szerző: PjotrRealistic Crew (live), Sadant (live) a Trafó Bár Tangóban 2009. március 7. Trafó Bár Tangó - Budapest (IX. ker, Liliom u. 41.)
Belépő: 1000 Ft
Március 7.-én, szombat este a Trafóban koncertezik a kísérleti elektronikus zenében utazó Realistic Crew és a jazzes elemeket triphoppal, reggaevel, éteri női vokállal és minden egyéb jóval keverő Sadant, akik legutóbb a Merlinben a Jazz n´ Bass-en, a Gödörben pedig a Sunday Session-ön mutatkoztak be. A két zenekar közti kapcsot Mc Zeek jelenti, akit természetesen mindkét együttesben - a jól ismert - mikrofonállványra helyezett laza kéztartással láthatunk a színpadon.
A koncertek után egy valóban különleges dj szett következik, ugyanis miután két héttel ezelőtt Vranik Roland /a 2004-es Szemle győztes filmjének, a Fekete Kefének alkotója / a legelső Toldi Kicks esten hat órán keresztül folyamatosan pakolgatta a trackeket, akkora kedvet kapott az új műfajban való önkifejezéshez, hogy a Trafóban ismét a dj pult mögé áll, ezúttal az idei szemlén négy díjat is nyert „1´ című játékfilm rendezőjével, Pater Sparrowal kiegészülve!
Realistic Crew
A Realistic Crew tagjai a 2008. februári lemezmegjelenésüket követően június végén egy 150 000-es nagy-britanniai fesztiválon találták magukat, bokáig a cuppanós sárba ragadva. Ugyanis meghívást kaptak Glastonburybe, a híres neves alternatív zenei fesztiválra. Ezzel ők lettek az első hazai elektronikus zenét játszó formáció, amely felkeltette a szervezőgárda figyelmét.
Az együttes központi magját a nyolc éve együttműködő Vranik Krisztián (Krizsó) - Kalotás Csaba páros alkotja. Szellemi testvériség köti össze őket, gyakori vitáikkal is csak egymást inspirálják. Bár dalaikat a mai napig külön külön írják, a végeredmény mégis egységes és harmonikus egész. Hosszú út vezetett odáig, míg valódi együttes szerveződött köréjük. A 2005-ös Szemle nagydíjas Fekete Keféhez írt filmzenéjük kapcsán váltak ismerté. Az ezzel egy időben megjelentetett Testiles&GrowGrow című első EP-jük a szólóanyagaik összekapcsolásából született. Amikor felvetődött bennük a koncertzenekar ötlete, nem tervezték meg előre, hogy melyik posztra melyik játékost hozzák a csapatba. Budapest nagyfalu jellemző alternatív helyszínein lépésről lépésre bővült ki a gárda, Kárpáti Dodi (trombita), Hegyi Dávid (zongora), Márkos Albert (cselló), McZeek és Berger Dalma (ének) csatlakozott hozzájuk. Az új felállásban készült Overcome című albumukat az elismert berlini Kitty Yo kiadó idén januárban jelentette meg. A glastonbury-i meghívás ennek az anyagnak köszönhető. Rodin Gondolkodója Realistic Crewt hallgatna az iPodján, ha volna neki. Akármilyen hangulatban is kezdünk bele, az Overcome borongós, realisztikus, urbánus zenei világa észrevétlenül beszippant minket. Az apró zajok, széttördelt ritmusok, jazzes futamok végül azt az érzetet keltik bennünk, mintha egy nagyvároson keresztül futó folyó partján állnánk, az ipari környezet neszező csendjében. Krizsó és Csabi zenéje, amely - a támpont keresők kedvéért - absztrakt, kísérletező hiphop, triphop és jungle elemek különleges egyvelege, elbírja, sőt helyenként kifejezetten megkívánja a vizuális körítést. One Year című számukhoz AbSzurdi és Spáh Károly készített különleges technikájú fekete-fehér videoklipet, amely a magyar MTV-n júliusban debütált Az együttes élő fellépésein a Monkey Presso VJ csapat absztrakt képei teremtenek sajátos, látomásos világot. A Toldi Moziban tartott nagyvásznas koncertjük sikerén felbuzdulva Cinematour elnevezésű projektükkel várhatóan tavasszal országos turnéra indulnak, hogy vidéki mozikban is bemutassák a produkciót. Krizsó és Csabi emellett két nagyjátékfilm (Vranik Roland: Adás és Daniel Young: Pinprick) zenéjét írják, és új irányokba kalandozó, második lemezükön dolgoznak, amely februárban jelenik meg. Ha elcsípjük egy koncertjüket, jusson eszünkbe, hogy valami olyasmit hallunk, ami még a brit zenei guruknak is bejön.
