hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
előzetes [fesztivál]  2009. július 27. hétfő   15:38
nincsen hozzászólás

szerző: Toki
Sziget Fesztivál 2009
2009. augusztus 12-17. Hajógyári-Sziget - Budapest

  Nagyszínpad

  Hihetetlen, de ismét ott tartunk, hogy mindössze néhány hét választ el minket a soron következő Sziget fesztiváltól. Ahogy mindig, idén is mindenki árgus szemekkel figyelte, hogyan áll össze a rendezvény fellépőinek névsora és bizony ezúttal sem okoz csalódást a felhozatal. Elég csak belegondolnunk, hogy többek között itt lesz a nemrég újjáalakult és csak a legnagyobb fesztiválokat bevállaló Faith No More is! Na de nézzük a négy legnagyobb színpadot, melyek a legérdekesebb fellépők a 2009-es Sziget fesztiválon.
  
  

Augusztus 10. Hétfő

  
  A Sziget „mínusz egyedik” napján szuperkoncerttel szeretné megajándékozni népes rajongótáborát huszadik születésnapján a Tankcsapda! Augusztus 10-én, a Nagyszínpadon fellépő zenekar a hang- és a látványtechnika terén egyaránt nagyot akar dobni.”A lehető legemlékezetesebb koncertet szeretnénk adni az idei Szigeten. A fesztivál történetében egy kivételével minden évben felléptünk, és mindig a Nagyszínpadon” mondta Lukács László. A srácok a Szigeten igyekeznek eddigi húszéves pályafutásuk teljes spektrumát megmutatni, vagyis minden korszakukból játszanak dalokat. A Tankcsapda elsősorban hangos, zúzós rock zenekar, de az énekes-basszusgitáros szerint a visszafogottabb, akusztikus hangszerelésű dalaik is megszólalnak majd augusztus 10-én. Lukács hangsúlyozta, hogy a hang- és a látványtechnika terén egyaránt nagyot akarnak dobni. A Tankcsapda koncertje legalább 2,5 órás lesz; előtte három együttes melegít be, köztük egy fiatal debreceni csapat.
  
  
Augusztus 11. Kedd

  
  A -1. nap ezúttal rendhagyó lesz! A Rock Against Racism (RAR) mozgalom megkeresésére a Sziget szervezői a RAR-rel, valamint a Love Music Hate Racismmel és a Brit Nagykövetséggel közösen monstre koncertsorozatot szerveznek a Sziget nulladik napján, azaz augusztus 11-én, „Zene a Rasszizmus Ellen” címmel. A Nagyszínpadon aznap déltől néhány külföldi vendéggel kiegészülve javarészt a hazai rock műfaj jelesei és ifjú tehetségei lépnek majd fel, míg a Világzenei Nagyszínpadon ezzel párhuzamosan a magyar jazz képviselői állnak majd színpadra. Ez a helyszín még egy világraszóló meglepetést is tartogat: egy ritkán látható koncert keretében, a világ legjobbjai közt említett zenészek, Miles Davis egykori muzsikusai indiai zenészek társaságában idézik meg a legendás trombitás szellemét. Mindezt az ottalvós hetijegyeseknek ingyen, egyébként pedig féláron, azaz 5000 forintos napijegyért.
  
  A Rock Against Racism szervezői idén tavasszal a Brit Nagykövetség közvetítésével keresték fel a Sziget szervezőit az együttműködés lehetőségével. Mint írták, a Magyarországon a közelmúltban történt események okán is szeretnék, ha a Sziget helyt adna egy koncertsorozatnak, mely a fesztivál széleskörű közönsége előtt is demonstrálná a zenészek összefogását és tiltakozását az ellen, hogy embereket külsejük alapján hátrányosan megkülönböztessenek. Augusztus 11-én, a Sziget „nulladik” napján egy széleskörű összefogásnak lehetünk tanúi, ahol a Nagyszínpadon a rock műfaj jeles hazai képviselői és fiatal tehetségei „a zene pozitív energiáját” használva tesznek hitet az emberek egyenlősége mellett. Az Angliából indult Rock Against Racism mozgalom most tehát a Szigeten is hangot ad annak, hogy politikai szimpátiától függetlenül, kizárólag a zene nyelvén milyen komoly erőket lehet megmozgatni egy jó ügy mentén. A Sziget szervezők pedig úgy döntöttek, hogy a „ Zene a Rasszizmus Ellen” rendezvény bevételéből származó esetleges nyereségből egy olyan magyarországi civil szervezetet támogatnak, mely sokat tesz az ügyért.
  
  A Nagyszínpad fellépőinek sora még koránt sem teljes, az már biztos, hogy fellép majd az LGT, a Kispál és a Borz, a Heaven Street Seven, Balázs Fecó, KFT, Deák Bill Gyula, a Quimby, a Beatrice, a Kaukázus, Rúzsa Magdi, Péterfy Bori Love Band, Novák Péter, Bródy János, a Bikini, a Fish!, az Irie Maffia, a Pannonia Allstars Ska Orchestra, a Turbo, a Subscribe, a Republic, a Zanzibár, Jamie Winchester, a 30Y, Müller Péter Sziámi és sokan mások. Este 11-kor a Nagyszínpad programja véget ér, de a nap még nem: egyrészt az A38-WAN2 sátrában többek mellett az Animal Cannibals, a Ladánybene 27, Dopeman, Anna and the Barbies szereplésével, a Budapest Jazz Klub helyszínén jazzisták közreműködésével folytatódik a program tovább.
  
  
  
Augusztus 12. Szerda

  
  A Nagyszínpad első fellépője Chris Corner lesz, aki a népszerű Sneaker Pimps brit trip-hop zenekar alapító tagja legújabb szintipop szólóprojectjével, az IAMX-el érkezik az idei Szigetre. Az IAMX a nyolcvanas évek glam elektro stílusát egyesíti Prince laza funky hullámainak és a Roxy Music elegáns glamour popjának könnyed hangulataival.
  
  Utánuk egy duplán visszatérő vendég, a spanyol Ska-P izzasztja meg a közönséget. A minden fajta konformizmus elől extrém kiállítású ska-bulikba menekülő együttes 2005-ben már Nagyszínpados fellépőként hódította meg a közönséget. Három év csend után, a megszokott lendülettel szeletelő Lagrimas Y Grozos-al térnek vissza az illegalitásból a madridi munkásfenegyerekek, újabb energiákat pumpálva a nélkülük elveszni látszó ska generációba.
  
