szerző: PjotrT.E.S.T. II. (6. 5. 4. 3. 2. 1. 0.) és T.E.S.T. (I. II. III. IV. V. VI. VII.) 2008. április 11-12. Közép-Európa Táncszínház – Budapest (VII. Bethlen Gábor tér 3.)
2008. április 11., május 9. (19:30)
T.E.S.T. II. (6. 5. 4. 3. 2. 1. 0.) Csak szólók hét férfi testre.
Szereplők, táncművészek: Bora Gábor, Cserepes Gyula, Katonka Zoltán, Major László, Téri Gáspár, Szögi Csaba, Gergye Krisztián
Zene: Sofia Gubaidulina, Alfred Schnittke Fény: Fogarasi Zoltán Jelmez: Béres Móni Smink, haj, maszk és testfestés: Károlyi Balázs
Fényterv, látvány, zenei szerkesztés, koreográfia, rendezés: Gergye Krisztián
Gergye Krisztián saját társulatának tagjaival és a Közép-Európa Táncszínház művészeivel 2007 áprilisában a MU Színházban mutatott be T.E.S.T. (I. II. III. IV. V. VI. VII.) címmel hét női szólódarabot, amely a hét női táncművész személyiségére, és testi, alkati helyzetére építve teremtett egy önálló alkotást. Az előadás a Szegedi Alternatív Színházi Szemlén díjat nyert, és a Sziget Fesztivál Színház- és Tánc Sátrába is meghívást kapott. A darab visszhangjainak tapasztalatából építkezve Gergye Krisztián ezúttal hét férfi T.E.S.T.-re komponál szólókat, s a férfi testet fókuszba helyezve folytatja mozgás-laboratóriumi színház-kísérletét a test tekintetének kutatására.
A darab központi témája a TEST. A rabul ejtett, a megcsonkított, a kizsigerelt, a megalázott, a soha nem kérdezett test: aki mintha jelen századunkban kérné ki magának az addig méltánytalan feledést. A darab témája az önmagában, magányában, egyedül-valóságában kommunikáló TEST monológja. Így, magánvalóságában téma lehet a felszabadult, az egész-séges, az érintetlen, felemelt, kérdés nélkül felelő test is.
A cím alatt feltüntetett csökkenő számsor hat férfi monológot tükröz. A hetedik szóló (a hetedik te magad légy) a nulladik, egy a koreográfus saját testére írt megnyilvánulás, amelyben lényegtelen a nemi meghatározottság, és mint ilyen, átível a női test-monológokat közvetítő darabunkhoz.
2008. április 12. (19:30)
T.E.S.T. (I. II. III. IV. V. VI. VII.) Csak szólók hét női testre.
Mozgás-laboratóriumi színház-kísérlet a test tekintetének kutatására.
Ha igaz, hogy a formának van lelke, és hogy a szellem a hús látomásaiban ismerhető fel (Mihai Maniutiu)
A fehér négyzeten a testben megtört lélek hét árnyalakja táncol keserű szólót. Kényszerűen és önként feltárt sebek üvöltenek torz arccal Gergye Krisztián koreográfiájában. Merészen kihívó és kalodába zárt női testek, görcsös és feszülő tagok vallanak a sebek revüjében - hét felvonásban. (Halász Glória: Sebek panoptikuma, Táncélet.hu)
Zene: csak Alfred Schnittke Jelmez: Béres Móni Smink, haj, maszk és testfestés: Károlyi Balázs Fotó: Dusa Gábor készítette.
Fényterv, látvány, zenei szerkesztés, koreográfia, rendezés: Gergye Krisztián