Tagok:
Vranik Krisztián programming Kalotás Csaba programming, basszusgitár Hegyi Dávid- zongora Kárpáti Dodi - trombita Márkos Albert cselló Berger Dalma - ének MC Zeek mc Szőcs Gergő - dob
A Sadant zenekar tagjai különböző zenei kultúrákat képviselnek, így a Sadant nagyon tág értelemben vett hip hop zenéje változatos stílusjegyekkel keveredik: jazz, reggae, komolyzenei elemek, filmzenék, triphop, dubstep, jungle, downtempo, grunge, és minden egyéb műfaj, ami hatással volt a zenekarra.
A Sadant eredetileg Kunert Péter instrumentális, félig elektronikus, félig akusztikus zenéjére épült. Miután a zeneszerző-producer találkozott a rapper-szövegíró Mc Zeek-kel, megszületett egy teljes egészében vokális album készítésének ötlete. Az alapelv az volt, hogy mindegy hány évig tart megcsinálni egy olyan lemezt, ami tíz-tizenöt év múlva is működik majd. Kunert több mint harminc színdarabhoz és táncelőadáshoz írt zenét, dolgozott többek közt a Merlinben, a Katona József Színházban, a Közép-Európa Táncszínházban, a Trafóban, a Mu Színházban, a Miskolci és a Pécsi Nemzeti Színházban, a Berliner Deutsches Theaterben, a Szegedi Kortárs Balettben, stb. Electro-breakbeat zenekara, az Aembryon a magyar underground elektronikus zenét bemutató Budapest 2000 BMG válogatáslemezen is szerepelt. Filmzenék: Citromfej; Nexxt Frau Plastic Chicken Show; Jött 1 busz; Rossz helyen szálltunk le; Randevú; Noé Bárkája.
Zeek az évek óta sikeres Rewind! partysorozat állandó mc-je Dj Cadik és Dj Palotai oldalán, valamint a Sadant mellett, a Membran, az Uno y Medio és a Realistic Crew zenekarok tagja. A Sadantban való kísérletezés akkor kezdődött, amikor csatlakozott Lamm Dávid jazzgitáros - énekessel , aki a Balázs Elemér Group gitárosa. Szalóki Ági népdalénekesnővel három lemezt készített. Saját zenekara, a David Lamm Trio mellett a magyar jazz számos kiemelkedő alakjával játszott együtt lemezen és élőben. Miután kiderült, hogy a lemezt egy zenekar követi majd, így csatlakozott Keresztes Tamás zongorista, a Katona József Színház színésze, több színdarab zeneszerzője, (filmszerepei: Rokonok; Szabadság, szerelem; A vadkacsa); Pető Kata énekesnő, számos dráma, opera és operett főszereplője a Kaposvári Csiky Gergely Színházban, játszott a Miraq, a Premier és az Overnight című filmekben, vendégként sok alternatív színházi és zenés produkció résztvevője; és Szigeti Barna dobos, aki tagja volt Kunert legtöbb zenekarának (Mad Magazine; Frank The Liar; Basta Finucci). A zenekar legújabb tagja Kovács Zoltán, aki az elektronikát, hangmintákat kezeli a koncertek során.
A Sadant lemez készítése és színpadra állítása legkevésbé sem a klasszikus folyamatok mentén zajlott. A szövegírók az egész munkafolyamat során egyszer sem találkoztak egymással, minden alkalommal külön-külön kettesben dolgoztak Kunerttel. Mivel a tagok sosem voltak egy időben egy helyen, nem próbáltak, nem koncerteztek, a csapatmunkának egy igen ritka és szokatlan módja alakult ki. Ez a módszer egy sakkjátszmához vezetett, ahol két lépés között gyakran hónapok vagy évek teltek el. A dalszövegírás bármilyen kényszer vagy határidő nélkül munka helyett inkább szeánszra vagy valamiféle terápiára hasonlított.
A zenekar Grinder című száma rákerült az MXH Hungry for Hungary 2008-2009 Electro promóciós válogatáslemezére. Ez év októberében a RegiON zenei konferencián egy rövid bemutatkozó koncertet tartottak a hazai és nemzetközi szakmának, melynek eredményeként November végén Csehországban léptek fel, nagy sikerrel, majd december végén a Jazz n Bass partysorozat vendégeként léptek színpadra.