  A Sziget vendége lesz idén augusztusban a U2-t a No Line On The Horizon világkörüli turnéján kísérő, glasgow-i székhelyű észak-ír Snow Patrol is. A Gary Lightbody vezette zenekar ötödik, szívhez szóló üzenete tavaly ősszel került a lemezboltokba Hundred Million Suns címmel.
  
  Minden idei nagy európai fesztivál kívánságlistájának első helyén egy olyan ifjú hölgy szerepel, aki nem megosztja a közönséget, hanem egyesíti, azért, mert annyira vonzó, annyira cool, annyira tud énekelni, és még annyi minden mást is tud. Lily Allen naptára ebben az évben teljesen betelt, ezért igazi szenzáció, hogy a három legfontosabb fesztivál (Glastonbury, Roskilde, T in the Park) mellett a Szigeten is bemutatja lenyűgöző show-ját.
  
  
Augusztus 13. Csütörtök

  
  A minden év januárjában megjelenő BBC Sound szakmai reménység-összeállításban a 2008-as évet meghatározó zenekarok között említették az akkor még lemez nélküli Ting Tingst, amely azóta már megjelentette tízslágeres első albumát We Started Nothing címmel. A We Started Nothing-ról a Shut Up and Let Me Go és a Be the One is tarolt a nemzetközi listákon, a világ legnagyobb fesztiváljainak headlinerévé emelve őket; a hazai közönség először az idei Szigeten találkozhat a második sikerlemezén dolgozó művészekkel.
  
  A 10 millió lemezt elsózó hisztérikus sikereket begyűjtő Die Toten Hosen szintén visszatérőnek számít a Szigeten. Germánia szárnyai a színpadon a legerősebbek, nem véletlenül játszhattak egy programban a Ramones-szel és Iggy Poppal. Most a nagy támogatók nélkül mutatják be mindazt, amikor Németország legjobb punk-rock zenekara a modern kabaréból felel.
  
  A 2000-es évek egyik legnépszerűbb brit indie rock zenekara, a Sonic Youth-on, The Cure-on és Joy Division-ön nevelkedett Bloc Party tavaly októberben jelentette meg harmadik stúdióalbumát (Intimacy) és készen áll arra, hogy a Szigeten is több háztömbre való rajongót mozgasson meg koncertjével.
  
  Most a Szigetre látogatók is lendületbe jöhetnek a Fatboy Slim fedőnév alatt futó Norman Cook-átváltozás vezényszavára, amely egy időben csúcsra juttatta a big beat műfajt a You´ve Come A Long Way Baby című albummal, valamint olyan felejthetetlen gyakorlatokkal látta el a táncterek népét, mint a The Rockefeller Skank, vagy a Right Here Right Now.
  
  
Augusztus 14. péntek

  
  A szuperszonikus sebességgel haladó, ausztrál JET is jön az idei Szigetre, melyen nélkülözhetetlen slágereik (Take It Or Leave It, Bring It On Back, Move On) mellett az augusztusban megjelenő Shaka Rock című lemezekről is ízelítőt adnak.
  
  Az idei Sziget fesztivál egyik legkomolyabb erőpróbája a szenzációsan izgató Primal Scream koncertje lesz. Csak az jöjjön a Nagyszínpad elé, aki természetesen kívülről ismeri az összes PS slágert (Rocks, Kowalski, Accelerator, Movin´On Up) és végig bírja kondícióval.
  
  A dark drum´n´bass ausztrál nagymestere, a Pendulum a 17. Sziget sodrásában forgat meg minket szintetikus színekkel kifényesített Mad Max-világa mechanikus őrületében. Kaotikus breakbeat csapásaival a Gereth McGrillen és Rob Swire most bepótolhatja a tavaly elmaradt fellépést.
  
  Minden idők legütősebb def-techno rombolásait a brit The Prodigy-formáció állította elő a kilencvenes évek közepén, helyreállítva a britpop által megtépázott zene tekintélyét listahódító slágereivel. A március elejétől útjára induló Prodigy-turné az augusztusi Sziget fesztiválon keríti hatalmába a hazai közönséget, amely feltétel nélkül adja meg majd magát a brit elektrosokk terapeuták szaggató rave-hullámainak.
  
  
Augusztus 15. szombat

  
  A magyar közönség Guy Richie Spíler című kultfilmjén keresztül már belekóstolhatott a hertfordshire-i The Subways zenekar félelmetes rock energiákat felszabadító élő produkciójába, de most azt is megismerhetitek, mire képesek egy jó nagy színpadon, sok ezer ember előtt!
  
  A brit Editors a legjobb válogatással érkezik a Szigetre. Ahogy az An End Has A Start első számában is elhangzik: „dohányosoknak a kórház bejáratán kívül”, mindenki másnak a színpad előtt a helye.
  
  Nagy Britannia extravagáns acid-rave sci-fi punk-funk zenekara, a Klaxons a Mercury díjas debütáló kultalbum, a Myths of the Near Future után 2009-ben új lemezzel érkezik a 17. Sziget fesztiválra, hogy mindenkit beavasson a rock´n´roll jövőjének titkaiba.
  
  A Manic Street Preachers a popkultúra egyik körülírhatatlan zenekara, az univerzum része, ugyanakkor szinte minden lépése az elszakadás érdekében tett nagy ugrás. Valószínűleg egy felejthetetlen koncertet látunk, egy felejthetetlen és legendás zenekartól a MSP személyében.
  
  A 2009-es Sziget sztárfellépői között köszönthetjük az alternatív kultúra zenei szabásmintáit tizenöt éve meghatározó Placebo-t. A júniusban kiadott, Battle For The Sun című lemez küzdelmeit a magyar közönség az első sorból követheti végig.
  
  
Augusztus 16. vasárnap

  
  A Disco Ensemble a finnországi Poriban alakult azzal a szándékkal, hogy demonstrálja az ott élők vitalitását és egy kicsit konkurenciája legyen egyfelől a tragikus-romantikus, körülrajongott HIM-nek, de a bombasztikus horrorgiccsben utazó, eurokompatibilis Lordinak is. Hogy mire jutottak, azt a vasárnap délutáni órákban mi is megtapasztalhatjuk.
  
  A kanadai Danko Jones zenekar tavaly már képviseltette magát a Szigeten, de most a Nagyszínpadon is bizonyíthatják, mire is képes a rock n roll ereje!
  
  Idén májusban megjelent új albumával (Quicken the Heart) érkezik a Szigetre Nagy-Britannia egyik legjobb koncertzenekara, a Maxďmo Park. A brit indie kultúra legtekintélyesebb rockmágusainak élőben kevert varázslatait mindenkinek látnia kell!
  
