szerző: maJinjer: Eugene basszer szerint a zenészek kerültek a piramis aljára
Az ukrán Jinjer zenekar basszusgitárosa, Eugene Abdukhanov szerint nagy változásokon ment át a zeneipar, aminek maguk a zenészek látják kárát. A turnéköltségek megnövekedésével kapcsolatban fejtette ki a zenész a véleményét, illetve hogy bizonyos helyszínek még a merch bevételből is részesedést kérnek:
„Nehéz megtalálni a megfelelő szavakat anélkül, hogy káromkodnék… Természetesen ellenzem, és mélységesen gyűlölöm azt az egész ötletet, hogy lényegében pénzt lopnak el a zenekaroktól, különösen, amikor a helyszíneknek saját bárjuk van, és rengeteg pénzt keresnek az italokon. Különösen felháborító, hogy az előzenekarok merch bevételéből szednek le részt, pedig ők gyakran alig keresnek valamit a saját eladásaikkal, más bevételi forrásuk pedig nincs. Ugyanakkor megértem, hogy ebből a helyzetből nincs kiút. Az egész rendszer miatt, ahogyan minden fel van építve, minden teljesen kifordult önmagából.”
A zenészek valaha a piramis csúcsán álltak, mint művészek – elvileg az egész rendszer nekik kellene, hogy dolgozzon. De mostanra a piramis legaljára kerültek, mert ők dolgoznak mindenki másért. Ez így működik. Végül az derül ki, hogy a zenészek dolgoznak a menedzsmentért, a kiadókért, a koncertszervező cégekért, a promóterekért. És ez akkor válik igazán nyilvánvalóvá, amikor meglátod egy turné pénzügyi elszámolását. Mert azzal kezdődik, hogy mennyi pénz jött be, aztán következik egyik levonás a másik után, és végül az, ami marad, összehasonlíthatatlanul kevesebb, mint az eredeti összeg.
„Erről a végtelenségig panaszkodhatnék. De látom a probléma gyökerét, és az maga a világ, amelyben élünk. Így működik minden, így alakultak a dolgok. A szabad piac és a kapitalizmus egykor nyílt rendszere egy mélyen monopolizált piaccá vált, ahol minden bizonyos entitások kezében összpontosul, amelyek az egész piac nagy részét irányítják. Nem fogok neveket mondani. Ez egyértelműen rossz dolog. De egyszerűen nem látok rá megoldást.”