hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
beszámoló [fesztivál]  2002. július 3. szerda   12:25
nincsen hozzászólás

szerző: Mjásznik Pálács
Summer Rocks 2002 1. nap
2002 június 7-8-9, Petőfi Csarnok

   A Summer Rocks első, pénteki napja remek idény és fesztiválnyitó programnak is beillett. Aki tehette, megszabadult minden terhes kötelmétől (munka, gyerek, feleség, anyós!...és hagy ne soroljam tovább), áldozott ennek a most már évente újra megrendezésre kerülő nyári fém hagyománynak.
  
   A Petőfi Csarnok szabadtere adott otthont ennek a fesztiválnak most is. Lassan telítődött és nyelte el a rajongókat a fa testébe, hogy ott a késő éjszakai órákig fogva tartsa szúvas- kátrányos fogaival.
  
   Ahogy kell, sikerült a fesztivált esőben kezdeni, majd kiadós esőben befejezni, ellentétben a tavalyi 2001-es Summer Rocks fesztivállal, amelyet sziporkázó időben élvezhettünk végig. Az idei időjárás meglepetés csomag, a jóból és a rosszból is adagolt egy keveset.
  
   A fesztivált a kora délutáni órában az Iron Maidnem fellépése nyitotta meg. Úgy jó néhány hónappal ezelőtt, de lehet, hogy tavaly, volt egy Iron Maiden-est az E-klubban. Ott volt szerencsém őket látni és hallani a sok-sok remek meghívott vendéggel (Rudán Joe-tól... Kalapácsig) együtt, bár csak egy-két szám erejéig léptek fel. Ennek ellenére is kiváló előadással tudták tribute zenekarként az elhangzott számokat előadni, mint most, ezen a fesztiválon. A zenekar most is a jól megszokott erővel, lendülettel és egy gitáros cserével játszotta újra a Maiden dalokat (Moonchild; The Evil that Man Do; 2 Minutes to Midnigh... etc.). Az előadásukban minden úgy szólt, ahogy azt eredetiben megismerhettük. Hallhattuk és láthattuk Patrikot, ahogy eljárta anti esőtáncát”. Biztos vagyok benne, hogy ez lehetett az oka annak, hogy csak kevés csapadék hullott. Helyette inkább viharos szél tépázta és döngette a fákat és a felfüggesztett hangfal-erdőt. Az egész zenekari hangzás talán ezért nem lehetett tökéletes. Inkább csak a dübörgő basszust, dobokat, és az éneket lehetett hallani, a gitárokból sajnos nem sokat.
  
   Az Iron Maidnem alapos bemelegítője után a Dew-Scented, némethon egyik meghatározó trash/death zenekara lépett fel, akik alig 10 éve egyengetik saját útjukat. Olyan szigorú csapatokkal nyomultak az elmúlt évek alatt, mint a Cannibal Corps, Destruction, Kreator és a Sodom. Ezeket a zenekarokat természetesen a műértő metal közönség roppant mód ismeri és tiszteli. A csarnokbeli fellépésükre jellemző volt a tömény energiához hozzáadódó hollófekete öltözék is, ezzel a Slayer alapiskolát viszik tovább. A zenéjüket üdítő brutalitással tudták megszólaltatni, kegyetlen, lelkeket perzselő, nyugalmat nem ismerő Müller gitárjátéka, az 1000%-os sebességgel szabdaló Christian dob alapjai és a központi helyen székelő Jensen erőtől duzzadó, brutális hörgése tette még szigorúbbá a produkciót. A zúzós tempó és a magas páratartalom miatt többször kellett menet közben hangolniuk. A lejátszott programjukban főként az Inwards albumukból merítettek: Bitter Congflict”; Unconditional”; Reprisal”; Degeneration”; Feeling Not”; Life Ending”; Inwards”, de azért belefért az Ill-natured album két száma is: Idolized”; This grace”.
  
   Nagyon hatásos, velős muzsikájuk után a Kalapács band következett. Az önállósulása nem osztotta meg az Ossian és a Pokolgép táborát, csak bővítette a hazai metal zene palettáját. Kalapács szokásához híven remek hangulatot tudott teremteni a Nem az a harang”; Háború Gyermeke”; Jel”;” Vége a Dalnak”; Tépett madár”, Fagyott Virág” és a többi elénekelt dalával.