  Minden idők egyik legsikeresebb punk zenekara, az old school szemtelenségekkel több, mint ötven millió lemezt világszerte elpasszoló kaliforniai The Offspring tavaly nyáron tért vissza Rise And Fall, Rage And Grace című albumával. A 17. Szigetre jegyet váltó fesztiválozók idén egy első osztályú punktörténeti kurzuson vehetnek részt a civilben molekuláris biológia professzorként ügyeskedő Dexter Holland és zenekarának előadásán, ahol a legendás albumok és az új fejlesztések bevetésével az Offspring további egyedekkel bővítheti a már így is népes hazai rajongó populációt.
  
  Nincs még egy zenekar a Földön, amelynek újraegyesülését annyira kívánták a rajongók, mint a Faith No More-ét. A FNM 1993-ban egyszer már megbabonázta a magyar közönséget a Petőfi Csarnokban, de most a Szigeten minden erősebb, igézőbb és hangosabb lesz. Van csoda. A Faith No More mindenki kívánságára itt lesz, a Szigeten!

  Világzenei Nagyszínpad

  Hihetetlen, de ismét ott tartunk, hogy mindössze néhány hét választ el minket a soron következő Sziget fesztiváltól. Ahogy mindig, idén is mindenki árgus szemekkel figyelte, hogyan áll össze a rendezvény fellépőinek névsora és bizony ezúttal sem okoz csalódást a felhozatal. Elég csak belegondolnunk, hogy többek között itt lesz a nemrég újjáalakult és csak a legnagyobb fesztiválokat bevállaló Faith No More is! Na de nézzük a négy legnagyobb színpadot, melyek a legérdekesebb fellépők a 2009-es Sziget fesztiválon.
  
  

Augusztus 12. Szerda

  
  A Világzenei Nagyszínpad első fellépője, So Kalmery egy zaire-i zenészcsaládban született, s tizenhárom éves koráig a helyi templom kórusában szorgoskodott. Aztán beszippantotta a sóbiznisz, s onnantól folyamatosan Közép- és Dél-Afrikában turnézott, többek közt olyan hírességek szolgálatában, mint Papa Wemba. Kalmery minden lemezén megvillan valami végtelenül lírai, akusztikus-balladisztikus csoda. Magyarországon viszonylag ismeretlen Kalmery minden bizonnyal a Világzenei Nagyszínpad egyik legnagyobb meglepetéséül szolgál.
  
  Tízéves fennállását ünnepelheti a Szigeten a londoni Oi-Va-Voi: az az együttes, amely a tradicionális zenei nyelv és a kortárs klubzenék ötvözésében a Gotan Project mellett a legnagyobb durranás volt az elmúlt években. Még lemezük sem volt, de már olyan rangú fesztiválokra kaptak meghívást, mint a Glastonbury és a Meltdown. A magyar vendég énekesnőkkel is dolgozó zenekar az elmúlt években újjászerveződött, de a Szigeten pályafutásuk leghúzósabb slágereiből hallhatunk válogatást.
  
  Az arizonai Tucsonból érkező Calexicóra jókora hatást gyakorolt Mexikó közelsége. A határvárostól kölcsönözte a nevét, ami pedig a zenéjét illeti, abban éppoly számottevőek az amerikai alternatív rock, mint a mexikói mariachi muzsika (és egyebek: a rumbától a kavbojmuzsikáig) jegyei. A manapság kultuszzenekarnak számító társaság magja, Joey Burns és John Convertino anno a Giant Sand együttesben kezdte, majd miután 1994-ben odébbálltak, hamarosan megszülték a Calexicót. Zenéjük képes az alternatív rock és a latin zene fúziójából önálló stílust teremteni. És ez bizony nem kevesebbet jelent, mint hogy a legjobbkor debütál Magyarországon.
  
  
Augusztus 13. Csütörtök

  
  Barcelona multietnikus Raval negyedében egy olyan stúdió neve a 08001, amely tágra nyitotta kapuit a környék kísérletező kedvű fiatal zenészei előtt. Öt évvel ezelőtt így alakult ki az elektronikus alapú klubzenék frontján arab, spanyol, angol zenészekből egy több mint ígéretes kollektíva. Kisebb részben a flamenco, nagyobb részben az észak-afrikai rai és gnawa a fő csapás, de mindig is kerülve a banalitást, és egyaránt érvényesen szólalva meg angolul, spanyolul és arabul, illetőleg a tradicionális hangszerek és a laptopok nyelvén.
  
  Egy kilencrészes zenés tévésorozat, illetve annak másfél órás moziváltozata kel életre a Világzenei Nagyszínpadon. A Bereczki Csaba rendezte filmben Kelemen László erdélyi származású muzsikus kalauzol végig a Mezőségen, Gyimesen, Moldván, Székelyföldön, Máramaroson, Biharon, hogy megismertesse Erdély kimagasló magyar, román és cigány muzsikusait. Az ő életük éneke a film, és most az ő életük éneke lesz ez a koncert, egy különleges estébe sűrítve Kelemen bartóki felfedezőútját. Itt lesznek a Nagysármási zenekar, a Palatkai zenekar, a Szászcsávási zenekar, Covaci Marcel és zenekara tagjai, továbbá Varga István Csipás, Tötszegi Szilárd és Demeter Iovita, hogy megmutassák, mi fán terem Az erdélyi Buena Vista.
  
  A kubai muzsika másfél évtizede újra töretlen fénykorában kétségtelenül a több mint ötmillió példányban eladott, Grammy-díjas, 1997-ben megjelent Buena Vista Social Club című lemezé a döntő szerep. Nemcsak a világzene legkirívóbb sikersztorija vált belőle, amely megihlette Wim Wenders filmrendezőt is, de szólólemezek, turnék és különböző projectek sorát indította el. Néhány szomorú esemény után az Orquesta Buena Vista Social Club tavaszra újra rendezte sorait és alig várják, hogy a Sziget közönségének is bizonyíthassák nagyságuk mibenlétét.
  
  
Augusztus 14. Péntek

  
  Milánóban tíz éve működik a Figli Di Madre Ignota, mely spagetti Balkán-nak nevezte el a stílusát és a nemzetközi színtérre is berobbanó harmadik albumát. Ha ezt a stílust körül próbáljuk járni, akkor nagyjából így fest: két adag Boban Markovichoz adj egy Mano Negrát meg egy Leningradot és egy Mau Maut. S ebből aztán máris hamisítatlan balkáni polka-ska-patchanka kavalkád támad, de ha a tetejére kerül egy kis klezmer vagy dub, azon sem kell meglepődni.
  
