hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [blog]  2003. május 20. kedd   10:16
nincsen hozzászólás

szerző: Kaktusz
Psyence fiction és a nyomtatott média


  Túl vagyok néhány interjún, partielőzetesen és partibeszámolón. Nem mondom, hogy értek az elektro-nikus zenéhez. Azt sem mondom, hogy kiigazodom az elektronikus zene világában. Azután az Undergroundmagazin.hu sem foglalkozik eleget az elektronikus zenével, pedig szerintem kellene. Mégis feltűnt valami, ami talán másnak is, de úgy érzem nagy a hallgatás a témáról vagy legalábbis óvatosan fogalmaznak némelyek.
  
  Az egyik jeles magazin márciusi számában érdekes cikkeket olvastam. Az egyik, egy partibeszámoló volt. Mégpedig a Psyence fiction partiról. Írtam már gagyi beszámolót én is, de ilyet Nekem is tetszett a gyártelep feeling, de ettől később sem vártam többet. Bukdácsoltam a földből kiálló „vaspattanásokon”, de eszembe se jutott, hogy miért van ez, mert tudj isten miért, errefelé nem szokás a vörös szőnyeg (sem a gépi perzsa), de még a simára csiszatolt beton sem. Még akkor sem, ha az általam egyébként nagyrabecsült magazin munkatársai teszik tiszteletüket egy goapartin.
  
  A buli valóban nagyon hangos volt. Ez tény. Az viszont másnak is feltűnt, hogy jó volt a dekoráció és a kivetítők által közvetített képek is segítettek valamit a parti színvonalán. Azután ott voltak a táncosok és a tűzzsonglőrök. Ez is valami. Egyébként, aki gyakran jár goabulikra, annak a dekoráció és a tűzzsonglőrök látványa már kissé unalmas is lehet, annyira hozzátartozik ezekhez a partikhoz. Főképp szabadtéren.
  
  A zenéről szólva, csak annyit, hogy aki ismeri a dj-ket és tisztában van azzal, hogy milyen az izraeli goa stílus az tudta, hogy mire számítson. A másik, hogy bizony vannak olyan számok, amelyeket gyakran használnak a dj-k a szettjeikben és ez szerintem nem új dolog (vagy igen?). Azután persze egyértelmű, hogy ezek a számok mindig másképp illeszkednek be ugyanannak a dj-nek a szettjébe. Hozzáteszem, ilyen szám nagyon sok van, sőt ezeknek változataik is vannak, tehát, ha slágerességről beszélünk, akkor valószínűleg nagyon sok goapartin jártunk már. Mi több, az utóbbi években csak azon és otthon is ezt hallgatjuk, ha kell, ha nem.
  
  Térjünk vissza a dekoráció kérdésére. A Visual Trixx-ről írt cikkel kapcsolatban csak annyit, hogy ők is valahonnan elindultak. Honnan is? Egyik ismerősöm, arra a kérdésemre, hogy hol lehet utánanézni goa-parti időpontoknak és helyeknek a goa.hu mellett a trixx.hu oldalt is ajánlotta. Érdekes.
  
  Az anyagi oldalát tekintve a Psyence fiction partinak és egyáltalán ezeknek a partiknak, meg kell jegyeznem, hogy ezek a bulik nem bővelkednek támogatókban. Valami azonban van a levegőben, ami ennek kissé ellentmond és ezt időszerű lenne észrevenni. A D.H. Project által szervezett bulik mellett itt,most egy másik szerintem sikeres sorozatot is említenem kell. Ez a Jirzij által szervezett Forever Psychedelic”, amely jelen pillanatban a hetediknél tart (egyben utolsónál). Furcsa volt ezzel kapcsolatban, hogy erre a sorozatra olyan emberek hívták fel a figyelmemet, akik egyébként nem igazán járnak goabulikra. Érthetetlen.

  A folyamatok alakulása arra enged következtetni, hogy bizony-bizony a mellőzött goatrance tényezővé vált az elmúlt másfél-két évben. Azonban igazából nem is ez a lényeg, mivel ez, ebben a formában nagyon egyoldalú lenne. Már csak azért is, mert más stílusok is egyre inkább vonzzák a közönséget. Aki az elektronikus zenével foglalkozik, sokszor találkozik a Tilos rádióval és a Tilos dj-kkel, ezen felül vannak egyre több helyen dance-hall és reagge partik. Számomra úgy tűnik, hogy egyre többen kíváncsiak más stílusú elektronikus zenékre. A dance és a techno világán kívűl is van élet, ráadásul egyre nagyobb. Hozzáteszem azt is, ami szintén feltűnt és nem elhanyagolható, hogy egyre többen kíváncsiak az igényes zenékre egy stíluson belül. Ezek oda is vezethetnek, akár, hogy nem lehet tudni később miből lesz mainstream” buli és miből nem.
  