   A fesztivál pénteki nyitónapjának fő fellépője a Manowar, és a leghosszabbnak tűnő színpadi átszerelés következett. A türelem úgy fogyott a várakozókban, mint a lepergő homokóra szemei. A sötétség beálltával a koncertet egy oratórikus művel kezdték el. Ennek a műnek a hangja a kezdetekkor még elviselhető volt, de úgy érezhettük, hogy a kiáradó hangerő egyre kegyetlenebbé és elviselhetetlenebbé teszi a bevezető akkordokat. Ez úgy vágta tönkre a hallójáratainkat, hogy azt már a legkiválóbb hallász” sem tudta a koncert után helyrerakni. A hangerőt még a színpadon szisztematikus sorrendben elhelyezett, 2*8 db Marshall hangfal-erődítmény is emelte. Ezek szemből áldották a jó népet, és a Manowar tagjait hátulról. A zenekari tagok egyenként szivárogtak be, talpig bőrben. Colombus a dobok mögé, Logan a színpad baljára, De Maio 4/8 húros basszusgitárjával a színpad jobbjára, és legvégül, de nem utolsósorban Adams, Felejthetetlenné tették ezt az esti koncertet azoknak a fanatikus metalbarátoknak, akik még szemerkélő esőben is végi tudták bulizni ezt a hibátlan koncertet egy jó kis RNR-ra. A legelsőnek elhangzó zenekarnévadó Manowar” első akkordjai után a rajongók teljesen hegyekben állva lapultak egymásnak. Ahogy kell, olyan Manowar-osan szólaltak meg a jól ismert slágerek: Manowar”; Blood of My Enemies”; Kill With Power”, Warriors of the World”; „ My Spirit Lives On”; „ Heart of Steel”; String of the Bumblebee”; „ Fighting the World”, „ Kings of Metal”; Sign of the Hammer”, The Power”; House of Death”; Hail and Kill”; Nessu Dorma”; Black Wind Fire and Steel”. Logan kiváló gitárjátékát nem szívesen felejteném ki. Ahogy megtudta szólaltatni ezeket a lírai dalokat, és azokat a tökéletesen előadott, keményebb hangzású metalhimnuszokat! Logan gitárvirtuóz, aki kiváló szólókkal és gitártechnikával lepte meg a rajongókat. Nem csak a Warriors of the World” slágernél, hanem az összes többi műsorra tűzött számnál is. De Maio a másik kiválóság, a basszusgitár mágus. Spontán egyszerűséggel szólaltatta meg a String of the Bumblebee” barokk dallamforgács köré épített Dongó átiratot a megdöbbent közönségének.
  
   A koncert közepénél a „ Fighting the World” című számnál a full-ra meghajtott hangsugárzók lassan kénytelenek voltak megadni magukat. Adams énekmikrofonját nem volt képes már többé tisztán megszólaltatni, helyette szaggatottan és recsegve szórta szét a hangokat. Ilyen hangminőség mellett kellett elénekelnie a nagy olasz klasszikus opera és dalszerző, Puccini: Nessu Dorma” gyönyörű áriájának átiratát. Az est igazi fénypontja volt ez a dal. A koncert legvégén De Maio egyenként és módszeresen, rituális elvek szerint áldozta fel a húrjait, hogy végleg az öltözőbe távozzanak a koncert közben a színpadra felszivárgott, leleményes lányokkal.... A záróakkordok után a nagy számú, lelkes közönség komótosan haladt a kijárat felé...



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
Újabb Metallica dalokkal jön Budapestre az Apocalyptica
2024. november 29.
Freedom Call: a hónap végén Budapesten is ünnepel a 25 éves happy metal zenekar
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Melankólia Manchesterből: Az IST IST varázsa a Dürer Kertben
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
 kiemelt 
Kreator + Anthrax + Testament a Barba Negra-ban
  
Ha már valamiféle sorrendet kellene állítani, a legzúzósabb metalzenék legnagyobb nagyságai, a Metallica, a Megadeth és a Slayer után közvetlenül következne a sorrendben az Anthrax (akiket egyébként is a ´nagy négyesként´ emlegetnek az előzőekkel egy kalapban), a Testament és a Kreator

Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 archer    day of mourning    pannónia fesztivál    obey the brave    the moon and the nightspirit    balaton sound 2013    lifespark    headstock    asking alexandria    korál    zonaria    másnaposok    ingmar bergman    bikini     leonardo dicaprio    beneath the void    periphery    pecsa    macabre    nicole kidman    cannes    suszter    andrew garfield    before the dawn    atari teenage riot  

r48
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!