  A Zamballarana jelentése: varázslatos, démonikus nő aki magával ragad, aki szédítő érzéseket kelt, akiért meg lehet halni. Az 1997 óta működő (és négy albumot jegyző: Zamballarana, Lucia, Luna, Camina) együttes zenéje ugyanettől a szenvedélytől feszül. Hol fájdalmas balladáival babonázza meg a hallgatót, hol a mediterránium lágy szellőivel, de mindig azon a jellegzetes hangon, amelyben összeforr a régi és az új, az énekes és a hangszeres hagyomány, a népzene, a tánczene és a dzsessz, Korzika és a latin zenevilág
  
  Bamakóban, a vakok intézetében ismerkedett meg Amadou és Mariam, onnan indultak útnak, hogy a zenéjükkel bejárva Malit, Burkina Fasót és Elefántcsontpartot, mintegy huszonöt év próbálkozás után a kilencvenes évek végén befussanak Párizsban. Addig maguk jelentették meg és árulták kazettáikat, mégsem érződött fáradtság vagy megkeseredettség a hangjukon, éppen ellenkezőleg: azzal tüntek ki, hogy a mali bluesnak mennyire lendületes és feldobott változata az övék. Mintha egy olyan vendéglátós banda szólna, amely mindent megtesz, hogy táncolni lehessen rá. Főleg a hetvenes évek zenei befolyásai kerülnek előtérbe: a rhythm & blues és a rock meg persze az Afrika-szerte népszerű latin muzsika, átszőve mali színekkel-ízekkel-illatokkal. Amadou kitűnő gitáros anno Bamakóban a Salif Keitával fémjelzett Les Ambassadeurs du Motelben játszott és mindkettőjüknek ragyogó a hangja, szóval igazán időszerű volt, hogy végre a nyugat-afrikai sztárok élvonalába kerüljenek és hogy a Sziget fesztivál népe is megismerhesse őket.
  
  
Augusztus 15. Szombat

  
  Tavaly megjelent első lemezével (Kalashnik Love) új fejezetet nyitott az arab lantzene történetében a Speed Caravan. A lantos Mehdi Haddab (korábban: Ekova és DuOud) és a basszeres Pascal Teillet (korábban: Rachid Taha) vállalkozása kőkemény radikalizmusával tűnik ki: Haddab elektromos lantja olyan intenzitással szól, mintha a legvadabb techno-rockzenekar csapott volna a húrok közé. A zenekar méltatói Jimi Hendrix szellemét szokták említeni, de ez akár szubjektív észrevétel is lehet. Ami viszont tény: a Chemical Brothers- és a Cure-feldolgozásuk verhetetlen.
  
  A Saint Etienne-i N&SK 1993-ban alakult, s akkor a Mano Negra-iskola jeles növendékeként tűnt fel. Kezdetben Les Nomades néven játszott, aztán ahogy megtalálta a saját hangját, nevet is váltott, s az ezredforulóra N&SK, azaz Nomades Et Skaetera lett belőle. A tavalyi Sziget egyik legsikeresebb koncertjét adó együttes zenéjét elképesztő energia, féktelen bulifíling, illetve a punk és a ska ötvözése jellemzi megtoldva persze a magukra valamit is adó francia bandák szenvedélyes sanzon-hagyományával.
  
  Az 1960-ban Oránban született Hadj Brahim Khaled szigorú neveltetésben részesült: édesapja jelenlétében tilos volt a családban cigarettázni vagy alkoholt fogyasztani. Márpedig Khaled számára a szabadság mindennél többet jelentett, ezért is kezdte magát kipróbálni számos hangszeren, ezért készítette tizennégy évesen az első kislemezét, és azért is hagyta el 1986-ban Algériát, hogy megússza a katonai szolgálatot, illetve hogy maga formálhassa a sorsát, ne pedig az iszlám. Mindezzel nemzedéke életérzésének is hangot adott: 1988-ban az ő El Harba Wine című dalával vonult az utcára a szegénység és az egypártrendszer ellen tüntető ifjúság.Khaled királysága 1985-ben az első oráni raifesztiválon kapta e címet Franciaországban is érvényes maradt: 1992-től százezres példányszámban fogynak a lemezei. Maga a műfaj persze változott az idő során: mára elvesztette a politikai élét, és világszerte közkedvelt tánczenévé szelidült. Khaled 2004-es albuma, a kirívó sikerű Ya-Rayi ennek a jegyében készült, az idén megjelent Libertével azonban lépett egyet: a napjainkban rendkívül sikeres sivatagi blues és algériai-marokkói gnawa irányába.
  
  
Augusztus 16. Vasárnap

  
  Vieux Farka Touré személyében egy olyan fiatal gitáros zenekara érkezik a Szigetre, aki olyan mesterektől kapott útravalót, mint a világ legjobb korásaként számon tartott Toumani Diabaté, aki pontosan tudja, hogy mire kötelezik a gyökerei, de azokat képes a kortárs, városi és a nyugati világ iránt nyitott afrikai tánczene szolgálatába állítani.
  
  Tiken Jah Fakoly, mint a legsikeresebb afrikai reggae-előadó, százezres példányszámban fogynak a lemezei, olyan reggae-legendák közreműködésével, mint U-Roy, Sly Dunbar és Robbie Shakespeare. A 2002-es Francafrique elnyerte a legjobb világzenei előadónak járó elismerést, a 2007-es L African pedig több hónapig szerepelt az európai világzenei rádióadók legtöbbet játszott lemezei között. 2009-es Live Á Paris című koncertalbuma felvonultatja valamennyi nagy sikerét, és egyben azt is jelzi, hogy mire számíthatunk a Szigeten. A lehető legtöbbre, amit reggae-től várni lehet.
  
  Brotherhood of Brass - Frank London´s Klezmer Brass Allstars & Boban Marković Orkestar
: A (Klezmatics zenekarból) hazánkban is jól ismert Frank London rezesbandája tíz évvel ezelőtt mutatkozott be a Di Shikere Kapelye című albumával, mely egy XIX. századi, a Kárpátok környékén alkoholfogyasztásával és zsidó-szláv-roma-balkáni zenei egyvelegeivel egyaránt mély nyomot hagyó vándor rezesbanda előtt emelt kalapot. Ahogy a neve is jelezte, csupa sztár muzsikált Frank csapatában (Matt Darriau, David Licht, Stuart Brotman, David Harris, Mark Hamilton, Susan Sandler estébé), de nem ez volt a lényeg, hanem az, ahogyan összeforrt a hagyomány és az avantgárd, a népzene és a dzsessz, a XIX. és a XXI. század, valamint Kelet-Európa és New York. Egy év múlva európai portyára indult a társulat, s közben olyan társaságokkal jöttek össze, mint az egyiptomi Hasaballa Brass Band, illetve Szerbia vezető rezesbandája, a Boban Markovic Orkestar. S mi több: közös lemezük is készült, Brotherhood Of Brass címmel. Ez képezi az alapját a két zenekar közös koncertjének a Szigeten. Játszanak külön-külön és természetesen együtt is, olyankor a maguk posztbábeli modorában, melyben a Balkán cigányzenéje és a kelet-európai zsidó népzene kiválóan szót ért a latin zenével, a dzsesszel és a New York-i avantgárddal testvériségben, élvezetesen és elementárisan.

