szerző: PjotrBrit technológiával forradalmasítják a visegrádi országok rendezvényeit
Az Egyesült Királyságban székelő Mobiqa és a négy visegrádi országban működő vezető jegyértékesítő vállalat, a Ticketportal között létrejött megállapodás forradalmasíthatja a koncertre, színházba, moziba vagy más egyéb rendezvényre járók jegyvásárlási lehetőségeit.
A Mobiqa a világ vezető vállalata a mobiltelefonos jegyértékesítés területén, és nemrég Közép-Kelet-Európában is megjelent mobiltelefonos szolgáltatásaival, köztük a mobi-ticket-tel, mely egy olyan belépőjegy, amit a vásárló csak mobilkészülékére kap meg - legtöbbször SMS formátumban. Ez a szolgáltatás a korábbinál kényelmesebb jegyvásárlási lehetőséget kínál a koncertek, színházi előadások, fesztiválok és sportrendezvények látogatóinak: megspórolhatjuk a jegyirodában való sorban állást, de a rendezvény helyszínén is felgyorsul a beléptetés.
Az együttműködésnek köszönhetően a vásárlónak nincs más dolga, mint hogy a Ticketportal weboldalán (www.ticketportal.hu, www.ticketportal.cz, www.ticketportal.sk, www.ticketportal.pl) kiválassza a keresett rendezvényt, majd a mobiltelefonos átvételre kattintson.. az internetes fizetés után a Mobiqa egy standard vonalkódot és egy egyedi azonosítószámot küld telefonjára, egyszerű SMS vagy MMS üzenetként, hozzáigazítva a telefon típusához. Ezt követően a vásárlónak csak annyit kell tennie, hogy az elmentett üzenetet, s benne a belépőt a rendezvény helyszínén belépéskor felmutassa, amit a beengedő személyzet egy scannerrel olvas be mobilja kijelzőjéről.
A Mobiqa által kifejlesztett, világszerte szabadalmaztatott eljárás számos nemzetközi díjjal lett már elismerve, hiszen számos előnye van a hagyományos, papíralapú belépőjegyekkel szemben. A belépő SMS-ben történő elküldése a lehető legkényelmesebb kézbesítési mód, hiszen a belépőjegyet így nem lehet elveszíteni, otthon hagyni, a postán sem keveredhet el, és a jegyirodában sem kell sorban állni érte. A mobil belépőjegyek ráadásul az adminisztrációs és kezelési költségeket is csökkentik, és mivel papírra sincs szükség, a környezetet is kímélik.
A mobiljegyek sokszorosítása, továbbküldése is jóval nehezebb, mint a papír belépőké, így ez a megoldás a hamisítás ellen is hatékonyabb védelmet jelent, és a jegyüzérek dolgát is megnehezíti... mindazonáltal ez egy flexibilis rendszer, számos felhasználási lehetőséggel: a mobiljegyek szolgálhatnak voucherként vagy kuponként is a rendezvények helyszínén, és a jegyet tartalmazó üzenetben reklámfelületeket is ki lehet alakítani.
A rendszer számos rendezvényen bizonyított már, így például a londoni O2 Arénában Elton John, a Rolling Stones, a Take That és a Spice Girls koncertjén, a londoni elővárosi közlekedésben is használatban van a Chiltern Railways-nél, de például az Észak-amerikai profi baseball liga (MLB) hat csapata is használja. A bevezetés utáni gyors sikereket mi sem mutatja jobban, mint hogy számos partner esetében rövid idő alatt túlsúlyba kerülnek a mobi-ticketek: a Village Cinemas csehországi hálózatában pár hónap alatt 50 %-ra kúszott fel a mobilois jegyek aránya az online értékesítésen belül, a Kasabian zenekar Leeds-i, a Live Nation és a Nokia nevével fémjelzett koncertjére pedig csak és kizárólag mobiltelefonos jegyeket lehetett megváltani. A magyarországi debütálás többek között a Whitesnake együttes július 21-ei, Petőfi Csarnok-béli koncertjéhez kapcsolódik majd.
A Ticketportal ügyvezetője, Mórocz József fontosnak tartotta kiemelni, hogy a Mobiqa-val való együttműködés megerősíti a Ticketportal vezető szerepét az innovatív jegyértékesítési technológiák felkutatásában és bevezetésében. Hozzátette: elégedettséggel tölti el, hogy mostantól egy újabb kényelmes és gazdaságos megoldást tudnak kínálni a vásárlóknak, és bízik abban, hogy a mobiltelefonos jegyvásárlás hamarosan széles körben elterjed majd.
Nick Rankin, a Mobiqa ügyvezetője hozzátette: a Ticketportal valóban élen jár az élő rendezvények jegyértékesítésének kényelmes és flexibilis megoldása terén, ezért is lett ez a cég a Mobiqa regionális partnere. Az együttműködés egyben fontos mérföldkő a brit cég életében, amely újabb tapasztalatszerzési lehetőséggel is kecsegtet.