hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2008. december 10. szerda   14:42
nincsen hozzászólás

szerző: ArmaGedeon
Antimatter – Duncan Patterson & Mick Moss - „An evening of Antimatter, Íon and Anathema music”
2008. november 4. – After Music Club

  Amikor a rock bensőséges családi fészekben szelídül meg Bizony van annak egyfajta bája, amikor két, egyébként sokat látott profi zenész egy szinte rögtönzött akusztikus klub-bulit csap, lazán, szabályoktól és allűröktől mentesen. Egy régi kedvenc hősöm, Cseh Tamás neve jelenik meg, ő tudott így varázsolni az Egyszálgitár meg a Zenész.
  
  Ám Duncan Patterson és Mick Moss azért más tészta; zajongtak már egyéb bandák élén, ez a csöndesülős körút most csak egy kis kitérő; és ha elhangzik az Anathema szó, nekem ott kell lennem, legyen az bármiféle összeborulás. A mai Anathemához ugyan már nem sok köze van ennek a két embernek, de Duncan azért ott pengetett egészen a korai idők hörgő-morgó doom-korszakától kezdve 98-ig, amikor a Cavanagh fivérek már Pink Floyd cédéborítókat szívtak el a Nagy Pszichedelikus Útra lépve. Ennélfogva az Anathema neve inkább csak reklámszlogen, a fő hangsúly az Antimatteren van; Patterson ebben a formációban dolgozott együtt Mick Moss-szal. A tar énekesről nem tudni sokat, viszont hangját hallva akár egy Pearl Jam emlékzenekar neve is felsejlene, ha ez igaz lenne. De nem az. Mick énekstílusa valóban felidéz valamit a grunge-időkből, favágóingestül, Eddie Vedderestül, de az Antimatter más vizeken evickél.
  
  Az Íon pedig tényleg külön kategória: talán a manapság oly könnyen kibüföghető neo-folk jelző a legprecízebb, ha már. De lényegében mindegy is, az efféle igényes csemegék sosem ömlenek ránk a rádiókból, és ezen az akusztikus esten is csupán ötvenen-hatvanan lehettünk. Az After önmagában nem egy rossz hely, de amikor ez az embercsoport mind a nagyteremben gyűlik össze, akkor van a gond: a színpadnak csúfolt deszkaemelvényen elhelyezkedő zenészeknek csak a homlokát láthatta az, aki a hátsó sorokba szorult. Ráadásul, ha e zsúfoltság okán a falakról is hámozni lehetett az izzadságot na, az már nem olyan kellemetes.
  
  Az előadás előtt mellettünk söröztek a főszereplők (két teljesen hétköznapi fickó enyhe dokkmunkás-jelleggel), aztán öregurasan felmásztak az pulpitusra. Volt némi késés a dologban, ez egy csendes-hűvös nyári éjszakán, tábortűz melegénél fel sem tűnik, de a gyufásdoboznyi helyiség katlanjában már más a gyerek fekvése. Túlzás volna azt állítani, hogy a húrok közé csaptak, még az egyébként tempósabb eredeti verziókat is inkább balladai köntösbe öltöztették, ami az est végére kissé el-elnehezítette a szempillákat.
  
  Az Anathema Feel-jével nyitottak. Az Alternative 4 albumos dal amúgy szerintem nem egy túlságosan izgalmas megfejtés, de így akusztikus pengetéssel és Mick simogató hangjával kísérve mindjárt jobban esett. Apropó Mick Moss! Vessetek rám roppant bazaltkövet, de ez az egyszerűségével megnyerő legény simán leénekelte az Anathema-koncerteken néha igencsak hamiskás Vincentet (lásd például: A Moment In Time live-DVD); hangjának fátyolos, spleenes tónusa csontig megbizserget. Egy ízben pedig jópofa angol humorral, egy rögtönzött dalba foglalva kérte meg a technikust (Hey, Mr. Lightman), hogy jó vóna, ha nem világítana a szemébe. És az is jó lett volna, ha néhány paraszt otthon felejti magát; egyesek valahogy nem tudtak mit kezdeni az előadás csendes visszafogottságával: bicskanyitogató fecsegésükkel és vihogásukkal olykor túlharsogták a zenészeket. Joey DeMaio simán kiküldte volna őket a teremből
  
  Antimatter-dalok és egyéb feldolgozások váltották egymást: az Antimatter-nóták közt szerepelt az Over Your Shoulder gyöngyszem, a The Last Laugh vagy a különösen megindító Leaving Eden. Ez utóbbi itt is gyönyörű volt a maga puritánságával, de aki már hallotta az album fájdalmas-felkavaró eredetijét, az sose feledi. Nem érzem túlzásnak, ha azt állítom, már-már Peter Gabriel művészetéhez ér fel az Antimatter egyik-másik szerzeménye!
  
  Érdekes módon az Íontól csupán az élőben kissé álmatag Learpholl-t vették elő, viszont az Anathema-számokat már bőkezűbben osztogatták: a Feel-en kívül többek közt elhangzott még az Empty, és megszelídítették az Eternity III komor doom metálját is. Az Empty lírai változatából nekem éppen az a tüzes szenvedély hiányzott, amely az I feel that pain again! sornál tetőzik lemezen. Itt maradt a tábortűz-jelleg. A legmeglepőbb mindenképpen az ős-metál Trouble Mr. White-jának széttrancsírozása volt: a máskülönben Black Sabbath-módon dohogó betontémából egy kiváló balladaszerűség született Duncanék tolmácsolásában, igaz, rá sem lehetett ismerni ama másikra.
  
  A feldolgozások sorát erősítette például a halhatatlan Dead Can Dance ködös-misztikus Black Sun-ja, zárásként pedig Melanie-től a Leftover Wine. A Fekete Nap borongós, elégikus hangulata nyilván kevésbé domborod(hat)ott ki most, ennek ellenére Mick jelesre vizsgázott az ének terén. Ahogy említettem, az ő hangjában is ott bujkál az a fátyolos szomorúság, ami Brendan Perry sajátja. És ahogy Melanie Safka dalának átirata is kellemes perceket szerzett, úgy az egész másfél órás előadásra elmondható mindez, noha nem mehetek el szó nélkül amellett, hogy az egymást követő lassú folyású, lírai tételek bizony kissé egysíkúvá és homogénné tették a koncertet, nem ártott volna beékelni egy-egy tempósabb számot. A szinte elviselhetetlen hőség dacára egy rendhagyó és igen szórakoztató produkciót láthattunk mi, ínyencek, s ezek után pedig jöhet egy igazi, hangos Antimatter koncert!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Antimatter

Az Antimatter myspace oldala

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
Omara Portuondo a kubai zene legendájának búcsú fellépése - Homenaje al Buena Vista Social Club
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 ramones    mz/x    victor hugo    useme    gyár    sights & sounds    adrian smith    loreena mckennitt    chris evans    salvus    our existence is punishment    amorphis    orphaned land    masters of rock    stefan kaufmann    emancer    amber schmidt    a day to remember    gallows    sienna miller    real lies    zack snyder    bleed from within    destinity    poison  

r48
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!