  A38-Wan2 Színpad

  Hihetetlen, de ismét ott tartunk, hogy mindössze néhány hét választ el minket a soron következő Sziget fesztiváltól. Ahogy mindig, idén is mindenki árgus szemekkel figyelte, hogyan áll össze a rendezvény fellépőinek névsora és bizony ezúttal sem okoz csalódást a felhozatal. Elég csak belegondolnunk, hogy többek között itt lesz a nemrég újjáalakult és csak a legnagyobb fesztiválokat bevállaló Faith No More is! Na de nézzük a négy legnagyobb színpadot, melyek a legérdekesebb fellépők a 2009-es Sziget fesztiválon.
  
  

Augusztus 12. Szerda

  
  Bár bébiételt enni bizonyos kor után nem a legmenőbb dolog, a 17. Szigeten lesz olyan drum´n´bass tápszer, amely életkori megkötések nélkül egy életen át nyugodt szívvel fogyasztható. Lengyelország kedvenc csecsemőporciójáról nevezte el magát a Natalia Lubrano énekesnő vezetésével lágy drum´n´bass hullámokkal hódító Miloopa zenekar. Akik a Moloko, a Kosheen vagy a Portishead audio-táplálékán nőttek fel, egész biztosan újra jóllaknak majd a 2000-es évek elején kifőzött együttes szigetes fellépésével, ahol az intenzívebb drum´n´bass darabok nyers lendületét a jazzes zenei megoldások keverik édesre a színpad előtt rugdalózó közönség számára. Ugyan a Miloopa még csak tavaly jelentette meg második albumát Unicode címmel, de a Faith No More-ral, a Smashing Pumpkins-szal, Björkkel, a New Orderrel és még számos nagy zenekarral rendszeresen együtt dolgozó Roli Mosimann producer neve garancia arra, hogy a több generációt jóllakató lengyel tápszerhez hasonlóan a formáció zenéjén is több nemzedék nőjön fel szving-békében, drum´n´bass-egészségben és elektro-szeretetben.
  
  Együtt megöregedni és együtt meghalni. Annál szebbet nem lehet kérni az élettől, mint amit egy ilyen egyszerű üzenetben fogalmazott meg Nagy-Britannia legtrendibb indie zenekara MTV szerte népszerű slágerében, a To Lose My Life-ban. Persze ahhoz, hogy az így áhított élet teljes legyen, még meg kell hallgatni élőben a kérést zenei formába öntő együttes játékát is, amire a magyar álmodozóknak az idei Szigeten lesz legközelebb lehetősége. A 2009 januárjában bemutatkozó lemezét az említett slágerrel azonos címen (To Lose My Life ) megjelentető White Lies idén nyáron a világ legnagyobb fesztiváljait (Coachella, T in the Park, Benicássim) bejárva jut el a Hajógyári-szigetre, hogy a magyar közönségnek is bebizonyítsa, miért őket választották 2009 egyik legígéretesebb zenekarának, a BBC hagyományos év elejei reménység listáján. A szigetlakók az Editors-szal, az Arcade Fire-ral, az Interpollal és az Echo & the Bunnymennel rokon White Lies fellépésével az indie zenei színtér egyik legaktuálisabb produkcióját tombolhatják végig, olyan halhatatlanságra törő alter rock slágerek keserédes atmoszférájában feloldódva, mint a Death, a Farewell to the Fairground vagy az Unfinished Business.
  
  
Augusztus 13. Csütörtök

  
  Elektro vonalon hívja táncba a szigetlakókat idén augusztusban a nagyrészt nemzeti és világzenei produkcióiról híres Portugália. A Blasted Mechanism tagjai a színpadon földönkívüli lényeknek öltözve rohamozzák meg avantgárd elektro produkciójukkal az idei Sziget Fesztivált, hogy még több rajongót zsákmányoljanak sikerre éhes zenei programjuknak. Két, Krakov és Valdjiu álnév mögé bújó figura indította útjára a Blasted Mechanism űrarmadáját 1995-ben, amely a négy égtáját bejárva a világ minden pontjáról összegyűjtött zenei műkincsekkel töltötte fel a portugál zenekar amúgy is kimeríthetetlen ötlettárát. Az így összeszedett világzenei motívumokat egy bámulatos vizuális szertartás keretein belül gyúrja fantasztikus audio és vizuális őrületté a hangjaiban az Asian Dub Foundation-től, a Gogol Bordellon és a Mano Negrán át egészen a Red Hot Chili Peppers-ig stílusrokonsági kapcsolatokat fenntartó zenekar. Tavaly az A38 hajót semmihez sem hasonlítható futurista törzsi technójával már meghódító Blasted Mechanism legújabb, 2009-ben megjelenő albumával folytatja tizenöt éve megkezdett elektroantropológiai misszióját, amely a 17. Szigetre érkezve mutatja be a jövő űrkonkvisztádorai által meghódított civilizációk zenei kultúráját.
  
  Vannak művészek, akikért azért lehet rajongani, mert soha nem képviseltek mást csak önmagukat. Bizonyos művészek azért csinálják ezt, mert senki máshoz, csak önmagukhoz köthetők: van múltjuk, amit akár a CV-jükbe is beírhatnak, de ez attól még nem lesz jobb, sőt rosszabb lesz. Az 1968-ban Adrian Thaws úgy lépett a színre, hogy mindent el akar felejteni, ami a név mögött van, ezért új identitást választott magának. Tricky, a Sziget fesztiválra elcipeli rettenetes múltját a sorsszerűség elől menekülő, lelépő apja, és az öngyilkos anyja emlékét , de elhozza azt is, ami például a Massive Attackból hozzá köthető. Tricky Kid ujjászületésekor már nem dark hip-hop, nem kényelmes és az ő üzeneteihez képest kényelmes trip-hop előadó, hanem valami elgondolkodtató, izgató, be- és körülhatárolhatatlan üzeneteket hozó próféta. Aki meghallgat egy Tricky lemezt nem feltétlenül a Massive Attackból való távozása idején született kötelező művet, az egyből haladóknak való Maxinquaye-t, legyen inkább a műanyagból faragott, gyémántkeménységű Blowback , alámerülhet és soha többé nem szabadulhat attól az intenzív élménytől, ahol örök áldozatnak lenni jó. Tricky olyan, mint egy szimfonikus zenekar, amelyben a hangok hősiesen viselt büntetésekről, ragyogó szexuális kalandokról és egy beboruló érzékeny férfi vágyairól szólnak. Tricky játszott egy kis szerepet Az ötödik elem című kultikus Luc Besson filmben, aminek igazából nincs jelentősége, lévén ő maga az ötödik elem.
  
