat lépett a világot jelentő deszkákra: a Bison B.C., valamint a Medeia is emlékezetes koncertekkel szórakoztatta a közönséget.
  
  A 2002-ben alakult finn Medeia neve a grindcore rajongók számára ismerősen csenghet, ugyanis a zenekarban vokalizáló Keijo Niinimaa a finn Rotten Sound énekese is egyben. Azonban a Medeia nem egy brutális grind zajongás, hanem death/thrash metalból építkező egyveleg, szintivel és némi hardcore-os kiállással megspékelve. A hölgy szintist soraiban tudó banda nagy intenzitással muzsikálta végig a fél órás koncertjét az akkor még elég kis számban megjelent közönségnek. Különösen a gitáros Samuli Peltola és a basszer Samuli Kuusinen élték bele magukat a zúzásba: rendre a színpadról az első sorba leugorva pengették hangszereiket vehemens fejrázás közepette. A hangzás ugyan nem állt a zenekar oldalára, de a kásás megszólalás ellenére is érezni lehetett a potenciált az eddig két nagylemezzel rendelkező Medeia produkciójában. A koncert nem végződött jól Laura szintis számára, akinek a lába kibicsaklott a színpadról való távozáskor megtett balszerencsés lépést követően. Szerencsére hamar jobban lett a leány, így mindenki megnyugodva készülhetett a Bison B.C. fellépésére.
  
  A Bison B.C.-t elsőre egy new orleans-i, mocsár közepén terpeszkedő csehó apró színpadán tudná elképzelni az ember, amint gumicsizmában, betépve tolják a stoneres, lelazult groove-okat a zsíros hajú és bozontos szakállú, farmermellényes, sört szopogató redneck közönségnek. Ennek ellenére kanadai az alakulat, és teljesen hitelesen tolták a parasztlengő súlyával odacsapó, hatásos és tökös riffeket. A design is passzolt: James Farwell gitáros/énekes vezényletével igazi bozontos, szőrös, szakadt ruhás férfiak tolták a sludge/stoner muzsikát. Ezekről az arcokról tényleg el tudnám hinni, hogy turnébusz helyett egy poros, lepattant pickup-al járják körbe Európát. A zajos, koszos, erőteljes hangzás is rásegített a hangulatra, azonban a rengeteg technikai probléma rányomta a bélyegét a koncertre. Volt itt az elromlása okán első sorba behajított dobszék, gitárhúrszakadás, és sötétben játszás az elmenő világítás miatt. Szóval balszerencse sorozat tette pechessé az amúgy kiváló, seggberúgós produkciót. Sebaj, a 25-30 perc után hirtelen végeszakadt, főként a Quiet Earth című új lemezre fókuszáló koncert így is az este egyik legjobb előadása volt. Reméljük legközelebb technikai malőrök nélkül élvezhetjük tőlük a bika erejével rúgó, mocskos sludge/stoner riffeket!
  
  A délies stoner muzsika után jött el a The Ocean ideje. A német progresszív mesterek tavaly is tiszteletüket tették hazánkban, és ezúttal is egy letaglózó fellépést adtak. A színpadot végig beborító füst és a termet bevilágító sejtelmes fények kísérteties hangulatot teremtettek, melyek tökéletesen egészítették ki a földbe döngölő riffeket és a jól felépített, komplex dalszerkezeteket. Az 50 perces produkció abszolút mértékben visszaadta a The Ocean zenéjének sötét, súlyos esszenciáját. A sűrű ködfátyolon átfutó sziluettek alapján a zenészek is elemükben voltak a színpadon: vetődések, ugrások, gitárpörgetések színesítették a színpadi játékot. A koncertprogram változatos volt: az Aeolian, a Fluxion és a Precambrian albumok mindegyike sorra került a műsorban. A töményen, súlyosan horzsoló hangzás és a sajátos hangulat engem is magával ragadott, bár a zenekar munkásságának hiányos ismerete miatt a vége felé már nekem kicsit sok volt a The Ocean rétegzett zenéjéből. Alapvetően az itt leadott majd egy órás produkcióról is ugyanazt lehet elmondani, mint a tavalyi koncertjükről, azaz egy vérprofi, hangulatos fellépést adtak a német úriemberek.
  