   A Psyence fiction bulira visszatérve, bizonyára feltűnt a sok ember és a jó hangulat is. Jómagam este tizenegy órától reggel tízig voltam a bulin, amely egyébként körülbelül délután egyig tartott. Nem tudom miért. Ezt elfelejtettem Cai-tól megkérdezni Vasárnap este a Süsiben, amikor újra találkoztunk. Azt sem értem, már három éve, hogy miért van az, hogy főleg nyáron és szabadtéren, reggel hatkor még érkeznek(!) emberek bulizni egy goapartira. Ennyire eltévedni nem igazán lehet. Vagy mégis?
  
  Végül, hogy ne legyek egyoldalú, annyit hozzáteszek: sokan írtak már a goatrance-ről és goapartikról jót is, rosszat is. Mindkettőnek van jó és rossz oldala is. Azt is említenem kell, hogy az általam említett magazin is írt már a goa stílusról ezt is, azt is (pl.: Halásztelek partibeszámoló, amit sajnos nem olvastam, de többen említették a beszámoló pozitív kicsengését”). Hiba lenne azt feltételeznem, hogy egy olyan magazinnak, amelynek nem ez a profilja, minden esetben pozitívan fog megnyilvánulni egy jelenségről. Az mégis furcsa, nyomtatott média estében, hogy nem igazán érződik a felkészültség egy beszámolóval kapcsolatban (ezzel kapcsolatban, ajánlom mindenkinek a figyelmébe pl. a Talamasca partibeszámolómat, amely miatt még most is rossz érzéseim vannak).
  
  Még annyit, hogy a fentiek több témát érintenek és kissé felületesen. Ez nem véletlen. Egyrészt nem akartam a dolgokat túlbeszélni, másrészt aki benne van az elektronikus zenei szcénában az érteni fogja miről is van szó pontosan. Valamint hangsúlyozom, hogy nem tartom magam az elektronikus zenék, ezen belül a goa stílus szakértőjének. Ez fontos. Mindössze mostanában felkészülök abból, amit nem titok nagyon szeretek. Ennyi.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2017. december 4.
Egy angol New Yorkban - a Dave Holland Trio Budapesten (MOM Kulturális Központ)
2017. december 11.
Visszatér Budapestre a világhírű Harlem Gospel Choir
2017. december 21.
Karácsonyi nagykoncertet ad Gájer Bálint
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Újra Tetoválók Éjszakája Budapesten
Balett, előítéletek nélkül - először Magyarországon a Dance Theatre of Harlem
Bemutatjuk az ország legrosszabb matektanárát
Élményekkel teli ünnepvárás decemberben a Müpa Kultúr Kültéren
Dresch Vonós Quartet: Forrásból
Vásáry André az Arénában
A két legősibb hangszer találkozása, Rost Andrea és Vigh Andrea ének-hárfaestje a Zeneakadémián
Terápia 3. évad
 kiemelt 
Karácsonyi nagykoncertet ad Gájer Bálint
  
A magyar „Swing´n Pop” zenei stílus meghonosítója december 21-én a MOM Sport Rendezvényközpontban ad koncertet harmadik nagylemezének, a “Swing karácsony”-nak a zenei anyagából

Harlem Globetrotters, show Budapest!
Enrique Iglesias dupla koncertet ad tavasszal Budapesten!
Accept - A heavy metal legenda Barba Negra Music Clubban
 friss hozzászólások 

Richie Kotzen (1)
Interjú Petrás Jánossal az Europica zenekar születéséről (2)
Dark Tranquillity, Nailed To Obscurity, Watch My Dying (2)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 hail of bullets    megazetor    wasp    howard jones    amorphis    paul anka    kellékfeleség    velőrózsák    our youth    dave grohl    papa roach    slamo    bognár szilvi    equilibrium    alcohol    turn of mind    rhcp    amd    easy a    proghma-c    madrass    neck sprain    delain    molllust    beckinsale  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2017 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!