  
Augusztus 14. Péntek

  
  Az 1993-ban alapított Anima Sound System vitathatatlanul az ország legismertebb és legnagyobb sikerű elektronikus zenekara. A Prieger testvérpár álatal alapított együttes Magyarországon az elsők között emelte be zenéjébe a dub-, dancehall- és drum and bass-elemeket. Mindezeket egyedülálló módon ötvözte a magyar, roma és zsidó népzenei hagyománnyal, túlzás nélkül forradalmian új hangzást és zenei gondolkodásmódot teremtve. A nemzetközi áttörés 1996-97 tájékán következett be, amikor az Anima két „megaslágerrel” ejtette ámulatba Európát. Ettől kezdve állandóak a meghívások, a fesztiválszereplések, számaikhoz olyan producerek és előadók készítettek remixeket, mint a Transglobal Underground, a De-Phazz, Terry Lee Brown Jr., illetve olyanokkal dolgoztak együtt, mint az Asian Dub Foundation vagy újabban az Oi Va Voi. 1998-ban kísérőzenét írtak Salamon András Közel a szerelemhez című filmjéhez. Eközben a tagok számos egyéb zenei projekten is dolgoztak, illetve produceri feladatokat vállaltak.
  
  
Augusztus 15. Szombat

  
  Vagy egy nagyobb méretű, de ha tutira akarunk menni, inkább két kisebb matatura van szükség ahhoz, hogy Bécsből a Hajógyári-szigetre szállítsuk a nyolc, de esetenként akár tíztagúra bővülő Matatu zenekart. Kenyában több ezer, személyszállításra szabott mikrobusz furikázik matatu néven a tömegközlekedés pótlására, ez az interperszonális kultúrtranszport tetszett meg azoknak a bécsi fiataloknak, akik Matatu néven alapítottak zenekart 2005 februárjában. A reggae, a ska és a latin zenék vegyítéséből létrejött, kifulladásig tartó ska partykat generáló „Skarabatinggae” stílus a Matatu fejlesztésében a 17. Szigeten mutatkozik be a magyar közönségnek.
  
  A Babylon Circus egy igencsak ismerős hangulatot, a Les Negresses Vertes, a Mano Negra vagy Manu Chao felől már ismerős izgalmas - és szívünknek igencsak kedves - zenei világot, ezt a bizonyos skából, punkból, funkból, sanzonból, folkból, afrobeatből és reggae-ből összetákolt, szimpatikusan összevissza zenei világot hozza el a Szigetre. Az 1995-ben alakult tíztagú zenekar - nagynevű előképeihez hasonlóan - egyszerre szórakoztató, „mulatós”, „cirkuszos” és közérzeti, közéleti ügyek iránt érzékeny, „karcos”, „megmondós”.
  
  
Augusztus 16. Vasárnap

  
  ”Josh Homme egyből mikrofont ragad magához, ha meghallja ezt az albumot.” Nem tudjuk, hogy a Queens of the Stone Age-vezér, olykor az Eagles of Death Metal-nál is lazító gitáros-énekes tényleg kihangosítva hirdette volna a valóban nagyszerű De Staat zenekar bemutatkozó albumának zsenialitását, viszont az fix, hogy az év klasszikus gitárlemezének járó „arany veszkóbajusz-díjat” már most odaítélhetjük a Wait For Evolution című albumnak. A világhírű Excelsior Records-hoz leszerződő öttagú, holland De Staat az első számú belga alter zenekart, a Szigetet is megjárt dEUS-t kísérve járta be 2008-ban egész Európát valamint együtt koncertezett a kaliforniai stoner rock legnagyobb királyaival, a Fu Manchu zenekarral. Az idei Szigetre érkezve most a magyar közönség előtt is bizonyíthat a nagy reményekkel induló zenekar, hogy nem hiába ítélte oda Hollandia legnépszerűbb rádiós műsorvezetője a 2009-es évet a De Staat együttesnek.
  
  A Szigeten minden magányos popkult hős otthonra talál! Ezúttal a Squarepusher álnév alatt tíz éves pályafutása során tizenkét albumot megjelentető brit művész, Tom Jenkinson készül meghódítani a 2009-es Sziget közönségét elektro jazz fúzióival. Egy jazzdobos fiaként Miles Davisen, Augusto Pablón, Charlie Parkeren és Art Blakey-n felnövő Tom Jenkinson az elektronikus zenével való együttműködésben látta a jazz zenei jövőjét, így született meg Squarepusher első, kísérleti acid house albuma, a Feed Me Weird Things. Jenkinson merész műfajkeresztezései a kezdetektől fogva annyira sikeresek voltak, hogy Aphex Twin, azaz Richard D. James lemezkiadója, a Rephlex, rögtön lecsapott a zenén kívül csak a matematikában megnyíló fiatal tehetségre. 2009-re Tom Jenkinson tökéletesre fejlesztette egyszemélyes zseniálprodukcióját: Squarepusher-ként minden zenei szál az essexi elektronikus varázsló kezében fut össze, aki egy komplett elektro és jazz együttes játékát képes egymaga megjeleníteni koncertjein. Az idén új lemezzel (Just A Souvenir) és könnyítésképpen egy hús-vér dobossal Magyarországra érkező Squarepusher-projekt a 17. Sziget egyik legkülönlegesebb, élő összművészeti vállalkozásával várja közönségét augusztusi koncertjén a Hajógyári-szigeten

  MTV Headbangers Ball Rock Színpad

  Hihetetlen, de ismét ott tartunk, hogy mindössze néhány hét választ el minket a soron következő Sziget fesztiváltól. Ahogy mindig, idén is mindenki árgus szemekkel figyelte, hogyan áll össze a rendezvény fellépőinek névsora és bizony ezúttal sem okoz csalódást a felhozatal. Elég csak belegondolnunk, hogy többek között itt lesz a nemrég újjáalakult és csak a legnagyobb fesztiválokat bevállaló Faith No More is! Na de nézzük a négy legnagyobb színpadot, melyek a legérdekesebb fellépők a 2009-es Sziget fesztiválon.
  