  Az este folyamán a norvég Burst koncertjét vártam a legjobban, és láthatóan rajtam kívül még sokan így voltak ezzel. Az 1993-ban alakult banda tavaly adta ki ötödik nagylemezét Lazarus Bird címmel, amely egy minden eddigi teljesítményüket felülmuló, kolosszális kiadvány lett az experimentális, progresszív metal színterén. Az album irányti rajongás által okozott felfokozott várakozást a zenekar teljes mértékben valóra váltotta ezen a március eleji estén. Valóságos varázslat történt a Dürer kert színpadán: közönség és zenekar egy húron pendülve, abszolút szimbiózisba fonódva élt együtt a mindent betöltő, nagybetűs zenével. A fergeteges hangulatra több szót nem is pazarolnék, itt tényleg elhittem Linus Jägerskog énekesnek, hogy ez a turnéjuk eddigi legjobb fellépése. Eksztatikus beleéléssel tolmácsolta a csodás Burst kompozíciókat, csakúgy, mint zenésztársai. Robert Reinholdz gitáros/énekes széken ülve, mezitláb komponált az előtte heverő tengernyi gitáreffekt pedálon, és emellett vokáljaival is hozzájárult a sziporkázó összteljesítményhez. A fémeztelenre vetkőzött Jonas Rydberg gitáros is beleéléssel pengette a gitárhúrokat, valamint Jesper Liveröd basszer és Patrik Hultin dobos is kiérdemlik a dícséretet. A jól beállított, tiszta hangzásnak köszönhetően mindent hangszert tökéletesen ki lehetett venni, így teljes valójukban élvezhettük az olyan csodás szerzeményeket, mint a Lazarus Bird-ről származó (We Watched) The Silver Rain, We Are Dust, Cripple God, I Hold Vertigo, és a ráadásban eljátszott Nineteenhundred. A régebbi albumokról is eljátszottak pár szerzeményt: megidézésre került az Origo lemezről a The Immateria és a Where The Wave Broke, valamint a Rain című dal a Prey On Life-ról. Egy ilyen koncert nem zárulhat ráadás nélkül, és a Nineteenhundred-et úgy követeltük ki, hogy a Burst tagjai már elkezdték leszedni a háttérvásznat, és Jonas gitáros is leviharzott a színpadról. Pár perces szólongatás után csak visszatért a szőke hajú gitáros, hogy egy méltó zárással fejeződjön be a Burst mesteri produkciója.
  
  A ráadással együtt jó 50 perces Burst koncert az idei év eddigi legjobb koncertélménye volt számomra! Nagyon ritka, hogy ilyen szinten egy síkra kerüljön a zenekar, a közönség, és a zene. Ezt nevezzük tökéletes fellépésnek. Emellett a többi banda koncertje is magával ragadó volt: a The Ocean szuggesztív produkciója és a Medeia death/thrash metalja mellett a Bison B.C. kőkemény stoner/sludge muzsikája csapott különösen oda. Aki ott volt, biztosan sokáig fog emlékezni erre a varázslatos estére, aki meg kihagyta ezt az eseményt, az nagyon bánhatja!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Burst

The Ocean

 programajánló: 
2024. április 20.
Dan Patlansky Budapesten
2024. április 25.
Amit még sohasem láthattál a Parkból - a kulisszák mögé enged betekintést a Blahalouisiana vadonatúj live session videója
2024. április 26.
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Akik házibulit csaptak az MVM Dome-ban: a Depeche Mode
Suicidal Angels, Fusion Bomb, Crimson Fire
A Normandie lenyűgözte Budapestet a Dopamine turné keretében
Cattle Decapitation, Signs Of Swarm
Fesztiválhangulat a Dürer kertben- Halflives és az Inferno Turné
Amaranthe, DragonForce, Infected Rain
Meshuggah, Avatar, The Halo Effect
Két zenekar, egy este a Dead Poet Society és a Ready the Prince lángoló show-ja az Akvárium színpadán
Battle Beast, Saint Deamon, Induction
Black Foxxes szárnyalása, azaz egyedülálló élmény a Dürer Kertben
 kiemelt 
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
  
„Kezdünk megöregedni, úgyhogy ne hagyd ki ezt a turnét” – ezzel az őszinte figyelmeztetéssel hirdette meg tavaszi koncertjeit a Nanowar of Steel

Dan Patlansky Budapesten
Mike Portnoy-jal koncertezik Budapesten a Dream Theater
Először látogat Magyarországra a City Morgue
Megint Budapesten koncertezik Sting
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 gru    gyöngyvér    as you drown    as you drown    cliteater    electric ladyland    elviszlek magammal    maurics andrás    közért noise    jack és jill    szerelmek    saint germain    eddie vedder    kanada káosz    beregi tamás    alex somers    shinedown    nightmare    justin timberlake    total world domination    hammer of gods    feltbeats        adept    jürgen von knoblauch  

r49
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!