hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2009. február 9. hétfő   15:27
nincsen hozzászólás

szerző: Sylvio
Van der Graaf Generator
2009. január 21. Művészetek Palotája

  Félórát kapott az After Crying a Van der Graaf Generator előtt, ennyi ideje volt behangolni a közönséget a feladatnak eleget is tettek, habár meghívásuk teljesen felesleges volt. Utánuk ugyanis félórás átszerelési szünet jött, ami alatt az ember simán elhangolódik. A hangversenyterembe való visszatértével viszont sikerült újra behangolódnia, még annak ellenére is, hogy Peter Hamillnek teljesen elment a hangja az évek során. A rajzfilmfigurának is beillő nyurga angolt aki végig ásványvizet ivott és minden szám közt egy pohár magyar bort ízlelgetett az mentette meg, hogy rengeteg recitatív részt írt a számaiba.
  
  Fura volt, hogy rajta kívül a trióvá visszaszűkült Generátorban senki sem szólt egy szót sem, a dobos és másik billentyűs teljesen átadta magát a Parnasszus csúcsai ostromlásának habár a minimál háttérvetítésből ítélve inkább a víz alatt kellett legyünk, épp úgy vibráltak a fények mögöttük, mint a víz felszínén a nap sugarai alulról nézve. Persze nem is kellett ide több körítés néhány hangulatfényen túl.
  
  Szegény Peterre viszont úgy rászakadt a frontemberi feladat, hogy aranyosan zavarodott volt a közönséggel szemben vagy csak laza és alázatos, aki tudja, úgyis mindegy. Hangszercsere, pedálnyomogatás mindig jutott pár hümmögés és Yes, yes” a közönségnek.
  
  A Van Der Graaf Generator zenéje rokonságot mutat Haydnével már amennyiben számtalanszor tesznek úgy, mintha újra és újra más szerzeményt írnának a bécsi klasszicizmus zeneszerzőjének G-dúr, avagy Meglepetés-szimfóniájának híres üstdobütése köré (a meglehetősen hangos pillanatot azért komponálta bele a szerző a műbe, hogy fölébressze a lankadó figyelmű közönséget). Hát, a Generator mintha kifejezetten élvezné ennek a pillanatnak az újrajátszását.
  
  A színpadkép egyébként meglehetősen puritán volt ahhoz képest, amit a progresszív rock képviselőitől elvárna az ember és ez jó pont. Bebizonyosodott, két jó szintetizátorból mindenféle hangot ki lehet csikarni legyen az orgona, csilingelő harang, torzított gitár.
  
  Fura világba viszi a hallgatóságot a Van Der Graaf, egyszer elringatnak, majd rád üvöltenek, lidérces meséket adnak elő. De mindezt oly természetességgel, amit már egyre kevésbé vár a szerencsétlen módon csak progresszív rocknak elnevezett, már régen nem progresszív, hanem saját művészetétől elájuló, öncélú Művészektől az emberfia.
  
  A többség azt hiszi, ő találta fel a spanyolviaszt, nagyon ért a zenéhez (ez még igaz is lehet), közönségét kifejezetten érdeklik régi sztorik, amelyekkel alkalmasak arra, hogy összekacsintsanak: mi ott voltunk, mi, öreg rockerek. Így aztán három-négy órát állnak a színpadon, ezredszerre is megmutatják, mennyire értenek a hangszerükhöz, és dagályos dallamokat tolnak a hallgatóság fülébe, aki ezt még élvezi is, és nem elég neki a három-négy óra, még ráadást akar. Persze, az együttes is, visszajön, eljátszanak csak egy számot fél órán át.
  
  Nna, a Van Der Graaf nem ilyen, nem traktáltak régi sztorikkal, az öreg közölte, ők egy fiatal banda, és úgy tűnt, szinte észre sem veszi, hogy már nem egy klubban játszik, mert sajna klasszicizálódott és beleöregedett és bebocsáttatást nyert - a Művészetek Palotájába.
  
  Jött, ivott, eljátszotta melankóliával teli, lemondó extázisba kergető zenéjét, hogy a végén elaltasson, majd rémálomba hajszoljon minket kacskaringózó kompozícióival. Hát, ha David Lynch hallgatna progresszív rockot, biztos őket kérné fel filmzeneírásra.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 rose tattoo    burst    glen berger    antonio carlos jobim    wackor    lancer    power trip    chief rebel angel    symphonium    thor    john malkovich    rhapsody     adam sandler    filter    tim burton    anberlin    betraying the martyrs    a38 hajó    +she+    bloc party    vojnits    death valley screamers    edvard munch    xiu xiu    brendan tobin  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!