  

Augusztus 12. Szerda

  
  Merész húzás lenne semmittevőknek nevezni az egyik legnépszerűbb német punkrock zenekar tagjait, akik tavaly nyáron megjelent legfrissebb albumukkal, a Coma Chameleon-nal érkeznek az augusztusi Szigetre. A semmittevés filozófiáját nevében hordozó, több mint tizenöt éve papíron lábát lógató Donots eddig nyolc lemezzel cáfolt rá a címkéjében felvett, egy helyben bőrözést hirdető látszatattitűdre, köztük olyan ütős, zsinórban kiadott punktörténeteti vállalkozásokkal, mint a Pocket Rock, az Amplify the Good Times és a Got the Noise. Ha a Donots sikerét a nyugat-német punkok másik megszólításán keresztül próbálnánk meg megfejteni, akkor sem jutnánk közelebb a megoldáshoz, hiszen az „ibbtowni rockerek” elnevezés a zenekar szülővárosára utalva egy olyan csendes Rajna-közeli német várost nevez meg, ahol az égvilágon semmi érdekes nem történt az elmúlt kétezer évben, leszámítva egy 1870-es, sehol sem jegyzett meteorhullást. Úgyhogy, felejtsd el a zenekarnevek mögött megbújó tartalmakat és inkább tombold ki magad a Donots rockmeteoresőjében a Coma Chameleon hagyományos punk kattogásaira, amely garantáltan fel fogja verni álmából a benned szunnyadó punkot a 2009-es Szigeten.
  
  Mit csinál 2009-ben egy több mint 20 éve létező zenekar, amely már meghódította a világot, nem is egyszer? Természetesen a világ újrameghódítására indul. Svéd telephelyről kihajózva egy ilyen kalandnak vannak hagyományai (ABBA, The Hives, vagy éppen a BB-ből osztódással létrejött The Hellacopters), nem beszélve arról, hogy a Backyard Babies a saját jogán is rutinos hódítónak számít, elég csak a sikeres magyarországi hadjáratokra emlékezni. Az abszolút MTV-sztár BB az idén Detroitban egy durván laza NHL szerepléssel indított nem vitás, egy jégkorong meccs közönségét a vadonatúj slágerrel, a Degenerateddel lehet a legjobban feltüzelni, egy jégkorong meccs ígéreten kívül, persze -, majd jött egy zsúfolt turné Danko Jones-szal, aztán pihenés nélkül a Rasmus-szal, közben meg egy kis akusztikus lemezbolti szett Londonban és Manchesterben, mostanában pedig fesztiválok, fesztiválok, fesztiválok a csúcspontként a Sziget. Az nem kérdés, hogy lehet-e ezt bírni, a kérdés inkább az, abba lehet-e hagyni? Nem, nem és nem. A Backyard Babies ironikus, cinikus és nagyon hangos rockja megállíthatatlanul száguld a sokak számára feltartóztathatatlan akadály, a közönség szeretete felé.
  
  
Augusztus 13. Csütörtök

  
  A Satyricon black metal hadteste 1990-ben jött létre Exhurtum, Wargod és Lemarchand erőinek egyesítéséből. Az évek során számos tagcserét megélt zenekarban az énekes Satyr és a dobos Frost jelenti az állandóságot, akik 1992-ben csatlakoztak a sötét metál szárnycsapásait próbálgató Satyriconhoz. Az oslói gótikusok első albuma Dark Medieval Times címmel 1993-ban jelent meg, melyet a The Shadowthrone, a Nemesis Divina és a Rebel Extravaganza középkori metál haláltáncai követtek. A Satyricon 2002-ben foglalta el végleg a norvég metál színtér trónját a nagysikerű Volcano című albummal. A Dimmu Borgirral, a Mardukkal és az Enslaveddel egy ördögi metál körbe tartozó Satyricon ötödik nagylemeze elnyerte az év metál albumának járó norvég Grammy-díjat és még számos hazai kitüntetéssel ajándékozta meg a Venonon és Bathoryn nevelkedett black metál szatírokat. A 2006-ban megjelent Now Diabolicalnak köszönthetően a Satyricon már a rádiókból is sugározatta okkult metál tanait. A sötét erőktől megtisztuló, 2008-ban industrial metálos, Nine Inch Nails-es imidzsváltást végrehajtó Satyricon legfrissebb albumával, az Age Of Neroval kísérti meg a Rock Színpad közönségét az idei Szigeten.
  
  
Augusztus 14. Péntek

  
  Nincs olyan keményvonalas együttes a popkult zúzdában, akikkel a Dino Cazares és Raymond Herrera vezette Brujeria ne állna összeköttetésben: a Faith No More-tól kezdve, a Fear Factoryn át egészen a Paradise Lostig és a Dimmu Borgirig mindenkivel egy húron pendülnek ha brutális, közönséggyűjtő fémzenés terrorakciókat kell végrehajtani. A világ egyik legkeményebb zenekara a grindecore és a death metal sötét szerelmének gyümölcseként evilágra bocsátott deathcore műfaj hűséges szolgálójaként izgatja fel rajongóit a metál színtéren innen és túl, immáron húsz éve. A zenekar legnagyobb rajongói közé tartozik az amerikai Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) is, amely már hosszú idő óta kíséri figyelemmel a visszafogottságában és szelídségében a Cannibal Corpse-szal, a Slayerrel és a Napalm Death-tel egy sötét műfaji frakcióba tartozó együttest. A magyarul boszorkányság fedőnévvel elátott extremisták legutóbb kilenc évvel ezelőtt adtak hírt magukról Brujerizmo című albumukkal, de idén már arról szólnak a híradások, hogy a Brujeria negyedik lemezén dolgozva újabb zenei offenzívával készül csapást mérni a metál zenei színtérre. Ezt megerősítő információ, hogy az ismeretlen, minden valószínűséggel mexikói eredetű együttes nemrégiben a Debilador című számával üzenet a világnak, hogy készen áll a visszatérésére. A Sziget közönségét az első vonalban éri majd a Brujeria legújabb csapásának hulláma idén nyáron egy kíméletlen metál koncert formájában.
  A Deathstars a Sziget közönségének is bemutatja majd friss anyagát, a Night Electric Night-ot, nem maradnak majd ki a legnagyobb DS slágerek sem, melyek az abszolút közönségkedvenc kategóriába tartoznak. A csapat szinte már otthon van Magyarországon, hiszen évente ellátogatnak hozzánk, idén például háromszor is. Fesztivál környezetben viszont csak a Szigeten lesz lehetőségünk belekóstolni az éjfekete industrial drath/glam gyönyörökbe.
  
