hosting: Hunet
r38
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2008. október 29. szerda   16:38
nincsen hozzászólás

szerző: Millenáris.Hu
Világsztárok a Millenárison - John Scofield – Piety Street Band
2008. november 12. 20:00., szerda, Millenáris Teátrum

  Tagok:
  John Scofield - gitár
  Jon Cleary - Billentyű
  George Porter Jr - Baszus
  Ricky Fataar - dob
  
  Kevés nagybőgős büszkélkedhet olyan életpályával a New Orleans-i jazz történetében, amilyen az ifjabb George Porteré. Több mint négy évtizeden átívelő karrierje során nemcsak az egyedülálló Meters együttessel alkotott maradandót, hanem olyan különböző stílusokban otthonos sztárzenészek oldalán is, amilyen Paul McCartney, Jimmy Buffett, David Byrne, Patti LaBelle, Robbie Robertson vagy Tori Amos. Pályájának kezdetén olyan meghatározó New Orleans-i mesterekkel játszhatott, mint Allen Toussaint, Earl King, Lee Dorsey és Johnny Adams. Miután 1965-ben belépett a Metersbe, amelyet máig a rock, a funk és a rhythmnblues elemeit fuzionáló csúcsegyüttesként tartanak számon, olyan elismertséget szerzett magának Amerikában, amely az ország egyik vezető és meghatározó nagybőgőjátékosává tette.
  
  Az 1952-ben, a dél-afrikai Durbanben született Ricky Fataar kilenc éves korában kezdett el bátyja The Flames nevű együttesében dobolni. Számos felvételt készítettek és körbeturnézták Dél-Afrikát, ahol igen nagy népszerűséget vívtak ki maguknak. 1968-ban Londonba, majd 1970-ben Los Angelesbe költözött és a Beach Boys Brother nevű kiadójához szerződött, ahol két lemezt adott ki. Miután csatlakozott a Beach Boys-hoz, intenzív nemzetközi turnézás és számos hangfelvétel elkészítése várta. Emellett számos más londoni és Los Angeles-i művésszel dolgozott együtt, sok filmben való szereplésre kap felkérést. Majd 1979-ben megismerte Bonnie Raittet, akinek azóta is a zenekarában játszik. Fataar rendkívül tehetséges multiinstrumentalistaként működött közre számos más legendás előadó lemezén, többek között Tim Finn, a Crowded House, Jenny Morris, Wendy Matthews, Renee és mások felvételein. Filmzenét is szerez, zenéi hallhatók többek között a Coca-Cola Kid, a High Tide és Barry Humpries Les Patterson Saves the World, valamint az ausztrál Spotswood című filmekben.
  
  Jon Cleary egyrészt kiváló édes-bús hangjáról, másrészt mesteri zongorajátékáról híres, valamint megannyi fortélyáról, amelyekkel lebilincselő groove-okat, fülbemászó dallamokat és kitűnő szövegeket szerez. Az angliai Kentben 1964-ben született Cleary Amerikában szívta magába a legeredetibb New Orleans-i funk és rhythmnblues zenéket. Mindössze tizenhét éves korában kivívta Crescent City zenei közösségének az elismerését. A nyolcvanas években már zenészként és együttes-vezetőként New Orleans legjobb zenészeivel turnézott, többek között a funk és a Meters egyik szülőapjával, a delta-blues császárával, John Mooney-val. Az utóbbi években komoly rajongótábornak örvendhet nemzetközi viszonylatban is, többek között Bonnie Raitt zenekarával, valamint saját együttesével, a Jon Cleary & the Absolute Monster Gentlemennel. Cleary legfontosabb lemezei között van a szólóban készített Moonburn (Virgin, 1999), valamint az Alligator Lips and Dirty Rice (Ace, 1994). Valamennyi tehetségét legújabb lemezén, a Pin Your Spin című mesterművön mutatta be leginkább.
  
  John Scofield a Piety Street Band Project-ről:
  Mindig is szerettem volna felvenni és turnén bemutatni egy igazi blues-anyagot. Ez az a világ, amelyben muzsikálni kezdtem, amelyből gitárosként származom, amely számomra mindennél újszerűbb, s amely már évtizedek óta enyvezi a gondolataimat. Belevágtam egy nagyszabású személyes kutatásba azt illetően, hogy mi is van a bluesban a megszokott 12 taktusos szerkezeten túl, és sorra fedeztem fel csodálatos dolgokat, amelyek sokak számára vagy ismeretlenek, vagy túlkoptattak. Új akkordokat és harmóniákat kerestem igazából, s meg is találtam azokat az ősi gospelekben, amelyek a legközelebbi rokonai és inspirálói annak a rhythmnblues zenének, amelyet mindannyian ismerünk és szeretünk. Mindig nagyra becsültem ezt a zenét (jobbára világi megközelítésből), de sohasem ástam le a mélyére. Kutatásom eredményeként számtalan olyan dalt ismertem meg, amelyek tényleg beindítanak, ugyanakkor elszomorít a tény, hogy ez a nagyszerű, szívből jövő zene jószerivel nem hallható a templomokon kívül, pedig igazán kőkemény anyag.
  
  Természetesen ezt a zenét is a saját stílusomban alkottam meg és adom elő.
  Gitárjátékom számos vonatkozásban ugyanaz, bármihez is nyúljak. Stilisztikailag persze sok vonatkozásban változhat, de hangzásom meglehetősen következetes és állandó, attól függetlenül, hogy mit is játszom, s kivel játszom. Az improvizáció kulcsfontosságú eleme a játékomnak. Legyen szó bármely stílusról jazz, rhythmnblues, funk, komoly-, vagy akár country zene , csak árnyalatbeli különbségeket hordoznak, s valamennyit imádom. Nem változtatom meg a játékomat a különböző stílusokban, sőt, igazából valamennyit egyszerre használom bármelyikről is legyen éppen szó. Az én dzsesszem funky, a funkim jazzy ám a rhythmnblues íze borítja be az egészet. Ezúttal is az arányokat igazítottam az új anyaghoz. Valóban rendkívül izgalmas Jon Clearyvel, a legendás George Porter Jr-rel és Ricky Fataarral játszani, s olyan óriások nyomdokain járni, mint Thomas A. Dorsey, Mahalia és mások, s valóban a rendelkezésünkre állt az összes swing és blues, amelyre ahhoz volt szükség, hogy létrehozzunk végül egy igazi jazz-funk-fusion anyagot
.
  
  Jegyár: 6900/7500 Ft
  Elővételi ár / a program napján fizetendő ár.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Freedom Call: a hónap végén Budapesten is ünnepel a 25 éves happy metal zenekar
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
Dark Tranquillity + Moonspell a Barba Negra-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 vészkijárat    bal-sagoth    sofitel    alestrom    marlboro man    sharon tate    redheart     impericon never say die tour    verge    nasmith    rita ora    tales from the grave in space    mint gloria estefan    sweetest devilry    tim ries    the devil wears prada    beri ary    a titánok haragja    bereményi géza    guano apes    emmure    korál    hawthorne heights    one reason to kiss    sziget 2010  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!