hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2008. augusztus 29. péntek   14:37
nincsen hozzászólás

szerző: ArmaGedeon
Whitesnake
2008. július 21. PeCsa

  A kígyó a saját farkába harapott és a miénkbe Akár ezt az alcímet is adhatnám a beszámolómnak, ha egy leplezetlenül cinikus szójátékkal kívánnék élni. Ehelyett azonban visszafogom magam, hiszen azért egy jófajta rock and roll-buli kerekedett ki a Nagy Összeborulásból, és mégiscsak egy legendáról beszélünk.
  
  Már sokan, sok helyen megírták, hogy nem úgy sült el az ez évi Whitesnake koncert, ahogy illenék, és ilyenkor persze lehet azon is elmélkedni, hogy a friss Good To Be Bad lemez és annak turnéja nem alibizés-e az újabb pénzcsapok megnyitásához de bizony kár ezen rágódni, mert ha valóban jól sikerül a buli, akkor ez ugye fel sem merül, másrészt azért a fent nevezett album nem egy égetően nyugdíjas trottyparádé, hanem egy korrekt, messze vállalható hard rock korong (röfögnek a gitárok, ahogy kell!), a többi pedig ízlés kérdése Én úgy álltam neki ennek az egész csinnadrattának, hogy szarok minden előítéletes varjúkárogásra, csak élőben lássam/halljam az Is This Love-ot meg társait. Pont.
  
  Mit nyújt a Whitesnake 2008-ban? A két évvel ezelőtti vihar most az igazak álmát aludta, s bár volt némi égre pislantgatás de csak míg el nem kezdődött a Coverdale-féle haddelhadd. Mert akkor aztán mindenki egy 87 körüli multikulti MTV-klipben érezte magát, alig-ruhában vonagló barna babákkal egy csillogó kabrióban. Ez van, lehet felszínes szexistának tartani, ám a Whitesnake mindig is erről szól(t), és nem Heidegger egzisztencializmusának interpretálásáról
  
  Intro gyanánt a My Generation szólt a Who-tól, közben volt idő körbenézni, és nyugtázni azt, hogy a hazai rock- és média-világnak ha nem is a színe, de a java kilátogatott, hogy aztán opálos tekintettel elmélázzon azon, hja, ha nekem is ilyen mellkas-vonalam lenne hatvanévesen, mint a Dévidnek ottan fenn, de aztán a bedörrenő Best Years véget vetett a celeb-mustrának. Az a Best Years, amely az új korongot is indítja; kellemesen szelíd középtempó, karcolnak a ritmusgitárok, de a refrénig alszom egyet. Meg utána is még, mert ama bizonyos refrén mintha nem is lenne; lapos és ötlettelen, pedig a lexikon is azt írja, hogy a refrén célja a hangulat, az élmény elmélyítése, a nyomatékosítás. És mintha Coverdale-ék is épp így vélekednének (na persze, haha!), mindjárt bele is csapnak a Fool For Your Lovingba, ami nem azért klasszikus, mert tízből kilenc magazin ezt írja, hanem mert olyan, amilyennek egy tökös hard rock nótának lennie kell: egyszerű-nagyszerű ritmusképletek, kiváló dallamok, arénákat megmozgató kórusok és kész.
  
  Mindez szép és jó, de sajnos piszok került a gépezetbe: és David Coverdale maga volt a jólfésült piszok, tudniillik nem énekelte el tisztességesen az említett dalt! Sem ezt, sem a többit! Az pedig már igazán érthetetlen (sőt, mondjuk ki: vérlázító!), hogy míg az Is This Love énektémáinak egy része felvételről (!) szólt, addig trubadúrunk éppen mással volt elfoglalva. Nem azzal, ami a dolga, tehát nem a torkában képzett melodikus hangok mikrofonba történő továbbításával (betűzöm: é-nek-lés-sel), hanem a közönségben fellelhető összes nőnemű lény egyenkénti felkutatásával, majd azok látványos és túlerőltetett fixírozásával ergo: Dávidunk csajozott, ahelyett, hogy rendesen énekelt volna! Amikor meg tényleg dalolni próbált, az sok esetben egy faipari szakmunkásképző-iskola alagsorában zajongó punkbrigád félrészeg óbégatását múlta alul Elhiszem én, hogy 57 évesen már nem jönnek ki úgy azok a hangok, elhiszem, hogy kimerítő egy ilyen turné, és jobban esne már a jakuzzi egy flaska Jackkel satöbbi, satöbbi, de és haladván a szexista-vonalon ha már nem úgy áll a bika szerszáma, ahogy kéne, úgy ne akarjon egy egész tehéncsordának nekimenni (Amúgy nemrégiben láttam a vele pontosan egykorú Glenn Hughest az A38 Hajón, és a funky-csóka olyan ifjonti hévvel és kristálytisztán süvöltötte a Purple-féle Burn-t, mintha csak 80-at írnánk! Igen, úgy is lehet, meg így is)
  
  De hogy a mérleg nyelve ne dőljön annyira negatív irányba: bármily furcsa, mindezek ellenére a koncert jó volt! Hiszen mégiscsak Doug Aldrich (többek között: Dio, House Of Lords) gitározott, aki a szakma krémjéhez tartozik; de Reb Beach sem maradt el tőle, és a többiekre sem lehetett panasz, mindenki tette a dolgát, ráadásul olyan meggyőzően vokáloztak, hogy a vén kecske addig nyugodtan vakargathatta magát, ők elvitték hátukon az egész show-t. Ami azért valljuk be, igen kellemes buli-hangulatban telt: például a Love Aint No Strangerben érdekes módon lazán kicsusszantak azok az oroszlánbőgésszerű üvöltések, az Aldrich akusztikus kíséretével elővezetett Aint Gonna Cry No More című ballada minden téren (igen, az ének terén is!) rendben volt, ahogy az egyik személyes kedvencem, a CD-n libabőrt okozó dallamvezetésű Here I Go Again is ez utóbbi fergeteges népünnepélybe torkollott
  
  Épp emiatt volt sajnálatos, hogy a halk és zsenge hangzás mellett azért be-becsúszott néhány félresikerült próbálkozás: a Slip Of The Tounge albumos The Deeper Than Love borzalmas volt; a tábortűz-jellegbe igen-igen belerondított Coverdale hamiskás, beszittyózott éneke; a hőn szeretett és áhított Give Me All Your Love is egy elkamuzott dolog volt legalábbis David részéről. A kötelező gitárszóló pedig végképp a felesleges kategóriába tartozott Ám javított az összképen az acapella Soldier Of Fortune, ezen kívül a banda tán legsúlyosabb metálhimnusza, a zseniális Still Of The Night, majd természetesen a Burn ezzel a feledhetetlen Deep Purple csodával zárták a műsort, egy verzényi Stormbringerrel megbolondítva. Aztán meghajoltak szépen, ahogy jó rockerekhez illik, és elbúcsúztak
  
  Az Always Look On The Bright Side Of Life dallamaira menetelt ki a nép, valóban, e pozitív kicsengésű sor lett a mankóm, mert noha a Nagy Katarzis igencsak elmaradt, azért mégis elmondhatom majdan az unokáimnak: én még láttam a Whitesnake-et, gyerekek!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 the fall and rise of herman brood    metalfest    monuments    mary popkids    queens of the stone age    gumiláb    crossholder    florence and the machine    vicious rumors    paul gray    year of the goat    assassin    leprous    frontside    carpathian forest    kip winger    the konstellation    schizophrenia    eva longoria    dust bolt    kilian    kiss erzsi    helgrind    gary moore    cillian murphy  

r46
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!