  
Augusztus 15. Szombat

  
  Igazi kuriózumnak számít a Turisas Szigetes fellépése. Az 1997-ben alakult csapat Hämeelinna városából származik, amely egy kisváros dél-közép Finnországban. Nevük választása és a lemezcímük is már önmagáért beszél, sejteti, hogy valami vikinges, harcos zenére számíthatunk. És azt is játszanak. Epikus, folkos, középkoris metal klasszikus heavy metalra épülve, kiegészítő hangszerekkel (harmonika, síp, hegedű) alapozva meg a szükséges emelkedett hangulatot.
  
  Ausztrália legismertebb kulturális exportcikkei: a koala, az INXS és az AC/DC. A háromból az egyiket hozzánk legközelebb Bécsben lehet megsimogatni, a másik kettő a Szigethez közelálló területen, Budapesten is látható és hallható volt. Az INXS a dicsőséges múlt, az AC/DC a jelen és változatlanul etalon, a jövő viszont a trendkijelölő Rolling Stone magazin szerint valami, amit Expatriate-nek hínak. Az ausztrál art rock pontosan olyan, mint minden abban az országban: valahonnan jött, valahová tart, de mégis tele van a csak arra a kontinensre jellemző stílusjegyekkel. A 2005-ben, a klasszikus főiskolai barátságot továbbgondoló Expatriate egyik meghatározó személyisége egy jobb világ eljövetelében bízva Indonéziából jött, a másik Görögországból, így nem csoda, hogy az újszövetség világzenei referenciákra épült - a világzenei kliséket mellőző invenciókkal. Az énekes, Ben King egyik példaképe Sid Barrett, a dobos Chris Kollias Traffic rajongó, a köztük lévő kémia pedig nem is eredményezhetett más vegyületet, mint olyan azonnal ható szérumot, amely a hetvenes években egyszer már elvarázsolta a rajongókat. A belassulást egy mindent elborító fénnyel megszüntető Expatriate az MGMT és az Empire Of The Sun által tágra nyitott szemeket teszi még csillogóbbá az idei Sziget fesztiválon.
  
  
Augusztus 16. Vasárnap

  
  Az Alice Cooper, a Mötley Crüe, a Judas Priest és a Quiet Riot heavy metál programja szerint kiképzett norvég hard rock brigád, a Turbonegro is fellép az idei Szigeten. A Kiss rajongói seregének (Kiss Army) filozófiája szerint, Turbojugend néven ifjúsági tagozatot üzemeltető oslói együttes a kilencvenes évek elején még talpig bőrben hírdette a deathpunk örökkévalóságát, olyan legendás punk formációk stílusához igazodva, mint a Ramones vagy a Blue Öyster Cult. Farmervászonba bújva és a norvég tengerész erőidill jelképeivel azonusulva, a kilencvenes évek közepén találta meg saját hangját a Thomas Seltzker (Turbonegró zsargon szerint: Happy Tom), a Pal Bottger Kjaerens (aka Pal Pot Pamparius) és a Knut Schreiner (Euroboy) alapfelállásában szárazföldön és vizen egyaránt legyőzhetetlen Turbonegro. Ez az átváltozás az Apocalypse Dudes trilógia első, 1998-ban megjelent darabjában öltött zenei formát, melynek sikere skandináv körökön is túlmutató népszerűséggel ajándékozta meg a norvég erőművészeket. Az Apocalypse Dudes trilógia a Turbonegro hirtelen feloszlása miatt csak a kétezres években készült el, azonban a 2003-ban megjelent folytatással (Scandinavian Leather) és a sorozat 2005-ös záródarabjával (Party Animals) a Turbonegronak sikerült felülírnia a folytatásos termékeket rendre megcsáklyázó popkult törvényeket. Hogy miből áll a Turbonegro elpusztíthatatlanságának titka? Ezt csak a tőlük tudhatjuk meg: „A legtöbb együttes forradalmárként robban be a rock színtérre, majd egy idő után önmaga paródiájává válik. Mi paródiaként kezdtük, és így csináltunk forradalmat.” A magyar közönség 2009-ben az idei Szigeten újra találkozhat az egykor Nazipenis nevén karneváli tréfaként útjára induló, aztán a hard rockot Turbonegro néven forradalmasító norvég zenekarral.
  
  A 17. Szigeten rombol fergeteges metál hajráival az ötödik stúdióalbumán dolgozó, Type O Negative-val és Athrax-szal rokon brooklyni együttes, a Life of Agony. A metál vonalon a Metallica, a Black Sabbath és a Social Distortion munkássága által inspirált Life of Agony húsz évvel ezelőtt alakult meg Keith Caputo és a Type O Negative-ot elhagyó dobos, Sal Abruscato vezetésével. 1993-ban jelent meg a hardcore és trash metál méregből keményre gyúrt Life of Agony bemutatkozó albuma River Runs Red címmel, a Warner címkéjéhez tartozó, Sepultura, Slipknot, Nickelback és Machine Head sikerkiadásokat is jegyző Roadrunner Records-nál. Két évvel később, a leginkább Stone Temple Pilots-os jegyeket viselő, lágyabb Ugly sikerének köszönhetően a zenekar már olyan metál szupersztárokat kísért turnéjukon, mint Ozzy Osbourne, a Korn vagy az Anthrax. Az 1997-es harmadik Life of Agony album megjelenését követően nehéz idők köszöntöttek Keith Caputoékra. 1999-ben a Life of Agony feloszlott, de az új évezred közepén friss energiákat gyűjtve, eredeti felállásban újra működni kezdett, hogy 2005-ben a Broken Valley megjelenésvel, valamint a Megadeath-el és a Dream Theaterrel együtt turnézva demonstrálja erejét a gyengeségre lekonyuló ördögvillákkal reagáló metál zene rajongóknak. 2009 nyarán a megalakulásának huszadik évfordulóját ünneplő Life of Agony az idei Szigetet is érintő világkörüli turnéval lepi meg rajongóit.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Sziget Fesztivál

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Freedom Call: a hónap végén Budapesten is ünnepel a 25 éves happy metal zenekar
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
Dark Tranquillity + Moonspell a Barba Negra-ban
Michael Jackson életműve Győrben elevenedik meg- Különleges koncert és kiállítás az Audi Arénában
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 omara portuondo    corrosion of conformity    irepress    manowar    rotting christ    clash of  the titans    chris hemswoth    mayhem    metal church    sunstroke    ideas    crowbar        myra    witchburner    szarka gyula    scene    erik sumo band    placidi    beyond    unisonic    clubera    hol van ilyenkor a rendőrség?    slaughter to prevail    dead can dance  

r44
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!